Författare Ämne: Terve  (läst 20701 gånger)

Kanon

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 395
    • Visa profil
SV: Terve
« Svar #15 skrivet: sön 11 jan 2009 22:21:05 »
 Är snusflaskan något att visa upp?

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #16 skrivet: mån 12 jan 2009 10:09:55 »
Det stämmer det finns alltid en större idiot än en själv. Fast när jag hittar vaser bakom böcker i bokhyllorna och inte får i foten i skon för i den ligger det en liten brevpress i glas då känns det tungt, suck.

På tal om fynd i skor så har jag en stackare jag tycker synd om... när jag röjde ur min barnsecondhand här under jul och nyår sticker jag ner handen i en barnsko. Vad hittar jag väl där? Ett par glasögon, dyra sådana med styrka. Någon stackare har antingen lämnat in en barnsko innehållande ett par glasögon eller så har någon kund lagt dem i skon, hur tusan skall jag hitta ägaren? Det här lär vara ett par bågar/glasögon för många tusenlappar... och de ser nya ut. Skall kolla med glasögonkedjan som har sålt dem om man kan spåra ägare på något sätt men det verkar väl inte vara så lovande?

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: mån 12 jan 2009 10:27:40 »
Det kanske är en gåva till dig Kikarn, vem vet? Någon tyckte du behövde ett par glasögon.  Har du tittat efter så det inte finns någon hälsning i det andra skon typ ”Från en hemlig beundrare”, eller så. Det här kan ge oanade konsekvenser, känner hur spänningen stiger. Vem är Kikarns hemliga beundrare?

Snusflaskan är inte mycket att visa upp Kanon. Det är en sån där ganska vanlig med ett par som har samlag inristat i svart. Kan ha lite ålder men absolut ingen höjdare skulle jag vilja påstå. Tyvärr så har jag inga riktigt fina snusflaskor.

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #18 skrivet: mån 12 jan 2009 10:41:43 »
Det kanske är en gåva till dig Kikarn, vem vet? Någon tyckte du behövde ett par glasögon.  Har du tittat efter så det inte finns någon hälsning i det andra skon typ ”Från en hemlig beundrare”, eller så. Det här kan ge oanade konsekvenser, känner hur spänningen stiger. Vem är Kikarns hemliga beundrare?

Tror du jag kan reklamera presenten i så fall? Jag klär inte i cerise nämligen... *skratt*.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: mån 12 jan 2009 12:15:06 »
Nu är det ju bara så att din hemlige beundrare vill se dig i cerisfärgade glasögon, då kan du väl inte neka denna gentleman det nöjet. Gå nu i stället och skaffa dig ett matchande raffset som passar till brillorna. Men framför allt vill vi följa ditt äventyr in i de mest intima detaljer. Glöm inte att rapportera fortlöpande så vi som sitter här på läktaren får något vi kan snaska i. 

convallaria

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: mån 12 jan 2009 13:51:12 »
Lämna te polisen, vetjja.
Allt går.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: mån 12 jan 2009 15:10:52 »
Vad skall Kikarn lämna till polisen Convallaria, inte brillorna i alla fall? Brukar du lämna presenter du får till polisen? Nej polisen har annat att göra än att ta hand om presenter. De skall ju framför allt jobba med att dra in pengar till statskassan genom att fixa fram fortkörningsböter. Du äventyrar hela statsbudgeten med ditt förslag.

gitzie

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: mån 12 jan 2009 18:56:23 »
Det kanske är någon som har lämnat in saker hos dig flera gånger? Sätt en stor lapp i fönstret  ;) Det kanske går bra även om du har lämnat lokalen, för det hade du väl?
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: mån 12 jan 2009 20:07:36 »
Nej Kikarn lyssna inte på dessa tråkmånsar. Behåll brillorna och uppgradera med ett matchande raffset i stället. Detta kan ge oanade möjligheter till berättigad vild shopping. Missa nu inte tillfället genom att lyssna på de här mammatyperna som Gitzie och Convallaria.

gitzie

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: mån 12 jan 2009 21:27:48 »
Missa nu inte tillfället genom att lyssna på de här mammatyperna som Gitzie och Convallaria.
;D  ;D
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #25 skrivet: mån 12 jan 2009 22:36:42 »
Lämna te polisen, vetjja.

Jag tror att jag behåller plan 1 till att börja med. Och det är att förlita sig till kedjan som sålt dem, deras logga står där tillsammans med massa nummer på sidan, med lite tur är de numrerade och går att följa?

Skulle det nu visa sig, Reggis att det är en beundrare så lovar jag att både skaffa mig raffset och att g.i.v.e.t.v.i.s inte hålla på några snaskiga detaljer. Allt för mina retrovänner, det vet du. Jag tar gärna några tips på vägen för jag tror att du har några att komma med. Gärna horribelt snuskiga för jag är allt öppen för lite spänning i tillvaron  ;D Kanske har du tips på något cerist raffset, kanske på något som förgyller tillvaron för alla glada män som följer denna tråd. Gärna ingående och kryddad förstås.  :-*
(jag kanske har en liiiten föraning om att det är Adas reaktion som följer här??? Spännande fortsättning följer).

convallaria

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: tis 13 jan 2009 10:03:21 »
Mammatyp - ja gärna! :) Men framför allt halvblind och fattig....
Allt går.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: tis 13 jan 2009 11:25:48 »
Nu skall du vara tacksam Convallaria för att du inte är helblind och bor i Somalia. Där är dom fattiga skall du veta. I värsta fall får vi väl ordna en insamling här till en blindkäpp åt dig. Det kan du säkert komma över en billigt på någon loppis. 

convallaria

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: tis 13 jan 2009 13:49:59 »
Om jag hittar dit, ja! Hade jag förlagt mina glasögon i nån sko hade ni fått komma hit med käppen.
Allt går.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: tis 13 jan 2009 20:37:52 »
Det hade jag så gärna gjort Convallaria. Men är det vanligt att de som använder glasögon stoppar dom i dojerna? Min pappa hade glasögon och även min mamma numera men inte faan hade/har dom brillorna i skorna.