Författare Ämne: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!  (läst 69884 gånger)

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #75 skrivet: mån 24 mar 2008 13:32:40 »
JJ måste ha mycket att göra idag. Gäst anmäler 5 inlägg. :O Vad håller ni andra på med?

Jemmifer

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
« Svar #76 skrivet: tor 3 apr 2008 22:22:13 »
Så bra, en tråd när Murphy står och bankar en i huvudet för allt han värd. Jag blir så j-la sur, Microsoft inkluderar inte Outlook i deras Hem och studentutgåva men det finns ju Windows mail säjer de och insinuerar kompabilitet. Har nu suttit och svurit ve och förbannelse över detta de senaste timmarna då jag inser att det går INTE att importera Outlookfiler till Windows Mail utan att Outlook OCKSÃ… är installerat!!!!!!!!

Jag köper en ny, dyr dator med ärlig programvara för att kunna få support, uppgraderingar osv. och så visar det sig att alla de pst-filer jag har gjort backup på och bränt ner på skiva är oanvändbara OM jag inte köper till Outlook (för ännu mera pengar!)eller installerade den piratkopierade programvaran jag hade förut.

Bajs säjer jag bara! Supporten kostar skjortan och har stängt för flera timmar sedan, skit va sur jag blir, grrrrrrr >:( Not happy!

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
« Svar #77 skrivet: tor 3 apr 2008 22:58:31 »
Det är dessutom stökigt som f-n att hålla på med outlookobjekt. Varför i helvete måste de har olika format i sina program? Excel är inte kompatibelt med Powerpoint utan man får gå omvägen via Word för att kopiera in en tabell snyggt. Helt plötsligt försvinner bilder i Powerpoint för programmet väljer att lägga dem som länkar som inte följer med när du flyttar filen, osv utan du måste ta ut dem som packat-och-klart först. Pyttemjuk får skärpa sig annars blir det snart en Macka för min del.

Vista är hopplöst segt och håller hela tiden på med en massa hyss som stör en. Vill du ha det eller det mitt i mitt arbete. Dessutom kan Vista inte hantera olika upplösningar på ett korrekt sätt när man har en skärm med hög upplösning utan allt blir ovalt när man väljer större text vilket man vill göra ibland. Pyttemjuk är skrutt.

Jemmifer

• Fullständig medlem
  • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
« Svar #78 skrivet: tor 3 apr 2008 23:44:52 »
Skönt att det inte bara är jag som redan nu tycker Vista suger slemmig "valfritt ord"!

Jag ville inte ens ha Vista utan XP men se det var tji, vad är det med alla dessa uschliga fönster när man ska ut på Internet?

Nu sitter jag och laddar ner "prova på versionen" av HELA officepaketet som BARA ska ta max 189 minuter beroende på din internetuppkoppling...... 2 st bamsefiler på sammanlagt 635 mb som kommer att ta 6!! timmar till att ladda ner och då började jag för en timme sedan. Jag ville ha Outlook bara men se det får man inte. Pyttemjuk gör 3 olika mailprogram som inte är ett skit kompatibla med varandra, hur genomtänkt är det då? Det sitter en hög navelskådande datanördar i nåt källarkontor och kommer på sånt här som hämnd på resten av mänskligheten för att vi inte har en IQ på 180.

Må flugor från tusen kameler hemsöka deras armhålor!!!!!

Domino

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 250
    • Visa profil
« Svar #79 skrivet: fre 4 apr 2008 09:35:42 »
Kan bara hålla med de 2 föregående skrivarna! Har nu slitit med Vista i 6 månader... ett mkt konstigt program om man jämför med XP som jag hade tidigare! Varför krånglar de till det så förbaskat?? Har spottat och fräst så skärmen fått torkas av titt som tätt!

Reseda

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #80 skrivet: lör 5 apr 2008 01:16:06 »
Jag vill klaga på att frön gror för fort! Satte gurka och jättepumpa i måndags. Idag är gurkplantorna 1 dm höga. Jag har planterat isär dem. Pumpaplantorna är 4 cm, också de isärplanterade. HUR ska det se ut, innan plantorna kan planteras utomhus efter 6 juni? Vi kommer säkerligen att gå kvävningsdöden till mötes.

Läste i tidningen uppmanimg till alla att odla t ex tomater. Växthustomater kostar massor med energi. Uppmanades även att odla grönsaker och kryddor på balkongerna.

Slår ett slag för miljön genom detta. Följer uppmaningen förstås med fara för eget liv.

Ps tomaterna har inte kommit upp ännu. Men majsen är 1 cm.

änglautanskor

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
« Svar #81 skrivet: lör 5 apr 2008 22:27:55 »
Mitt råd till dig är , att sluta tjata på dina plantor, låt dina plantor få växa ifred!

Reseda

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #82 skrivet: sön 6 apr 2008 16:44:41 »
Majsen är idag 1 dm. Har burit ut dem på bord i trädgården för att hejda växandet. Gurka och pumpa har omplanterade fått flytta ut på verandan sedan i går.

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #83 skrivet: sön 6 apr 2008 18:40:33 »
Mitt råd till dig är , att sluta tjata på dina plantor, låt dina plantor få växa ifred!

"Låt dina blommor slå rot där det finns jordmån,
låt dina växter får leva där dom trivs.
Lås inte in dina plantor i et drivhus,
låt dom få slippa ett onaturligt liv."

Ängla, det är DITT FEL!! Nu kan jag int få ut den ur huvvet igen ...

Reseda

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #84 skrivet: sön 6 apr 2008 18:49:38 »
Alla plantorna ska ut så fort risken för nattfrost är över.  :-*

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #85 skrivet: sön 6 apr 2008 19:04:42 »
Vad är det där för agrarromantisk visa Kikarn? Är det något från Wilhelm Mobergs samarbete med Ã…sa Nisse på 1940 talet. Eller är det månne något modernare av den här Ulf Lönnfjäll eller vad farbrorn heter med de öppna landskapen.

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #86 skrivet: sön 6 apr 2008 19:07:59 »
Vad är det där för agrarromantisk visa Kikarn? Är det något från Wilhelm Mobergs samarbete med Ã…sa Nisse på 1940 talet. Eller är det månne något modernare av den här Ulf Lönnfjäll eller vad farbrorn heter med de öppna landskapen.

Nämen  :o NOPP.
The one and only Afzelius förstås! (ikaros).

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #87 skrivet: sön 6 apr 2008 19:33:24 »
Aha, en kommunistisk sång med andra ord, då förstår jag vad den handlar om.

http://www.youtube.com/watch?v=55yCQOioTyY

änglautanskor

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
« Svar #88 skrivet: sön 6 apr 2008 22:24:50 »
Jag har inte sagt något  om någonting , har ej heller utryckt någon som helst åsikt om något på detta forum.
Vill  inte ens säga vem jag är!

kikarbara

• Hjältemedlem
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #89 skrivet: sön 6 apr 2008 23:34:47 »
Jag har inte sagt något  om någonting , har ej heller utryckt någon som helst åsikt om något på detta forum.
Vill  inte ens säga vem jag är!

Ängla, om det var ett inlägg efter mitt däruppe *pekar uppåt* så skojjade jag bara!  :D