Författare Ämne: Grattis, JJ!  (läst 10430 gånger)

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Grattis, JJ!
« skrivet: mån 28 jan 2008 00:17:56 »
Grattis på födelsedagen JJ!

(jag ordnade ett litet anspråkslöst fyrverkeri)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
Grattis, JJ!
« Svar #1 skrivet: mån 28 jan 2008 06:32:09 »
Tackar!

Men som jag brukar säga - det är inget att fira att man blir äldre. Hade man blivit yngre, hade det funnits anledning att fira.

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Grattis, JJ!
« Svar #2 skrivet: mån 28 jan 2008 08:03:47 »
Tackar!

Men som jag brukar säga - det är inget att fira att man blir äldre. Hade man blivit yngre, hade det funnits anledning att fira.

Nä, fy tusan. Vem vill ha tillbaka tonårens finnar, osäkerhet "duger jag", stilsökande, existensiellt sökande, skolkrav och oförstående föräldrar? Jag måste säga att jag njuter av varje rynka så länge jag har skrattat mig till den!

Och att DESSUTOM vara ung IDAG med hundratals valmöjligheter, svårigheter att välja rätt, utklassning på arbetsmarknaden, bostadsbrist etc, det vore än värre. Jag var ung när det var lite lättare att vara ung tror jag, och inte behövde vi bo hemma tills vi var över tjugo heller.

Moses

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
Grattis, JJ!
« Svar #3 skrivet: mån 28 jan 2008 09:26:53 »
Allra först: GRATTIS, JJ!!

Men jag håller med föregående "talare", precis så där upplever jag det också. Jag skulle inte för allt guld i världen vilja vara ung igen, och det handlar inte om "surt, sa räven". Däremot skulle jag önska att jag kunnat stanna klockan någonstans mellan 40 och 50, någonstans där jag inte behövde göra dessa ständiga eftergifter åt kroppen, och då menar jag inte den kosmetiska sidan, utan att jag är tvungen att inse att det finns saker jag längre inte bara klarar av!

Men JJ, njut av din dag, (och alla andra dagar!), unna dig något riktigt gott, var extra snäll mot dig själv!

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Grattis, JJ!
« Svar #4 skrivet: mån 28 jan 2008 12:39:51 »
Tyvärr så kan jag inte hålla med om hyllningarna till denna Smileyn. Skulle önska att den var död och begraven för länge sedan. Dessa symboler och symbolspråk som Smileyn representerar har på ett exempellöst sätt bidragit till infantiliseringen av människan.

Reklammakare basunerar ut sina säljbudskap i form av små symboler, precis som om vi alla vore dumskallar som inte kan läsa. Visst jag kan förstå om män behöver det här språket men som högutbildad kvinna känner jag mig i det närmaste förolämpad av de här fjantiga små symbolerna, tvii.

Det här symbolerna kanske passar män och bäbisar, fast det är i stort sett samma sak kom jag på.  Nej bort med dessa infantila symboler som bidrar till fördumningen av människor.
« Senast ändrad: mån 28 jan 2008 13:43:34 av Reggis »

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
Grattis, JJ!
« Svar #5 skrivet: mån 28 jan 2008 12:49:03 »
Du uppmärksammade mej på att jag lagt in detta i fel tråd, Reggis :) jag skulle lägga det i födelsedagstråden var det tänkt :) Jag gör egen tråd till JJ istället.

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Grattis, JJ!
« Svar #6 skrivet: mån 28 jan 2008 13:20:24 »
Grattis på födelsedagen JJ!

(jag ordnade ett litet anspråkslöst fyrverkeri)

Jag vet inte varför jag missade detta i början? Förlåt förlåt förlåt, och ett STOOOOORT grattis på födelsedagen!
Ha en riktig kanondag!

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
« Svar #7 skrivet: mån 28 jan 2008 14:10:10 »
JJ, Med en enkel tulipan osv..........

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
« Svar #8 skrivet: mån 28 jan 2008 14:12:39 »
Reggis, har du vaknat på fel sida idag?  ::) ;D

Domino

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
« Svar #9 skrivet: mån 28 jan 2008 14:30:21 »
Grattis JJ. Hoppas du får en uuuunderbaaar dag!

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
« Svar #10 skrivet: mån 28 jan 2008 15:20:24 »
Mitt inlägg la jag in i tråden om Smilisar av Anja. Men Ada har stuvar om här så den tydligen försvunnit. Tänkte ta bort den men det blev ju riktigt kul och jag tror inte JJ har något mot det.

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #11 skrivet: mån 28 jan 2008 15:25:16 »
det var väl därför den fick ligga kvar, fast den hör till http://www.retroforum.se/index.php/topic,109.0.html som jag valde av misstag att lägga in gratulationen till JJ i först

Tillägg: Sen får jag säga att Reseda grattat dej i ytterligare en tråd, och Kas i två till, men för att bespara dig mödan att leta runt och tacka har jag skickat tillbaka trådarna till förra årets glömska genom att ta bort dessa inlägg som lyft dem. Men du vet nu hur måna de varit om att du ska känna dej riktigt grattad :)
« Senast ändrad: mån 28 jan 2008 17:19:41 av ada »

nisse 8

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
« Svar #12 skrivet: mån 28 jan 2008 18:11:46 »
GRATTIS OCH VÄLKOMMEN I KLUBBEN

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
« Svar #13 skrivet: mån 28 jan 2008 20:08:24 »
Det var väldigt vad alla är snälla - tack allihop, speciellt Ada (du vet varför)! Och jag som inte ens brukar fira födelsedagar. Men jag köpte en semla för en selma och kalasade på som firandeaktivitet.

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #14 skrivet: mån 28 jan 2008 21:03:17 »
Det var så lite så! (vad alla undrar vad det är frågan om nu... :))