Författare Ämne: Dagens filosofiska funderingar  (läst 278296 gånger)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #540 skrivet: tis 14 apr 2009 16:59:31 »
En kvinna är betydligt mer än sina delar läste jag nyligen i en chicklittbok. Var tvungen att läsa meningen en gång till och titta på bokens utsida för att se om jag råkat få med mig fel bok. Sådana skarpsinnigheter brukar det inte stå i den litteratur jag läser när jag förflyttar mig kommunalt. Jag fick nästan ont i huvudet av att läsa denna vetenskapliga analys som kastades rakt i ansiktet på mig helt oförhappandes. 

Fast när man tänker på det så är det mer än sant. Ja vad kan till exempel ett kvinnoben åstadkomma på egen hand, ja möjligen stå i ett skyltfönster med en strumpa på. Fast frågan är om detta fenomen bara gäller kvinnor? Hur är det med män? Gäller samma sak där?

Nej, där skiljer det sig åt. Vi tar till exempel en man utan huvud men resten av kroppen intakt. I de flesta fall så utgör en sådan konstruktion en förbättring av mannen. Mannen är fullt användbar trots förlust av huvudet. Han kan spika och hamra, byta däck på bilen och även tillfredställa mig sexuellt trots att huvud saknas. Förbättringen är att man slipper höra allt svammel som kommer ut ur munnen och även slipper höra honom säga emot dig när du vill något.

Eftersom jag tror på evolutionsteorin så är jag fullt övertygad om att det snart kommer att födas huvudlösa män. Sådana kroppsdetaljer som inte används brukar förtvina för att sedan helt försvinna. Förtviningsprocessen har redan pågått i några århundraden så snart är det dags för nästa steg, ”Den huvudlöse mannen” att göra entré på den biologiska mångfaldens scen. 


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #541 skrivet: ons 15 apr 2009 09:01:21 »
Oj vilken påsk det har varit, eller hur? Jag har varit på 33 loppisar och jag måste erkänna med det magraste resultatet någonsin för så många kilometer. Har, förutom dit och hemresa, åkt närmare 100 mil. Då förväntar man sig lite fynd, men icke. Visst några bra köp blev det men inte i överensstämmelse med antalet kilometrar, besviken är jag.

Fast när det gäller mitt andra stora intresse så är jag inte besviken, tvärt om. Där uppfylldes mina förväntningar och mer därtill. Vilket väder, det kallar jag tjänlig väderlek minsann. Det såg lite bistert ut på söndagen men vid 13:15 så tittade jag på bilens termometer och såg att temperaturen var uppe i 14 grader och dimman hade lättat, så det var bara att svänga in på närmaste rastplats. Jag hade varit upp sen 06:00 så det var på tiden tycker jag. 
 
Nu har forskarna kommit på att vi mår bara bra av lite kris. Du har mindre pengar till att köpa sprit och tobak för, bra va? Det är gratis att springa en runda på kvällen och motion gör dig bara gott. Tänk att det alltid finns en rövslickare för varje tillfälle. Någon sån där förstående typ som alltid skall försvara etablissemanget. Att det är uppblåsta värderingar på grund av lättsinnig utlåning, bonusar långt över företagens intjänandeförmåga och höga direktörslöner som ligger bakom krisen det glöms bort.  Nej hej och hå, svångrem på, lev på havregryn och må.

Nu väntar jag bara på att Janne Björklund skall inrätta arbetsläger för de skolelever som skolkar från skolan och på en riksinsamling till förmån för EU-politikernas valrörelse. Motivering: Får medborgarna för mycket egna pengar så kommer dessa att förslösas på tobak, sprit och godsaker. Då är det mycket nyttigare med politik och då framför allt EU-politik. En dos EU-politik om dagen, det är bra för pungen och magen.


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #542 skrivet: tor 16 apr 2009 09:23:38 »
Arbetslinjen verkar ha gjort sitt i Svensk politik enligt Anders Borgs nya budget. Nu är det sysselsättning med hjälp av bidrag som gäller. Varför inte privatisera det hela. Låt de arbetslösa själva gå ut på stan´ och tigga till sig sysselsättningsbidrag. Utrusta alla arbetslösa med ett tiggarkitt.

De som har någon form av handikapp får något som just framhåller detta för att väcka empati från omgivningen och öka klirret i den i tiggarkittet obligatoriska bleckburken. Förstärk handikappen så att de framstår som betydligt värre än de är. Personer med glasögon utrustas med fördel med en blindkäpp. De som har nedsatt hörsel förses med en stor snäcka, ja det är bara fantasin som sätter gränser.

De personer som saknar fysiska handikapp kan med fördel förses med en skylt som basunerar ut något psykiskt handikapp. På skylten kan det till exempel stå: ”Jag kan inte tänka” eller ”Lider av paranoia”. Övrig klädsel kan med fördel samlas ihop via våra hjälporganisationer. ”Skänk en klädtrasa till en arbetslös, helst nött och utsliten”.  Bara detta skapar en hel del nya arbetstillfällen.

Sen är det dags för soppkök, detta kommer att ge den rätta krisstämningen i Sverige. Runt soppköken samlas skarorna av arbetslösa i slitna paltor utrustade med sina accessoarer i form av blindkäppar, bleckmuggar och plakat med texten ”Menlös idiot”.

För de religiösa finns ett speciellt kitt bestående av långkalsonger, snörsandaler, en törnekrona samt piskor för späkning. Sen kan de tåga fram på våra gator i procession sjungandes klagovisor samtidigt som de piskar sig på ryggen.

Oh, Herre Jesus giv mig idag,
ett arbetstillfälle för jag är så svag
En nyttig idiot jag nu vill bli,
gör mig från arbetslösheten fri.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #543 skrivet: fre 17 apr 2009 06:39:33 »
Det Svenska folket är ointresserade av EU-valet, det är konstigt. Här anstränger sig partierna och lanserar sina riktiga toppar som kandidater. Moderaterna ställer upp med en Grevinna, Anna Maria Corazza Bildt som har tråkigt med sin italienimport och behöver omväxling. ”Jag vill träffa spännande människor, låta mig bjudas på goda viner och prata om Mussolini, det är vad jag vill tillföra i EU-parlamentet som representant för Sverige”, säger Folkets Grevinna.

Men det är inte frågan om Folkpartiet ändå toppar ordentligt. Den kände pensionerade bidragsjägaren Marit Paulsen, vilken kraft. Det enda hon gjort är att leva på socialbidrag innan politikens dörrar öppnades för henne och hon kunde få lön via politiken utan att jobba. Än idag minns man hur hon lyckades undvika att gå på alla möten när hon var aktiv inom kommunalpolitiken. Däremot kvitterade hon alltid ut mötesarvoden trots denna frånvaro. ”Jag kommer att bidra med att ge den svenska köttbullen ett ansikte inom EU”, låter Marit hälsa.

Fast en stark bidragande orsak till intresset för valet är vår EU-minister Cecilia Malmström. Vid EMU-omröstningen konstaterade hon att ”Svenska folket röstade fel”.  Nästa gång så skulle inte folket tillfrågas om vad de tyckte utan då skulle politikerna bestämma själva. ”Tyvärr”, säger Cecilia ”så kan jag inte tillsätta sig själv, det vore bäst. Nu finns ju risken att folket röstar fel igen och då försvinner mitt välavlönade arbete. Jag kommer att kämpa för att vi politiker får högre arvoden och bonus, det blir mitt bidrag inom EU.”

För Kristdemokraterna blev det Ella Bohlin, känd snusmotståndare, som vill förbjuda snus och klassa det som narkotika. Vilket toppnamn och vilken viktig fråga som ligger på topp i hennes agenda. ”Det är inte bara snus jag vill förbjuda”, låter Eva Bohlin hälsa. ”Jag vill förbjuda allt som är roligt också. Tänk på att man skrattar oftast på andras bekostnad. Det påminner om det där otyget med fildelning, det sker också på någon annans bekostnad.  Dessutom vill jag förbjuda sexualundervisning i skolarna och införa bötesstraff för onani samt förbjuda preventivmedel.”

Vilket gäng, visst är det förvånande att intresset är så lågt inför valet med tanke på kandidaterna. Fast vi skall ändå vara glada för moderaterna hade tänkt ställa upp med Gösta Bohman ända tills någon kom på att han är död. Fast några tyckte att det skulle gå bra ändå. Se bara på Nordkorea de har en död person som president.


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #544 skrivet: mån 20 apr 2009 08:27:25 »
Det är rätt intressant det här med Pirate Bay och domen mot dem. Vad domstolen har sagt är att vissa personers äganderättskrav är viktigare än att samhället utvecklas. Det är viktigare att Hollywood tjänar pengar än att vi alla tar del av information och idéer. Hade någon kommit på denna stupida lag på stenåldern så hade bara vissa personer fått använda stenyxor och det på licens. Gissa själv var människan skulle ha stått idag med en sådan lagstiftning? Vi hade fortfarande befunnit oss på stenåldersstadiet. Det är detta som är det allvarliga med att en domare och några nämndemän utnämner sig till någon form av Gudar och bestämmer vad vi får sprida för information och på vilket sätt. Man skäms över att vara invånare i ett land som är så bakåtsträvande och lägger sig platt för Amerikanska kommersiella intressen. 

Att ge möjlighet att förmedla musik, film och annat klassas numera som ett brott. Fast det beror på vem som förmedlar. Är det så att jag hittar materialet via Google så är det plötsligt inget brott och varför då undrar man? Jo det vet jag. Google är ett Amerikanskt intresse och där råder andra regler. Vet ni att Google håller på att digitalisera all världens litteratur utan att fråga författarna? Så det här med upphovsrätt och stackars författare musiker, etc är bara nys. Det handlar bara om vem som skall ha makten över informationen. Som lydiga knähundar ställer sig svenska politiker, domstolar och delar av kulturlivet i Amerikansk sold.

Nu spelar inte det så stor roll för bakåtsträvare blir alltid efter och samhällsutvecklingen kommer att springa ifrån dessa mörkermänniskor. De kommer att stå där och titta på och undra vad som hände. Stora delar av det politiska etablissemanget kommer att nypa sig i armen och undra hur länge de sov innan de vaknade upp i en värld där ingen tar dessa pellejönsar på allvar. 

Gör en samhällsinsats i juni, visa vad du tycker om censur, politiska domar, samt att samhället via ekonomiska maktmedel försöker tvinga folk ner på knäna. Hur gör du det? Jo rösta på Piratpartiet i EU-parlamentsvalet. Visa att du är för ett fritt utbyte av tankar och idéer. Visa att du tycker att mänsklighetens utveckling är viktigare än skiv- och filmbranschens krassa ekonomiska intressen. Samtidigt ger du också ditt stöd till mångfald där alla får möjligheter att föra fram idéer, tankar, musik och texter. Rösta för ett samhälle med engagerade individer och mot etablissemangets repressiva enfald.


Kanon

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #545 skrivet: mån 20 apr 2009 19:08:19 »
 Något som hade varit ännu en grej hade varit att sända all info via satellit, är det inte dags för sådan sändning?
 Man tar helt enkelt kontakt med satelliten och laddar ner utan ip-adress. Finns nog filantroper som kan offra sig och klarar av att sända både det ena och det andra från rymden. Kunde dessutom sändas som kod och dechiffreras när det når antingen satelliten eller mottagaren här på jorden.
 Man kan nog säga att Någon har både skitt och trött i det.
 Piratpartiet låter bra till en början.

 Vad lyssnar du på? Jag lyssnar på Dator Månen.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #546 skrivet: tis 21 apr 2009 08:15:13 »

Jag fick lite ångest i morse, tänk om jag är en kriminell brottsling? Jag sjöng nämligen mens jag duschade och jag hade inte hämtat in kompositörens godkännande. Det gör väl ingenting säger ni, vem bryr sig om vad du sjunger i badrummet? Jo då kan jag berätta att just mitt badrum är lyhört så den som bor under mig hör när jag sjunger. Det vet jag då det är min fågelvakt som bor där och hon har berättat det för mig. Jag sjöng ”Dance me to the end of love” så rätteligen borde Leonard Cohen ha haft några spänn av mig.

Jag är fullt övertygad om att nästa förslag från Antipiratbyrån kommer att bli krav på installation av mikrofoner i alla badrum så att de kan kolla att ingen sjunger upphovsrättsskyddat material i badrummet utan att göra rätt för sig. Varför inte operera in små mikrofoner på alla medborgare så att man hela tiden har koll på alla människor? Du kan ju citera någon bok utan att betala för det.

I en värld som ständigt förändras är det inte alls säkert att det som fungerar i dag gör det i morgon. Så glöm det förflutna och blicka framåt, uppmanar professorn Micael Dahlén. Vilka kloka ord och tänk, det är en man som skrivit detta. Tänk aldrig på dina misstag, glöm dem och sikta på morgondagen. 

Det har alltid varit min melodi. Har jag gjort bort mig så inte grubblar jag över det utan på nästa projekt, trampa in i klaveret igen och var oberörd. Va fasen, man skall väl utnyttja att man är blondin och leva upp till förväntningarna. Det gäller både negativa och positiva sådana. Är det någon person som stärker folks fördomar, så är det jag. Jag är sinnebilden för en elefant i en glasaffär och då menar jag bildlikt talat naturligtvis inte fysiskt.

Ja som till exempel när jag gratulerade en anställd som visade ordentlig rondör till havandeskapet. Det visade sig att hon bara hade gått upp i vikt. När jag fick det klart för mig så sa jag bara, ”bättre lycka nästa gång”. Sedan drog jag ett skämt om att för att slippa bli uppumpad på det här sättet så kunde det vara bra att använda kondom för då skulle luften stanna i kondomen och inte ge någon efterföljande rondör.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #547 skrivet: ons 22 apr 2009 08:24:42 »
Ja nu ni så är det dags för nästa idiotlag från EU, munkavlelagen. Det vill säga personer som påstås fildela skall kunna stängas av från Internet. I grundförslaget skall detta kunna ske via hotmetoden, den allt mer populära rättskipningsmodellen inom framför allt EU man nu även poppis i Sverige. Hotmetoden innebär att starka lobbygrupper utnyttjar sitt ekonomiska övertag mot personer, i det här fallet Internetleverantörer, och hotar med stämning om de inte gör som de säger. Snart kommer våra domstolar att vara avvecklade och rättskipningen har blivit en del av ekonomin. De med stora plånböcker kommer att våga ta strid mens de med mindre får ge sig. Genom att stänga av personer från Internet så har man berövat dessa människor en del av deras yttrandefrihet.

Det är skam, det är fläck på Sveriges banér, att medborgarrätt heter pengar. Detta skrev Verner von Heidenstam 1899 i Svenska Dagbladet. Nu år 2009, 110 år senare så har, ”tack” vare EU, det Svenska samhället gått så mycket tillbaka att samma diskussion är aktuell igen.

Ja och i radiokanalen The Voice pågår smutskastningen inför helt öppet ridå, smart. Kan de få mer reklam för sin usla kanal än så. Katrin Zytomierskas har sagt att Niccola Perelli vari otrogen mot Charlotte och då blev Perellis förbannade och krävde en ursäkt. Nu vill inte redaktören för programmet ha Katrin Zytomierskas i studion och han ser sin medverkan i programmet som ett tandläkarbesök, något han helst vill avstå. ”Hon kan ju kraxa ur sig vad som helst”, säger han om Katrin. Min frågeställning blir snarast vilken munhygien Kjell Eriksson, redaktören, har när han tror att han kan ersätta ett tandläkarbesök med att träffa Katrin Zytomierskas? Eller har hon stuckit in sin tunga i hans mun och vispat runt så det är att jämställa med en munhygienisk behandling?

Fast jag tror inte att det är Kjell Eriksson som behöver en behandling av munnen utan att det är Katrin. Hon är i behov av en ordentlig munhygienisk behandling, att någon sticker in sin tunga i hennes mun och vispar runt samt efter denna rengöring förseglar munnen med en S/M-boll. 

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #548 skrivet: tor 23 apr 2009 08:18:58 »
Catharina Svenningstorp, tycker att Svensk handel inte utnyttjar vårt kronprinsessebröllop fullt ut. Det finns risk för att man har fel varor i sortimentet när Sverige översvämmas av köpsugna turister.

Ja det är bara att hålla med denna guru och kollega till Jolanda den 4:de. Vad förväntar sig turisterna? Varför inte framställa naturtrogna dockor av Viktoria och Daniel och sälja. Det ger möjligheter till utveckling. Ta fram en bröllopsgarderob, och sen är det bara att återkomma med lillprinsen när det är så dags. Tror det här kan bli en ordentlig konkurrent till Barbie. Barbie är ju bara en sketen amerikansk medelklasstjej och vi har en äkta kronprinsessa.

Härligt, reporäntan är nere på ½-procent. Nu är det dags att ta på sig spenderbyxorna. Det är dags att gå in på börsen och klippa. Med en sådan här låg ränta orkar till och med en penningtrött investerare som jag logga in och shoppa aktier för ett kortsiktigt innehav på en slagig börs. Man har ju lånelimits att utnyttja för att snäppa upp den tillgängliga penningmängden så att det blir någon utväxling på ens tankearbete i form av klingande mynt. Tänker vara tråkig och traditionell, det har visat sig ge den bästa avkastningen. In med stålarna i industrin. Då känner man sig också lite samhällsnyttig när man visar förtroende för vår ursvenska basindustri.

När jag håller på med den här typen av affärer brukar jag hissa en Svensk flagg på skrivbordet. Då känns det som hela Svenska folket står bakom mig i mina strävanden att tjäna pengar som jag kan lägga på hög. Hela Sveriges befolkning står enade bakom mina spekulationer för att få arbetsfria inkomster som kan nyttjas för dyra konsthantverks och konstobjekt. Nu skall vi inte överdriva det här men jag får en känsla av att en hjältegloria svävar över mitt huvud och Reggis hon tror på det Svenska näringslivet, hon är en näringslivets stöttepelare.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #549 skrivet: fre 24 apr 2009 08:34:16 »
Anna Maria Kvarnstrand, denna Folkpartiets stjärnpolitiker från Vetlanda, som arbetar som överförmyndare i Vetlanda kommun, imponerar. I uppdrag granskning fick vi ta del av denna kompetens.  Man blir helt tagen av Janne Björklunds välutbildade kollegor runt om i landet. När man ser denna dam så förstår man varför just Björklund är utbildningsminister. Man märker verkligen att Folkpartiets ledamöter är välutbildade för sina olika politiska uppdrag.

I TV-programmet ”Uppdrag Granskning” framgick det klart hur väl rustad intellektuellt och kunskapsmässig Anna Maria var, hon var inte bara ett stjärnskott utan även ett riktigt stolpskott. Hon lyckades i alla fall spara 77 öre utav den dryga halvmillionen som flickan i programmet skulle ha haft, duktigt. Jag måste fråga Björklund hur Folkpartiet får tag på alla sina stolpskott till politiker. ”Ja Anna Maria Kvarnstrand är unik”, säger Janne B och fortsätter: Hon kan rabbla Hallands floder både söderifrån och norrifrån. Dessutom kan hon hela Folkpartiets partiprogram utantill. Visserligen är hon sifferblind och kan inte ett dugg om ekonomi, det tar hennes man hand om, men hon kan räkna upp 117 blommor i vår Svenska fauna.”

Är det inte viktigt att en överförmyndare inte är sifferblind och har viss ekonomiska kunskaper, frågar jag Björklund. ”Jo det skulle inte skada men det kompenseras genom hennas stora kännedom om hallands vattendrag. Dessutom var detta en vinna, vinna situation. Genom att mamman fick disponera dotterns arv så behövde vi inte ge den psykiskt instabile modern några bidrag och det sparade pengar åt kommunen och mamman behövde inte känna sig som ett socialfall.” Då jag frågar vad dottern vann så svarar Björklund: ”Alla kan inte vinna men två av tre vann.” Där lämnar vi Björklund för nu börjar det bli lite mycket för honom, det är tre personer och då börjar vi närma oss gränserna för Björklunds förmåga.

Annars börjar Sverige påminna om en diktatur. I Pirat Bay målet är domaren samtidigt en representant för kärande. Varför inte rationalisera det hela och låta domare och åklagare vara samma person för det var i praktiken så det blev. Så är det i Nordkorea och de islamiska domstolarna i Somalia. Det här att domaren inte skulle vara jävig låter som en vals. Inte skulle väl en person som inte vill påverka utslaget och som är aktiv i grupperingar knutna till kärandesidan ta målet om inte för att ge ett ordentligt straff. En ärlig person skulle ha avstått. Han har naturligtvis tagit målet för att döma hårda domar.

Frågan är bara på vilket sätt han får betalt av Hollywood? Vankas det ett antal lönsamma bisysslor för den lydige domaren? Dessutom har han smugit om sitt samröre med kärande. Nu behöver vi inte vara överraskade längre över den hårda domen. Det var ju Hollywoods representant som var domare. Grattis Hollywood, i Sverige är allt möjligt. Detta är inget mindre än en rättsskandal. Först har vi sexualförbrytare i HD och nu har Kalle Anka själv infunnit sig i Svenska domstolar.

« Senast ändrad: fre 24 apr 2009 08:36:49 av Reggis »

Fluxe

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #550 skrivet: sön 26 apr 2009 22:54:11 »
Hua!

- Ut med Kalle Planka % Co...  >:(

/Lasse
En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #551 skrivet: mån 27 apr 2009 08:50:06 »
Nu börjar loppissäsongen att komma igång ordentligt. Fast mest är det maskerade handlare och butiksägare som finns på loppisarna om det inte handlar om köksrens. Var på två storloppisar i helgen med rätt magert resultat. Framför allt beror det på att handlarna som agerar säljare har hunnit handla innan besökaren får tillträde. Så det här med ”stängda” inomhusloppisar där besökarna först har tillträde efter uppackning är inte mycket att gå på, rätt urplockat. Så nu ser jag fram emot utomhusloppisarna där man kan komma när man vill, då finns chansen till fynd. Var även på ett par gårdsloppisar och där gick det att fynda.

Vad saknar du mest när du är utomlands? Är det filmjölk, osthyveln eller P1? Det var tre saker som de flesta sagt att de saknar. Ja det tål att tänka på faktiskt. Jag tror nog att det är P1 jag saknar mest. När man sitter och kör bil finns det ingenting som P1. Bilåkandet blir outhärdligt utan P1. Filmjölk, den blaskiga Arlavarianten, klarar jag mig utan.

Lite konstigt att ingen har svarat naturen och möjligheten att vara ostörd ute i naturen. Jag såg till exempel i dagens Metro att nudistvandring blivit förbjuden i Appenzell i Schweiz. Där är man upprörd över att en så osmaklig vana blivit vanlig i deras kanton. Snacka om konservatism. Här har Sverige en unik möjlighet att dra till sig turister som vill uppleva naturen in natura så att säga.

På Livgardet i Kungsängen har det uppstått förvirring. Det är där piratjägarna utbildas. ”Va fasen”, säger Mårten Guldstrand, blivande piratjägare, ”jag trodde att det handlade om att jaga ägarna till Pirat Bay och att deras server stod i Somalia”.   â€Det här verkar ruskigt, är det riktiga pirater typ Kapten Krook.” ”Det man undrar”, fortsätter Mårten: ”Jag förstod inte varför vi fått pansarbrytande robotar till beväpning för att skjuta sönder några servrar. Men nu förstår jag det är båtar vi skall skjuta på.”

Marcia Ball @ the Granada Theater



Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #552 skrivet: tis 28 apr 2009 08:37:44 »
Ja så har vi fått svininfluensan som sätter skräck i världens befolkning. Fast här finns det en enkel lösning, det är bara att göra grillbitar av alla grisar vilket passar bra nu när grillsäsongen börjat. En uppäten gris den kan inte smitta. Lösningen är alltså att käka upp hela grisbeståndet.

Tyvärr så har jag inte kommit på detta utan det är Jan Björklund som knäckt idén, lysande eller hur? ”Jag har alltid haft svininfluensa”, säger Björklund. ”Det är inget att hetsa upp sig för, den smittar bara om man våldtar en gris”, säger Björklund. ”Jag är ju gammal militär och i min krigarutbildning ingår det att våldta en galt, det var då jag fick svininfluensan.” Fast jag märker det bara när jag sover för då drömmer jag om att käka upp min egen skinka, och det är inte kul”, låter vår utbildningsminister hälsa.

I Uddevalla är ingenting heligt, säger man i Bohuslänningen. I dessa finanskrisens dagar får alla hjälpa till. Fast i slutändan är det, enligt skolchefen Sarah, bara bra. Nej att ha brist på pengar ökar kreativiteten. Det finns ingen som är så kreativa som en person som håller på och svälter ihjäl enligt Mikael Höglind, Kristdemokraterna, och ordförande i Barn och ungdomsnämnden. Många förvandlas till kannibaler och äter upp sin nästa har det visat sig. Har vi då överskott på människor och stor arbetslöshet så är detta ett utmärkt och miljövänligt alternativ för att korrigera arbetsmarknadens överutbud på arbetskraft. Låt oss käka upp de arbetslösa. Även äldre personer borde kunna bli mat och då i första hand djurfoder till husdjur som hundar och katter.

Marcia Ball @ the Granada Theater


Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #553 skrivet: ons 29 apr 2009 08:28:52 »
Nr 11 0429

”Sverige har börjat tala och Europa lyssnar”, säger Carl Bildt. Vår EU minister Cecilia fyller på, ”det beror på vår nya logga”. ”Jag har slitit i nästan två år med att få fram en ny logga för det kommande Svenska ordförandeskapet”, säger Cecilia Malmström. ”Ja människor vet inte hur mycket jobb vi lägger ner på det här. Det är matmenyer som skall sammanställas, det är limousiner som skall beställas och sen måste vi ha några vackra strofer som vi kan ta till. Där är Calles strof ett av fundamenten ”Sverige har börjat tala och Europa lyssnar” men vi har fler: ”När Carl börjar skriker så håller EU för öronen”. 

Nu kan vi läsa att Sri Lanka vägrar släppa in Carl Bildt, vilket är förståligt. Jag skulle inte heller släppa in Calle hemma hos mig. Enligt vad jag har hört så beror det på att han pratar så förbannat. När han sa ”Sverige har börjat tala och Europa lyssnar” så betraktar han sig själv som Sverige och nu vill han uppgradera sin slogan till: ”När Carl Bildt talar så lyssnar Världen i andakt”.  Fast det främsta skälet är att Sri Lanka misstänker att Calle har svininfluensa. Enligt uppgift är det Putin som sagt att Calle låter som en gris när han är på toaletten och dessutom ser det ut som en svinstia när han lämnar den. De var därför han inte fick komma till Ryssland. ”Vi kan bara inte acceptera hans toalettkultur” sa Medved. ”Jag har till och med pratat med hans grevinna, Anna-Maria Corazza, men hon säger att hon tycker det är sexigt med en man som uppför sig som en gris” låter Medved hälsa.

Fast nu har Calle snäppat upp konflikten och tagit hem ambassadören i Sri Lanka i protest och dessutom förlagt det Svenska flygvapnet i högsta beredskap. ”Det är nära krig nu”, låter Calle hälsa. De ska inte tro att de kan undvika att lyssna på mig, ”Svenska folkets röst i världen”, och inte bara det jag är även ”EU:s megafon i världen” eller EU:s gaphals som någon sa. Enligt Sri Lanka kommer Bildt att få en inbjudande senare men på detta svarar Calle, ”aldrig att jag åker dit, nu är det krig”.

Från Börsen är det bara att konstatera att hål är ingenting man vill ha i kristider. Sandviks börskurs straffas ordentligt, helt skoningslöst med ett fall på 13 %. Även Atlas Copco straffas hårt på börsen och även Atlas arbetar med hål så det måste vara något som har med hål att göra som leder till detta. Däremot så håller Oriflame stånd i den allmänt deppiga stämningen. Smink är en säker krisprodukt. Vad lär vi oss av detta? I kristider skall ni undvika att köpa företag som arbetar med hål och i stället satsa på smink. Fast se upp för grisen, det är grisar som oroar börsen mest och då menar jag inte Calle Bildt för han är ett svin.

Dani Wilde Band - Rock Me Baby

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Dagens filosofiska funderingar
« Svar #554 skrivet: tor 30 apr 2009 09:02:40 »
Mr Fix it, som han kallas i USA, allas vår Riksgäldsdirektör Bo Lundgren har varit och berättat om den Svenska modellen over there. Det första han framhöll var att man skall alltid börja dagen med en rejäl frukost, det är det viktigaste när det gäller bekämpande av en finanskris. Efter det är du i form för att bekämpa kapitalismens avigsidor men först efter ett toalettbesök. Vid behov,  intag också ett lindrigt laxermedel för att få fart på magen. Mr Fix föreslår Samarin i portionsförpackningar, en eller två förpackningar. Tänk också på att toapapper från Leni förhöjer toalettbesöket. Mister Fix använder bara toapapper från Leni.

Sen är det dags att fräscha upp sig efter dessa anala ansträngningar och ta en ordentlig dusch. Sen kommer vi till ett gympass, en vältränad kropp är en förutsättning för att kunna möta den kapitalistiska hydran bestående av bonus, girighet och uppumpade resultaträkningar. Mr Fix går alltid till Friskis & Svettis gym. Efter passet så är det dags för att ta sig en dusch igen och några stänk med rakvatten efter rakningen. Mr Fix använder alltid rakvatten från Calvin Klein. Sen är det dags för lunch och efter det middagsluren. Det gäller att vara utvilad för annars är man chanslös mot kapitalismens giriga tentakler och smittsamma virus.

När du sedan vaknar efter en vederkvickande tupplur är klockan över 12:00 och då är det dags för ett glas väl kylt vitt vin. Mister Fix dricker bara vitt vin Chablis. I Sverige är det regel att inte dricka alkohol före 12:00 annars är ju det den givna starten på dagen. Sen ett 10-tal glas senare så har kreativiteten flödat men nu börjar alkoholen ta ut sin rätt, dags för en tupplur igen. När du sen vaknar igen så är det dags för kvällens nöjen. Sen vaknar du lagom bakis på morgonen och efter en ordentlig frukost är det bara att spotta i nävarna på väg till dagens första toalettbesök, en väl trimmad tarm det är A och O. Det är så här jag bekämpade finanskrisen och det fungerade i Sverige säger Mr Fix.

Ja Första Maj, vajande svarta fanor, man blir revolutionär och vill ut och skrämma skiten ur borgerskapet. Vi skall pissa på era gravar, vi stampa på ert kön. Vi skall våldta era söner och spika upp dem på ett krön. Visar sig borgarbrackorna och deras lakejer offentligt så skall vi förvandla dem till eunucker och stoppa ner organet i käften på dem. Sen är det dags för efterfest i parken med billigt rödtjut på kartong och att ropa glåpord åt det kapitalistiska samhället lakejer nämligen polisen.  Det är något särskilt med 1:sta maj.

Bella Ciao - Modena City Ramblers