Leksaker mm > Leksaker

Fjolls Swirlmanual (frisyr på Barbie)

<< < (5/5)

kikarbara:
Fast nu ser jag att jag ju har tagit bild på fel sida; jag återkommer med en från rätt sida.

Fjoll:
Kom just på en sak. Kanske något du skulle slå dig på Kikar. Här i Sverige finns det såvitt jag vet ingen som proffessionellt fixar dockor. Framförallt då det gäller makeupen så får man skicka de på spa utomlands. Iof så måste man ha en hel del utgångsmaterial (i de fall som dockan helt saknar sin originalfärg på läppar el ögon) men på de som har kvar lite av färgen skulle det ju gå bra. Dåliga dockor finns det gott om på Tradera så på dem kunde du träna. Jag tror du skulle greja det galant och med tiden och lite referensmaterial skulle du rätt så säkert få kunder från hela Norden!

kikarbara:

--- Citat från: Fjoll skrivet tor 20 mar 2008 10:23:18 ---Kom just på en sak. Kanske något du skulle slå dig på Kikar. Här i Sverige finns det såvitt jag vet ingen som proffessionellt fixar dockor. Framförallt då det gäller makeupen så får man skicka de på spa utomlands. Iof så måste man ha en hel del utgångsmaterial (i de fall som dockan helt saknar sin originalfärg på läppar el ögon) men på de som har kvar lite av färgen skulle det ju gå bra. Dåliga dockor finns det gott om på Tradera så på dem kunde du träna. Jag tror du skulle greja det galant och med tiden och lite referensmaterial skulle du rätt så säkert få kunder från hela Norden!

--- Slut citat ---

Jisses, jag skulle ju behöva massvis av litteratur, ett antal dåliga dockor, kunskap om vilka färger och så vidare... hm, men det vore något som är tillräckligt tokigt för mig att ge mig på; jag funkar som så att när jag väl blir biten ger jag 100% och tycker själv aldrig att jag blir tillräckligt bra. Sist jag skaffade en omplaceringshund med stora problem blev jag instruktör själv för att förstå vad jag höll på med, jag skulle sminka barnen till ett kalas och det slutade med att jag åkte runt på invigningar, jippon, jubileum, marknader några år, etc och sminkade barn. Har du adressen till någon som håller på proffessionellt så inboxa den gärna så får jag fundera. Det låter som en hobby både är en utmaning och som man kan göra i sin ensamhet härhemma och en sån skulle jag behöva...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion