Författare Ämne: Killar för faan inte kloka.  (läst 15022 gånger)

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Killar för faan inte kloka.
« skrivet: tor 30 okt 2008 22:32:26 »

Skall åka ner till Skåne i morgon och så kom killen och ville byta till vinterdäck på min bil. Slängde åt han garage och bilnyckeln. Sen klär han på sig ytterkläder och står där och glor på mig. ”Vad vill du”, frågade jag. Sen förstod jag, jag skulle vara publik när han böt däcken.

Okej, okej tänkte jag och började med att ta på mig skorna. ”Skall du gå så där”, frågar han. ”Är det nåt fel”, frågade jag? ”I kort kjol och högklackade skor”, sa han. ”Vad tycker du att jag skall ha på mig när jag tittar på när du byter däck”, sa jag. Sen förstod jag att han trodde att jag skulle ta i skitiga däck och riskera nagelbrott. ”Jag sa bara, ”det är du som vill att jag kör med vintersulor inta jag.” Nu har han i alla fal bytt däck och jag är nöjd. Gav honom en liten applåd också för att visa min uppskattning. Fast jag påpekade att jag hellre sett på Rapport än tittat på när han böt däck, men att jag offrade sig. Då blev han sur. Är alla killar så här?

engelsson

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 601
    • Visa profil
SV: Killar för faan inte kloka.
« Svar #1 skrivet: tor 30 okt 2008 22:39:05 »
Njaee joo det e dom nog..innerst inne..gissar glatt att det e sista gången du sätter ner dina högklackade i det garaget som åskådare till sånt trams ;D

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #2 skrivet: tor 30 okt 2008 23:44:43 »
åhhh, dumma dumma dumma jag.
Jag skrattade gott åt ditt inlägg Reggis och den finska neanderthalaren frågade mig vad jag skrattade åt. Då läste jag förstås upp din lilla anekdot. Och han ler med hela ansiktet och ville genast boka tid med mig för han tänker byta till vinterdäck på SIN bil imorgon, vilkoret blev plötsligt att han skall byta på min sen när jag tittat på när han först byter på sin och sedan min...

aaaarghhhh.

Ja, de gillar både publik, beundran och applåder när de känner sig manliga. Jag tror att det här är något som ligger i Y-kromosomen, på plats som saknar motsvarighet på X-kromosomen, det är därför det får sådan genomslagskraft hos de flesta män....

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #3 skrivet: tor 30 okt 2008 23:45:27 »
ASSÃ…Ã…Ã…!

Tänk själva om vi hade bett er titta på när vi målade naglarna och sedan bad om beundran för att vi gör det så bra? Liksom?  ;D ;D ;D

engelsson

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: tor 30 okt 2008 23:47:47 »
*S* ja män e verkligen det gåtfulla folket i all sin enkla genomskinlighet

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: fre 31 okt 2008 00:09:16 »
Ni påminner mej om att jag ska låna L-Gs garageuppfart och domkraft och byta till vinterdäcken. Det tog väl en kvart i rena ilskan sist för jag var rosenrasande över att upptäcka att jag inte hade domkraft i min nya bil -en patetisk lagningssats för punkor är det enda som ligger i skuffen - såg jag ut som nån som trippar runt och inte byter sina däck själv? tänkte jag och bara kokade (det går bra att byta punkterat däck i högklackat också kan jag tala om)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

engelsson

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #6 skrivet: fre 31 okt 2008 00:16:29 »
 ;D Go ADA go..

Kanon

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: fre 31 okt 2008 08:06:21 »
Får berätta när jag skulle byta på en Ford Transit... jag fick inte loss muttraran trots att jag hade ett en meter långt rör som jag satte på spärrnycklen så jag fick "hem" och ta ett rör som var 2,5m.
Då jäklar gick spärrnycklen åt fanders, men livstids garanti. Tog i fortsättningen i med en fast hylsnyckel + långa röret, hängde på detta men hände ingenting. Då fick man tänka till och det resulterade i att jag försökte med andra hållet, då lossande muttern som var vänstergängad i förhållande till normala högergängade, detta endast på vänster sida av bilen.
Jag säger de de Ford, konsten att klydda till saker och ting.
 Där skulle damerna varit med och sett på då det rök från mina öron. Kommer stolt som en tupp med
något speciellt i blicken bärande på ett 2,5m stålrör, nu jäklar i hoppet!

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #8 skrivet: fre 31 okt 2008 08:42:32 »
Applåder till både Ada och Kanon!!  ;D
Tyvärr använder jag varken nagellack eller byter däck på bilar så jag kan inte få någon i retur! *sss*

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: fre 31 okt 2008 08:44:35 »
Har du varit i Tucson Kanon? Där går de flesta kranar åt motsatt håll jämfört med här. Jäklar vad jag tog i för att öppna vattenkranen på hotellet första gången jag var där. Kan det vara så att den här bilens ena sida kommer från Tucson?

Visst är det så Kikarbara, det sitter i Y-kromosomen. Ett annat drag är att de skall ha någon sorts marktjänst också så fort de utför en hushållsnära tjänst. Då skall man stå där på pass när de skriker ut sina kommandon: ”Tång, nej inte en sån utan en sån, ofta på någon form av obegripligt fackspråk dessutom.”  Inte faan kan jag beteckningen på olika sorters tänger. I min värld finns det stora och små men den iakttagelseförmågan räcker inte i dessa sammanhang.

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #10 skrivet: fre 31 okt 2008 09:33:07 »
Visst är det så Kikarbara, det sitter i Y-kromosomen. Ett annat drag är att de skall ha någon sorts marktjänst också så fort de utför en hushållsnära tjänst. Då skall man stå där på pass när de skriker ut sina kommandon: ”Tång, nej inte en sån utan en sån, ofta på någon form av obegripligt fackspråk dessutom.”  Inte faan kan jag beteckningen på olika sorters tänger. I min värld finns det stora och små men den iakttagelseförmågan räcker inte i dessa sammanhang.

Ah, du menar såndär moj med en grunka därfram på? Som de vevar med eller kapar med?  ;)

Kanon

• Seniormedlem
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: fre 31 okt 2008 09:35:39 »
 Det vassaste som finns eller har funnits är gamla verktygsmaskiner som går åt fel håll eftersom det kan kosta en framtand om man vevar fel.
 En gammal kipphyvel gick åt fel håll och det kostade skärstålet som bara small till och den halvan som bröts av var det tur att man inte fick i skallen. Då hade man kanske kippat efter andan för sista gången.

Tallen

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 356
    • Visa profil
    • Porslinsbloggen
« Svar #12 skrivet: fre 31 okt 2008 14:17:38 »
Det är helt okej att stå ute i fint väder och fixa däcken, man kan ta det lugnt titta på naturen och låta det ta sin tid...däremot att stå ute i detta (snö)väder skulle aldrig falla mig in. Om sambon vill ha bilen då får hon köra med sommardäck (eller låta bli och ta bussen istället)  ;D Jag byter när det blir mindre slask.

Jag skulle aldrig tvinga henne att se på (vara med) när jag bytte däck, då måste man ju arbeta så det ser ut som om man gör nåt...hehehe..

Sen Reggis, inte ska du vara så rädd att ta i så att naglarna ryker, man lär sig alltid nåt av det med...det är dessutom inte helt fel att se på när kvinnor arbetar fysiskt...en trevlig gest mot killen! Gissa om han skulle bli förvånad ;)

convallaria

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: fre 31 okt 2008 14:35:32 »
På däcksverkstan i hembyn står jag gärna och ser på när två snygga grabbar pysslar om Volvon under tak. Det är värt de 200:- alla gånger.
Allt går.

Kanon

• Seniormedlem
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: fre 31 okt 2008 18:18:25 »
 Vi killar gillar när bildäcken rullar.