Författare Ämne: Klagotråd  (läst 42727 gånger)

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
SV: Klagotråd
« Svar #15 skrivet: ons 9 jan 2008 21:53:58 »
Jo, jag har gjort det. Jag blev trött på ätandet under julen. Jag blev bjuden på 12 julbord (restaurant) och dess utom några privata sådana. Kände mig som en spärrballong utav all onyttig mat.

Därför bestämde jag mig för en smal nyårshelg. Min nyårsmiddag bestod av en portion risgrynsgröt (färdiglagad Coop X-tra) som jag lyxade till genom att röra ner två skedar med grädde däri. De ni. Det kallar jag för karaktär. Sen har jag gått på i samma stil. Är mycket nöjd med mig själv kan jag tala om och har nu målet att gå ner ytterligare 3-4 kg under den närmaste månaden.

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #16 skrivet: ons 9 jan 2008 21:57:02 »
Jo, jag har gjort det. Jag blev trött på ätandet under julen. Jag blev bjuden på 12 julbord (restaurant) och dess utom några privata sådana. Kände mig som en spärrballong utav all onyttig mat.

Därför bestämde jag mig för en smal nyårshelg. Min nyårsmiddag bestod av en portion risgrynsgröt (färdiglagad Coop X-tra) som jag lyxade till genom att röra ner två skedar med grädde däri. De ni. Det kallar jag för karaktär. Sen har jag gått på i samma stil. Är mycket nöjd med mig själv kan jag tala om och har nu målet att gå ner ytterligare 3-4 kg under den närmaste månaden.

Nu kom du faktiskt på ett sätt att vända min nesliga förkylning och virusinfektion och feber och tandvärk till en fördel... efter den här veckan, och när jag nu reser mig ur det hela och lägger det bakom mig så måste jag ha tappat anseliga antal kilon. Så i själva verket kanske det här är en positiv period... Det sägs ju att det inte finns något ont som inte för något gott med sig, och jag brukar ju inte vilja lyssna på det örat i allmänhet, men där sa du nog något, Reggis!

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: ons 9 jan 2008 22:08:04 »
Precis. Jag kommer med glädje ihåg när jag låg i någon sån där virustjosan för ett par år sedan och gick ner nästan 6 kilo. Gud va jag var glad. Det var sent på våren den ”drabbade” mig så det fixade min mage inför badsäsongen.

Annars får man väl köpa lite mat på ICA, det lär sätta fart på tarmarna har jag hört. Och inte bara dem utan även kräkmuskulaturen får sig ett ordentligt övningspass. Såg att dom sålde köttfärs med stafylokocker i. Hanterar man mat från ICA är det nog bäst att ha handskar och munskydd på sig. Råkar du ha ett mindre så och rullar köttbullar med denna ICA-färs så kan man faktiskt få sjukhussjukan i såret. Det är ju mindre kul.

änglautanskor

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: ons 9 jan 2008 22:41:45 »
Underbart att få gnälla och klaga, jag är himla less på att stå upp med nya recept på receptsidan ,
Varför kan inte folk nöja sig med makaroner och korv??
Samt varför smakar inte mina köttbullar som min mammas?

änglautanskor

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
« Svar #19 skrivet: ons 9 jan 2008 22:52:45 »
Hallå där ! idag är det  jag som är deppig och "mest synd om"
Alla är arga på mig idag på jobbet, men herregud inte underligt att man glömmer en unge i källaren, såna så små fjuttisar får faktiskt ta lite ansvar själva.

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: ons 9 jan 2008 23:43:48 »
Jag får klaga lite på mej själv som avinstallerat scannerprogramvaran och går in på tillverkarens hemsida för att ladda ner drivrutinen igen, suck där är en fix för att laga buggen ihop med Internet Explorer 7, hade inte en tanke på att nåt skulle förändras för att webbläsaren uppdaterades (vem har det), och så är det så trögt att ladda ner skiten.... grrr

(hade alltså inte behövt installera om programvaran, bara ladda ner en lite fix)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: ons 9 jan 2008 23:57:00 »
Ännu tröttare blir jag för jag borde gått och tittat i stringhyllan om inte installationscdn till scannern låg där trots allt, nånstans såg jag den, varför laddade jag ner det från nätet alls, suck... allt bara för att jag ska scanna en liten bild att lägga ut för en updatering av en sida jag vil ha gjort idag...Nu blir det gjort i morgon... 4 minuter kvar av denna dag...

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: tor 10 jan 2008 10:13:37 »
TWAIN Ada, vad skall du installera programvara till en scanner för? Verkar onödigt då den bara stör. Jag kör bara med Paint Shop Pro, den klarar allt och är enkel.

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: tor 10 jan 2008 13:05:35 »
Aha, ingår scannerfunktion i nån slags universala drivrutiner?  Får kolla på det när jag hinner

Annars har jag hela Adobepaketet med Photoshop, Indesign mm som jag jobbar med så nåt Paintshop pro behövs inte

Jag får passa på att klaga på min (sen november) nya mobil också (Sony Ericsson w200i), den är död, inte laddaren, har provat två, inte simkortet, använder den gamla mobilen nu, den är bara död, och jag hinner inte lämna in den än.
« Senast ändrad: tor 10 jan 2008 13:09:29 av ada »

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: tor 10 jan 2008 13:21:27 »
Har du det så behövs inget Paint Shop. Paketet kostar ju drygt 20.000 kr om man skall ha totto. Jag har det på jobbet men använder ändå ofta Paint Shop på grund av enkelhet. De flesta vill ju inte betala 20.000 spänn heller utan nöjer sig med att betala drygt 600 kr för Paint Shop.

Det enda du behöver installera är själva drivrutinen för scannern, inte alla andra program som följer med de här scannrarna. TWAIN finns i Adobe.

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: tor 10 jan 2008 14:03:51 »
Ja mitt adobepaket är en "löneförmån" för en hemsida jag sköter för mer värde än den symboliska ersättnngen jag får

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #26 skrivet: tor 10 jan 2008 15:51:41 »
... och jag har bestämt mig nu. Imorgon tänker jag vara frisk. Jag har inte tid med det här tramset... sitta här och sitta -i några minuter åt gången innan det är bingen igen- och vara sjuk... Dessvärre tror jag att det tar ett tag innan jag hittar min ork igen för den här pärsen tog det mesta. Nu har snart en hel vecka gått till spillo helt och hållet... >:(

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
« Svar #27 skrivet: tor 10 jan 2008 16:07:55 »
Nu jävlar får det vara nog! Jag vill klaga på alla som fattar vad ada och Reggis snackar för gallimatias om datorer. De bara mallar sig.  Jag vet inte ens vad orden betyder! HUT på er båda 2. Om någon annan fattar så Fy på dig också!!

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #28 skrivet: tor 10 jan 2008 16:22:08 »
NU fick man lite klagomål ur optimisten också, hehe, det gällde bara att prata om rätt saker...

Men du får gärna återgå till att vara optimisten som hittar det positiva i saker, vi kan behöva det  :-*

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
« Svar #29 skrivet: tor 10 jan 2008 16:25:13 »
NÄHÄ nu vill jag vara sur! Ã… så fanns det ingen köttfärs i "min" ICA-butik idag. Jo den vanliga förstås. Men inte den från gårdsbutiken. JAG VILL HA pannbiff i morgon

Trots att det regnar så välsignat att all is försvinner från vägarna så ska jag sura minst 1 timme till.