Författare Ämne: Sorgligt, förbaskat sorgligt!!!  (läst 4518 gånger)

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Sorgligt, förbaskat sorgligt!!!
« skrivet: mån 3 maj 2010 17:48:40 »
Jag såg bilder på Jonas Bergström nu efter att han och Madde gått skilda vägar. Han är orakad och, ja det är sant, saknar slips på ett av korten. Han ser rent ut sagt ut som en lodis. Det är bara att konstatera att Madde gjorde rätt. Inte sjutton kan man vara gift med en karl som visar sig bland andra människor utan slips, skandal.

Likt fågel Fenix reser sig nu Grekland från ruinens brant. Grekerna får göra enorma uppoffringar och kommer att lida av enorma umbäranden. Bland annat kommer grekerna att få betala hela 23 % i moms. Men det är inte nog utan man kommer bara att få 12 månadslöner per år. Fast det värsta är att pensionsåldern höjs från 50 år till kanske så mycket som 53 år. Ja det är ingen hejd på de umbäranden det grekiska folket får undgå fast så påvert som vi har det i Sverige behöver de ändå inte ha. Tänk, jag visste inte hur uselt vi i Sverige hade det men nu vet jag.

Sen till den rödgröna chocken. En skattehöjning på bensinen som motsvarar 3,5 %:s prishöjning på två år. Det är ett mord på landsbygden. Nu kan inte tant Emma i Bullträsk åka och spela bingo varje kväll. Hon måste stanna hemma en dag per år för att kompensera denna chockhöjning.

Till sist två låtar med den fantastiska Mattanja Joy Bradley.

Forward and Back (m.J.Bradley) by Mattanja and Fingerpain

Bittersweet words (M.J.Bradley) by Mattanja & Fingerpain

« Senast ändrad: mån 3 maj 2010 18:26:17 av Reggis »

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Sorgligt, förbaskat sorgligt!!!
« Svar #1 skrivet: mån 3 maj 2010 21:52:16 »
Ang stackars Jonas har jag lite bryderier. Behöver människan ett tolvstegsprogram för sitt sexmissbruk, eller var det här en revolt mot koppeltvång?

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #2 skrivet: tis 4 maj 2010 08:22:18 »
Det var sjutton, har du blivit monogamist Kikarn? Tråkmåns!!

Annars tror jag Jonas råkat ut för en riktig blåsning. Madde vart trött på han och den där artikeln i blaskan gav henne ett gyllene tillfälle att passade på och spola han. Det gav ett betydligt bättre intryck för kungahuset än om det stått Madde spolar Jonas.  

För övrigt har jag full förståelse för Madde. Killen verkar dötrist, uppvuxen på Djursholm och supercurlad av sina päron.

Bradley´s Circus - 07.06.2008
« Senast ändrad: tis 4 maj 2010 08:28:21 av Reggis »

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #3 skrivet: tis 4 maj 2010 13:43:22 »
Det var sjutton, har du blivit monogamist Kikarn? Tråkmåns!!

=)! Apselut militant monogamist. Skittråkig! =)!
Varför käka falukorv hos grannen när det vankas entrecote på hemmaplan?

SlimsPunktSe

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 112
  • Driver onlinebutiken Slims.se och ÄLSKAR prylar!
    • Visa profil
    • Slims.se - Det var bättre förr!
« Svar #4 skrivet: tis 4 maj 2010 13:45:32 »
Varför käka falukorv hos grannen när det vankas entrecote på hemmaplan?

Klockrent!  ;D
Det var bättre förr, det har jag alltid sagt.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #5 skrivet: tis 4 maj 2010 15:03:36 »
Var det så långt som din fantasi sträckte sig Kikarn, till grannen, jag är besviken. Hur långt är det till nästa granne då? Du får ta fram kikaren Kikarn.

Geneva Red

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #6 skrivet: tis 4 maj 2010 16:17:34 »
Var det så långt som din fantasi sträckte sig Kikarn, till grannen, jag är besviken. Hur långt är det till nästa granne då? Du får ta fram kikaren Kikarn.

Geneva Red

;D ALLA människor är väl våra grannar sett ur något perspektiv? (räknar; granngård, grannstad, grannland, grannkontinent...). *skratt*
En kvinna reder sig om hon har sin lilla svarta. Nää, inte klänning, utan givetvis anteckningsbok.
Men när elekktrikern, bilmekanikern, toyboyen, älskaren, planeraren, chauffören, intressedelaren, äventyraren, diskussionskompanjonen, nattsuddaren, festprissen etc, etc, etc, har samma telefonnummer så kan man lika gärna lära sig numret innantill och slänga boken.