Författare Ämne: Ej tillåtet - förbjuden IP  (läst 8008 gånger)

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Ej tillåtet - förbjuden IP
« skrivet: ons 12 mar 2008 22:26:03 »
... nu vet jag hur man får ett sånt. Det var enkelt!  ;D

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Ej tillåtet - förbjuden IP
« Svar #1 skrivet: ons 12 mar 2008 22:36:56 »
Menar du på AP?

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #2 skrivet: ons 12 mar 2008 22:37:21 »
 ;D ;D ;D Jag tror inte att det är sant, jag som brukar vara så beskedlig...

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: ons 12 mar 2008 22:41:16 »
Jaha, var det en intressant diskussion man missat nu?  Ja då vet du hur det går till nu :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #4 skrivet: ons 12 mar 2008 22:43:11 »
Jaha, var det en intressant diskussion man missat nu?  Ja då vet du hur det går till nu :)

Nej, det var inte ens en intressant diskussion, och det var inte varken hett eller mycket adrenalin.

Hur var det nu; Länge leve fria forum, hurra, hurra, hurra, hurra. (det var nog inte mer än någon vecka sedan jag såg lovord på ap för att det var fritt till skillnad från detta där vi har en ada som styr med järnhand).
« Senast ändrad: ons 12 mar 2008 22:49:14 av kikarbara »

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Teakfreak
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: ons 12 mar 2008 22:49:39 »
Aha, du refererade till denna sidan. Det har jag gjort flera gånger, men jag har nytt IP varje dag.

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #6 skrivet: ons 12 mar 2008 22:55:48 »
Aha, du refererade till denna sidan. Det har jag gjort flera gånger, men jag har nytt IP varje dag.

Fast jag gjorde något ÄNNU mer brottsligt än att referera till den; jag HÄNVISADE MED LÄNK. Fyyyyy-mig!

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: ons 12 mar 2008 23:00:12 »
Asså tänk nu om man tar två steg åt sidan och betraktar det hela

Admin på ANTIKprat blir vansinnig och stänger av folk som tipsar om RETROforum, när saker inte är ANTIKA....

De beter sig ganska likadant på ett visst ANTIKforum, jag kan inte annat än småle :)

...men jag måste säga att leendet stelnar när jag ser inlägg om vit makt, nazism, fascism, mussolini, stalin ligga där utan motsvarande bestraffning, som om hotet mot världen är ett retroforum...
« Senast ändrad: ons 12 mar 2008 23:13:27 av ada »

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #8 skrivet: ons 12 mar 2008 23:18:57 »
Asså tänk nu om man tar två steg åt sidan och betraktar det hela

Admin på ANTIKprat blir vansinnig och stänger av folk som tipsar om RETROforum, när saker inte är ANTIKA....

De beter sig ganska likadant på ett visst ANTIKforum, jag kan inte annat än småle :)

...men jag måste säga att leendet stelnar när jag ser inlägg om vit makt, nazism, fascism, mussolini, stalin ligga där utan motsvarande bestraffning, som om hotet mot världen är ett retroforum...

Jag baxnar ärligt talat. Jag har undrat vad de som blivit avstängda egentligen har skrivit eftersom jag har sett trådar med sådant som du nämner, och har tänkt att de verkligen, verkligen, verkligen måste ha övergått alla tänkbara gränser. Men om gränsen var så hårfin som jag själv erfor, så kanske det är en ynnest att bli avstängd i sista ändan.

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Teakfreak
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: ons 12 mar 2008 23:32:29 »

Inte hotet mot världen, men hotet mot Antikprat. Tänk om de som är där fick reda på att det finns fler liknande ställen, då kanske ingen vill stanna kvar...

Det är som om de som äter leverbiff fick reda på att det finns hamburgare - vem vill då fortsätta att äta leverbiff varje dag?

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #10 skrivet: tor 13 mar 2008 08:56:16 »
Medlemmarna där vill diskutera antikt, vilket är en självklarhet. Men ägarna vill ha retrofolket där med, trots att de bemöts med att sakerna inte är gamla och inte får några svar, och att det inte hör dit?  ::)

Jag måste säga att jag har varit med i en och annan mycket givande, intressant och adrenalinstimulerande diskussion där det sista. Som jag ser det är det inte kärngruppen av medlemmar i sig som är något problem där... Eftersom jag vet att många därborta läser här (även om inte alla vill medge det), så vinkar jag högt till er, och tackar för gott sällskap och givande diskussioner.

« Senast ändrad: tor 13 mar 2008 09:20:16 av kikarbara »

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: tor 13 mar 2008 10:12:43 »
Ja hon som är en han är manisk när det gäller att stänga av folks IP:n. Denna shemale, som det väl heter, vill nog egentligen inte ha några besökare tror jag. Fast visst kan det vara kul diskussioner på AP ibland även om Admin ibland är obegriplig.

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: tor 13 mar 2008 14:01:08 »
Ja hon som är en han är manisk när det gäller att stänga av folks IP:n. Denna shemale, som det väl heter, vill nog egentligen inte ha några besökare tror jag. Fast visst kan det vara kul diskussioner på AP ibland även om Admin ibland är obegriplig.
För nytillkomna tittare kan man tillägga att detta syftar på att maken verkar svara i fruns (officiella admins) ställe ibland, detta behöver inte låta som en förolämning mot alla riktiga shemales menar jag :)

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #13 skrivet: tor 13 mar 2008 18:24:34 »

Jag håller helt och fullständigt med dig, jag har deltagit i många roliga diskussioner, och desto fler som har en avvikande åsikt, desto roligare är det förstås!
Men, jag får väl trigga igång er här istället då, för vad är väl en bal på slottet? 8)

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: tor 13 mar 2008 21:59:18 »
Ja det är de där fluktisarna som alltid känner sig kränkta som styr diskussioner. De blir såå upprörda för minsta lilla. Det kan vara att man skojar om en död ”antikexpert” eller skojar lite om en politikers alkoholproblem då kräver de censur. Ett slag var också vår utrikesminister ett bannlyst ämne, fråga mig inte varför. Nu får man skriva att man tycker att han är en inkompetent uppblåst nolla, vilket är min uppriktiga uppfattning. Nej tacka vet jag Stalin, det är killen hela dagen. Synd att han är död.