Författare Ämne: Finansmarknaden är en sadistisk show….  (läst 5848 gånger)

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Finansmarknaden är en sadistisk show….
« skrivet: tis 30 sep 2008 12:40:09 »
Ja nu verkar allt fler aktier ta stryk av finanskrisen. Det pågår en formidabel misshandel av vissa branscher. Mest pisk får bankaktier men även fastighet och bygg är utsatta för en kraftig misshandel. Fast inga aktier klarar sig undan lite smisk. Sen lite senare så är det ångerfulla köpare som smeker aktierna så att de skall resa sig upp igen. När de sedan står upp så är det dags att ta fram piskan igen och ge aktierna några ordentliga pisk i baken och då börjar de peka nedåt igen. Med hängande huvuden väntar de då på nästa smekning så att de kan stå där med huvudet på skaft i sin fulla prakt redo att ta emot en ny skur av hugg och slag. Hur länge skall denna misshandel få pågå? Hur länge skall dessa stackars aktier få lida? När skall de få glida in i den finansiellt trygga grottan, Moder Svea.

Nastamuumio

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Finansmarknaden är en sadistisk show….
« Svar #1 skrivet: tis 30 sep 2008 18:16:33 »
För en grupp jobbare är aktienedgångar en ren njutning.Den som under året varit
 flitig med att låna aktier som h*n sen sålt bara för att köpa  tillbaka dem efter kursnedgången kan ha gjort en rejäl hacka.Den som satt en trippel blankningar i SEB,Swedbank och Carnegie  kan ta ledigt resten av året.Liksom vid det förra raset
står sig nog Handelsbanken ganska stark även denna gång.Skulle inte våga blanka med deras aktier.Astra Zeneca är nog inte heller så hälsosamt att blanka,namnet till trots.
« Senast ändrad: tis 30 sep 2008 18:24:52 av Nastamuumio »

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: tis 30 sep 2008 20:41:53 »
Jag har fegat den här gången, sitter på läktaren och spanar på spektaklet. Lämnade råvarorna också i tid. Var nära att köpa Swedbank i går för att sälja idag. Hade inte tillräckligt med lösa pengar för att det skulle kännas meningsfullt. Dessutom jag har ingen inspiration, känner mig inte på hugget helt enkelt. Har såsat till mig. Skulle aldrig ha släppt en sån har kanibalfest som den här för ett par år sen. Det är sant som dom säger, "Hungriga vargar jagar bäst", jag är rätt mätt helt enkelt. Det här är ju ett gyllene tillfälle för den som vill föröka sina pengar att snabbt och säkert utveckla kassan ordentligt. Det är ett dukat bord kan man säga, som att stoppa ner spöet i en fiskdam på ett barnkalas med vinst varje gång. Men motivationen, var är den, suck.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: ons 1 okt 2008 11:53:21 »
Nu rockar den finansiella marknaden igen. De dansande tar glädjeskutt och skriker av förtjusning på dansgolvet. Rocken rollen varvas med en och annan tryckare där finansmarknaden och investerarna tätt omslingrade tar sig en svängom på golvet. Men när finansmarknaden föreslår lite intimare närmanden så håller de flesta investerare på sig och avfärdar artigt inviten. Nej det får räcka med lite lättare hångel ett slag framöver.

Inga politiker eller företrädare har gått ut och odelat sagt: ”Det är ingen fara med Svenska banker”, utan det har hymlats. Finansministern hymlar, Odell hymlar, Riksbankschefen hymlar men Stefan Widlund han hymlar inte. Det känns extra tryggt att Stefan Widlund, Handelsbankens kontorschef i Uddevalla nu går ut i Bohuslänningen säger att all oro är obefogad. Äntligen någon som går ut och är garant för det här.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: tor 2 okt 2008 14:34:54 »
Japp, gick in igår och snabbt ut idag. Jag är besviken. Det gav bara 1.357.572 kr, lite tycker jag. Varför anstränga sig när resultatet blir så magert? Sen skall det dras 30 % i skatt också, tvi vale, det är under millionen kvar. Det är många som skall profitera på min lilla vinst. Bankerna skall ha courtage, inte bara en gång utan två gånger. Visserligen bara några 100-lappar men ändå, det svider när det inte blev mer för nästan 1 timmes ansträngande arbete. Inte nog med det, sen skall vinsten deklareras också, mer jobb, suck. Det får mig att vråla ”Carola”, livet är inte rättvist. Jag bara skojar, det är klart att jag är nöjd med utdelningen, den är ju jättebra med tanke på att jag gick in försiktigt. 

Nu trycker dessutom Stefan ut 60 milliarder till i vårt hostiga finanssystem. Härligt, turbulensen fortsätter och gamar som jag får nya chanser att kalasa. Fast det gäller att vara påläst. Är man inte det så sitter man där med svarte Petter och låst kassa och det vill man inte nu när festen pågår. Det gäller att vara likvid och snabb, skjut först och tänk sen, precis som vanligt med andra ord.

http://www.youtube.com/watch?v=2vfdl7-E80Q

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: sön 5 okt 2008 10:26:09 »
"Jag har fegat den här gången, sitter på läktaren och spanar på spektaklet."

Ansluter mig till föregående talare. Tror inte det är någon ko på isen!

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: sön 5 okt 2008 22:09:09 »
Isen är proppfull med kor, och de här korna leker alltid följa John. Det behövs bara att en kossa får för sig något så åker hela jävla flocken rakt ner i drickat. Ingen av kossorna törs sitta och titta på utan som sagt var ”skjut först och tänk sen”, det är finansvärlden. Den är befolkad av lättledda hysteriker som lyssnar på den som skriker högst oberoende av vad personen skriker. Budskapet har ingen betydelse det är ljudnivån som är avgörande. Det är därför du skall göra som flocken gör och sen snabbt göra tvärt om. Då uppstår vinster eftersom svansen finns där. Du måste bara göra tvärt om innan svansen kommit till skott, säkra pengar min vän.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: mån 6 okt 2008 08:49:21 »
Ja nu har den finansiella krisen även drabbat vårt Kungahus. Har dessa bankdirektörer ingen skam i kroppen, skall Kungen behöva drabbas av sådant här. Enligt Aftonbladet så har han blivit av med 10 millioner den stackarn. Tycker att regeringen genast borde kompensera Kungen för förlusten. Annars får vi, folket, starta en insamling till Kungen. Kan organiseras som en gala av TV-3 under beteckningen ”Vår allmosa för Kungens väl”. Kan garantera att många artister och kändisar som Carola, Pastor Ekman, Filippa Reinfeldt, Lars-Eric Petersson och andra ställer upp gratis för ett så behjärtansvärt syfte.