Författare Ämne: 144 miljoner kr i drömchansen!  (läst 22262 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: 144 miljoner kr i drömchansen!
« Svar #30 skrivet: tis 6 maj 2008 00:32:44 »
Här är hon, men ska Nozzan med får jag nog inte plats, jag ger upp :)

(jag ändrade filformat, men de blev inte lika bra, så jag tillåter hädanefter filer med ändelse .png också)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: 144 miljoner kr i drömchansen!
« Svar #31 skrivet: tis 6 maj 2008 07:52:36 »
Ja gör det Kikarbara, anpassa din ekonomi utifrån kommande millionvinster. Lev som om pengarna redan trillat in, ta stora lån, ja riktigt stora lån. När banken ringer dig och frågar varför du inte betalar räntan på lånen så svarar du bara: ”Lugn det är några millar på inflygning från lotto. Dessutom kommer jag att hitta en Picasso på loppis till helgen.”

Sen låter du dig omyndigförklaras efter det att du skänkt bort de millioner du lånat till någon du litar på. Vad kan de göra, inte ett smack.


*skrattar* Jag skall suga lite på den karamellen innan jag sätter den i verket  ;D ;)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: 144 miljoner kr i drömchansen!
« Svar #32 skrivet: tis 6 maj 2008 10:16:59 »
Jag såg en film för några år sen som hette Rosalie Goes Shopping. Hon tittade bara på TV-shopping på TV och beställde allt hon såg. Hon bara köpte och köpte. Hon hade nämligen kommit på en sak. ”Små skulder blir dina problem, stora skulder blir bankens.” Skaffar du dig bara tillräckligt stora skulder så kan du smita från betalningen. Därför skall du slå på stort Kikarbara. I värsta fall så är det bara att emigrera några år och sen komma tillbaks skuldfri. Emigrationen går ju bra då du har ett ordentligt kapital. Sen är det bara att upprepa proceduren i nästa land och sen rulla på. Kan ge ett omväxlande och spännande shoppingliv. Det här är egentligen inget skämt då det finns många personer som via företag använder den här strategin.

Det är rätt roligt att se vilka det är som utnyttjar den rörlighet som finns inom EU i dag. Är det direktörer, näh, är det utbildad arbetskraft som företagen talar om, näh vilka är det då? Jo det är en massa väldigt fattiga människor som reser runt i de olika EU-länderna med förhoppningen att det skall bli bättre i nästa land.  Det dessa människor inte kommit på är att de borde shoppa loss ordentligt innan de flyttar vidare. Då skulle de inte vara fattiga längre.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: 144 miljoner kr i drömchansen!
« Svar #33 skrivet: tis 6 maj 2008 22:17:00 »
I morgon ni! Jag har 5 olika kuponger med joker! Har börjat kasta ut möblemanget. Ska köpa nytt. Väntar till i morgon med att bränna ner kåken för att bereda plats för en Frugård.

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: 144 miljoner kr i drömchansen!
« Svar #34 skrivet: tis 6 maj 2008 22:47:15 »
Alltid kul med personer som ser möjligheter i allt. Synd att Valborg har varit, det kommer att bli världens brasa. Fast akta kejsarkronorna, har det kommit några förresten? Såg du mina ståtliga?

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: 144 miljoner kr i drömchansen!
« Svar #35 skrivet: ons 7 maj 2008 23:41:42 »
Reggis, Milda makaroner ! TACK!! Stod just idag framför rabatten och funderade på vad i all sin dar´det var för liljeliknande växter som kommit i rabatten! Jag planterade ju KK-fröna där! De är ca 15 cm men blommar inte. Ska titta efter knoppar i morgon.

Inte lätt att bli gammal och gaggig!  ;D >:( ;D

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: 144 miljoner kr i drömchansen!
« Svar #36 skrivet: fre 9 maj 2008 14:42:53 »
Men det är säkert kul för livet blir fullt av överraskningar som till exempel ”Vem faan är det jag ser i spegeln”?


nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: 144 miljoner kr i drömchansen!
« Svar #37 skrivet: fre 9 maj 2008 21:48:55 »
Drömvinsten gick ut i Onsdags, åt 08:hållet till.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: 144 miljoner kr i drömchansen!
« Svar #38 skrivet: fre 9 maj 2008 23:02:44 »
Jag vann...............45:-  ;D ;D (Alltid något sa fan när han fick se Ã…mål) Nu undrar jag vad jag ska spendera pengarna på. Tror det får bli på ägg, för jag har slut i kylen.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: 144 miljoner kr i drömchansen!
« Svar #39 skrivet: lör 10 maj 2008 15:10:58 »
Satsa det på en höna istället, då får du fler ägg.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: 144 miljoner kr i drömchansen!
« Svar #40 skrivet: lör 10 maj 2008 16:21:20 »
Satsa det på en höna istället, då får du fler ägg.

Om du satsar på en höna och bor i lägenhet så kommer du dessutom att få lära känna grannarna. Höns på balkongen är nog en garanterad nyckel till oväntat besök, så tänk på att använda en del av äggen till härliga bakverk så du kan bjuda på kaffe när de står där.  ;D

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: 144 miljoner kr i drömchansen!
« Svar #41 skrivet: sön 11 maj 2008 12:18:11 »
Om du satsar på en höna och bor i lägenhet så kommer du dessutom att få lära känna grannarna. Höns på balkongen är nog en garanterad nyckel till oväntat besök, så tänk på att använda en del av äggen till härliga bakverk så du kan bjuda på kaffe när de står där.  ;D

Tillägg: kaffet ska vara Gevalia om du får oväntat besök ;)

Reggis

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: 144 miljoner kr i drömchansen!
« Svar #42 skrivet: sön 11 maj 2008 22:24:28 »
45 spänn, katten Reseda det var inte mycket. Håller nog på en höna i alla fall som Fjoll föreslår. Det verkar vara en bra investering med gratis ägg ett slag framöver.

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: 144 miljoner kr i drömchansen!
« Svar #43 skrivet: mån 12 maj 2008 00:23:35 »
Om du tar en lott även nästa helg kanske du får en ny vinst. Satsa då på en tupp och vipps har du små kycklingar och många många ägg blir det till slut. Då kan du sälja ekoägg och med tanke på alla GI-fantaster som nu käkar ägg som vore det potatis så lär du få avyttra rubbet.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: 144 miljoner kr i drömchansen!
« Svar #44 skrivet: tis 13 maj 2008 01:10:12 »
Jag har nu satsat den höga vinsten klokt. Nämligen i nya Lotto med joker kuponger. NU blir det ny husbil  ;D

Höns? Näe tack! Köper hellre ägg hos hönsodlaren. För mycket besvär att ha höns som ska ha tillsyn 2 ggr/ dag. Och hur skulle det bli till vintern? Skulle de stackarna sitta i lagårn och frysa? Hujedamig, då skulle de väl in i köket och värma sig!


Det var på "Gröna vågens tid" följande sannhistoria utspelade sig.

Goda vänner sålde ett pyttelitet torp till stassare. Stassarna skulle leva naturnära minsann och ha självhushåll. Höns införskaffades. Sura hönor lades på ägg i flera omgångar. MEN....det blev aldrig några kycklingar.
Nyblivne torparn vände sig rådlös till vår väns far, gammelbonden, för att få råd i sin kycklingiver.

Byt ut tuppen, det är honom som felet ligger hos, sa Arne.
Tuppen??? Inte har vi någon tupp inte, sa nyblivne torparn.