Författare Ämne: Reklam, vad tycker ni?  (läst 4115 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Reklam, vad tycker ni?
« skrivet: lör 23 feb 2008 15:14:27 »
Jag har väl nästan bestämt mej för att prova en list på höger kant med google-reklam, som på www.samlaren.org -alltså reklamen på höjden inte den liggande

Jag har ingen aning om det ger några pengar, men tänkte det kunde innebära bidrag till den egna marknadsföringen i bästa fall?

Min fråga är om det skulle möta stora protester från er kära medlemmar att prova att ha diskreta annonser på Retroforum?
(Bättre att höra dem nu än sen tänkte jag)

Ordet är fritt!

Mitt senaste projekt www.ipnr.se

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Reklam, vad tycker ni?
« Svar #1 skrivet: lör 23 feb 2008 15:37:35 »
Jag har absolut inget att säga om det, inte ett ord.........................bara det inte inkräktar för mycket på bredden ;D

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Reklam, vad tycker ni?
« Svar #2 skrivet: lör 23 feb 2008 16:01:09 »
De har en sort som är 120 bred så det påverkar inte så mycket tror jag, jfr våra avatarer är 100 breda

Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Reklam, vad tycker ni?
« Svar #3 skrivet: lör 23 feb 2008 16:35:42 »
Helst inte sådana som rör sig och slöar ned uppladdningen av sidan.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Reklam, vad tycker ni?
« Svar #4 skrivet: lör 23 feb 2008 16:40:17 »
Helst inte sådana som rör sig och slöar ned uppladdningen av sidan.

Jag vet, jag blev helt tokig av Betways gamla reklam, där man skulle fånga hundralappen... Såg till att klaga på dem och förklara att det inte gagnade deras verksamhet att folk blev förbannade..

Fick ett förslag på Tradedoubler i PM, några fler åsikter om det?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Reklam, vad tycker ni?
« Svar #5 skrivet: lör 23 feb 2008 16:59:35 »
inget som slöar ner bara så blir jag glad! Jag måste medge att både jag och ungarna har övergett andra sidor på nätet pg detta olände som jag bara sitter och svär över... så fort det börjar komma in pengar på reklam så är det lätt hänt att man vill erbjuda företagen lite flashigare plats, och sen är det igång.
Vi har lite för liten processor eller vad det nu är, för att klara av det nämligen.

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Reklam, vad tycker ni?
« Svar #6 skrivet: lör 23 feb 2008 17:19:30 »
inget som slöar ner bara så blir jag glad! Jag måste medge att både jag och ungarna har övergett andra sidor på nätet pg detta olände som jag bara sitter och svär över... så fort det börjar komma in pengar på reklam så är det lätt hänt att man vill erbjuda företagen lite flashigare plats, och sen är det igång.
Vi har lite för liten processor eller vad det nu är, för att klara av det nämligen.
Man behöver inte ha klen dator för att bli påverkad, min är väl hyfsat och jag har sett min egen cursor (strecket som blinkar långsamt där man skriver) få hjärtflimmer (börja fladdra  hysteriskt) av belastningen av såna där förbannade flimrande annonser
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Reklam, vad tycker ni?
« Svar #7 skrivet: ons 27 feb 2008 15:33:50 »
Det är lite barnsjukdomar med införandet av reklam -har uppgift om att jag hittills tjänat $0.05 -5 cent, så tro inte detta är lukrativt - dröjer länge innan det finns pengar till forumförbättringar :), OBS, klicka INTE på reklamen för att hjälpa till, okynnesklick får man bra bakläxa på, klicka bara när det är nåt genuint intressant.

Jag har nu gjort maximalt efter anvisningarna, försöker nu i koden bakom sidan rikta in google att söka bara på våra nyckelord: retro, design, vintage, semiantikt, 50-, 60-, 70-tal, 1900-tal, men verkan har en fördröjning på upp till två veckor, suck

Så länge försöker jag stryka irrelevant reklam i en lista som blir längre och längre, det ska ha effekt inom timmar säger de, vi får väl se..
« Senast ändrad: ons 27 feb 2008 16:01:25 av ada »
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Reklam, vad tycker ni?
« Svar #8 skrivet: ons 27 feb 2008 22:35:36 »
Det är väl bra Ada, med reklam, men precis som allt annat i rätt tid och på rätt plats.