Författare Ämne: Alla män är kommunister!!!!  (läst 3961 gånger)

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Alla män är kommunister!!!!
« skrivet: mån 25 jan 2010 21:04:05 »

Ja nu är mitt paket inte bara aviserat utan det är också sorterat kl 19:01. Nu kommer paketet att få vila över natten får vi hoppas och i morgon bitti kan jag via ”Sök paket” ta reda på var det befinner sig. Jag tror att nästa steg är ”Ankomst till utdelningsterminal” och sedan är det utkörning och då är det nära min dörr.

Visst är det kul att du nu för tiden kan följa Postens paket som är på väg till dig bara du har kollinumret och det har jag. Snart sätter Posten bergis på ett RF-id så du via karta kan se hur paketet närmar sig din port. Skämt år sida det är ju jättebra för då kan du vara hemma när paketet kommer och få det inburet i lägenheten av en trevlig postis och slipper åka och hämta det. Det här kallar jag service.

Det här öppnar dessutom oanade möjligheter. Tänk om man kunde göra om män till paket med RF-id då skulle man ha stenkoll på var dom var. När dom närmade sig ens hem börjar en röd varningslampa i hallen lysa och samtidigt spelas Chopins Piano Sonata Op.35 No.2, för nu är det slut på det roliga. Skulle paketet, förlåt jag menar mannen, ändra sig och avlägsna sig från ditt hem så blir det grönt ljus och musiken ändras till Choo choo ch'boogie. Ja man sitter här och drömmer.

Nu för tiden skulle jag inte ha så stor nytta men för några år när jag träffade flera män samtidigt så skulle det ha förenklat mitt liv högst betydligt. Det skall ju alltid smusslas för killar gillar inte konkurrens. Trots att de pratar sig varma för den fria marknaden så blir alla män monopolister när det gäller kvinnor. Själva brukar de undersöka marknaden men att kvinnor gör det tycker de inte om. Det är som med löner. Tidigare när jag arbetade och någon i min omgivning klagade på lönen brukade jag säga: ”Du har den lön marknaden har satt, är den för låg så är det bara att byta till ett jobb med bättre lön.” Då tyckte de att jag var elak. Helt plötslig så gällde rättvisa och jag vet inte vad, de blev helt enkelt kommunister.

Som sagt var alla män är kommunister när det gäller kvinnor och lön. Där är de för monopol och regleringar.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
SV: Alla män är kommunister!!!!
« Svar #1 skrivet: tis 26 jan 2010 07:45:17 »
Har redan varit inne och kollat. Latmaskarna på Posten har inte gjort någonting med mitt paket nu på morgonen. Det ligger bara där och är "Sorterat".

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: tis 26 jan 2010 09:21:55 »
Nu har det blivit fart på latmaskarna. Nu har paketet både kommit till distributionsterminal och dessutom lastats på bil för utkörning och inte bara det, det är på väg. Bra jobbat Postisar.

Nastamuumio

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: tis 26 jan 2010 22:00:11 »
Vi väntar otåligt på upplösningen av detta kubik-drama.Det var extra knöligt på   Brännkyrkagatan idag av pansaris på kullerstenen och jag vågade inte ens tänka på att gena över Skaraborgsgatans ås då jag inte hade några skridskor till hands eller
-snarare- fots.Men nog borde paketbäraren hunnit fram till dig vid det här laget?

Det har i skrivande stund gått mer än tolv timmar sen vi senast fick en kommuniké om paketets status.Förvissade du dig inte om att leveransen skulle ske med en bil med GPS-navigator? Har du ringt 112 eller åtminstone kallat till presskonferens?
Kan du bekräfta eller dementera om det finns ett inopererat spårningschip i försändelsen? Berätta genast, vi klarar inte av denna ovisshet!

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #4 skrivet: ons 27 jan 2010 13:56:45 »
Paketet har anlänt men det var ofullbordat. Delar saknades som nu enligt uppgift är på väg. Tyvärr så har inte spårfunktionen aktiverats för det nya paketet än.