Författare Ämne: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!  (läst 69821 gånger)

änglautanskor

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Spott, fräs, tvi och ve!!!!!!!!!
« Svar #45 skrivet: sön 9 mar 2008 21:53:44 »
Även jag har upptäckt att det är svårare att hitta fynd på loppisar idag,kan det vara så enkelt att folk i allmänhet är mer intresserade av äldre föremål idag.
Jag skyller på Antikrundan , spottar och fräser över alla dessa program som bara förstör för oss alla andra, förutom Reggis förståss, som spelar i en helt annan klass gällande fynd på antikmarknaden i prisklasser som jag inte ens kan närma mig!!

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
« Svar #46 skrivet: sön 9 mar 2008 22:36:45 »
Inte för att jag vill retas med er men jag tycker man hittar väldigt mycket bra gods till förmånliga priser just nu. Lördagen var helt sagolik för min del fast idag var det mindre men ändå godkänt.

Visst har jag ekonomiska resurser Änglautanskor. Har man det och inte går på marginalen så är det klart att det är lättare att fynda och man kan chansa på ett helt annat sätt. Fast jag tycker att det är just fyndjakten som är grejen.  Det vill säga handla till ekonomiskt förmånliga priser. Det är rätt sällan jag behöver fläska i faktiskt. Brukar klara mig på rätt rimliga summor.

änglautanskor

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #47 skrivet: sön 9 mar 2008 22:50:25 »
Antar Reggis att det är din inkomstkälla ,att köpa samt sälja antikviteter!
Jag samlar bara som privatperson, men det är säkert samma känsla oavsett prisnivå när man finner guldkornet bland allt skräp.
Bara en härlig känsla av att ha kammat hem nåt som alla andra har missat.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #48 skrivet: mån 10 mar 2008 12:36:25 »
Nej det är det inte, jag är privatsamlare som du fast något mer fokuserad skulle man kunna säga. Jag är en extrem shopaholic, det vill säga jag lider av shoppingsjukan. Jag kan helt enkelt inte låta bli att handla. Jag jobbar heltid med något helt annat så det är bara på den så kallade fritiden jag shoppar. Fast ofta smiter jag från jobbet och shoppar lite grann även på arbetstid när shoppingsjukan slår till.

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
« Svar #49 skrivet: mån 10 mar 2008 14:37:24 »
Du skrev på AP en gång att du är matematiker till yrket, men det var kanske bara symboliskt menat...

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #50 skrivet: mån 10 mar 2008 14:49:50 »
Inte för att jag vet vilken symbolik det skulle kunna ligga i det men det är jag inte. Det måste ligga något missförstånd bakom detta.  Visst har jag läst matematik på högskolenivå men jag har läst så mycket annat också och betecknar mig absolut inte som någon matematiker. Jag kanske svarade att jag just läst matte på högskolenivå och att det därav drogs slutsatsen att jag var matematiker.

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
« Svar #51 skrivet: mån 10 mar 2008 17:44:54 »
Det som sorterar ut dig Reggis som den stora loppisfyndaren, är din enorma kunskap inom alla områden.

Du ser en godbit som jag i min okunnighet inte ens tittar åt. EN sak har jag i alla fall lärt mig. Jag SER numera att mina tavlor inte är av högre kvalité.

(jodå, jag älskar dem ändå. Har inte köpt dem utan alltid levt med dem)

änglautanskor

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #52 skrivet: mån 10 mar 2008 22:02:00 »
Att tycka om eller älska sina utvalda eller fådda tavlor eller andra föremål är ju det som skapar ett hem , sen om värdet är lika med noll eller om någon annan tycker att det jag har är skitfult , spelar ingen roll .Det viktigaste är att jag trivs med de mina i vårt hem.
Fräser och spottar på mig själv som inte får någon riktig ordning på vårt hem, önskar att Simon och Tomas , inredarparet  kunde besöka oss!!

JJ

• Global moderator
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
« Svar #53 skrivet: tis 11 mar 2008 06:33:37 »
, önskar att Simon och Tomas , inredarparet  kunde besöka oss!!

Ingen kritik till dig, men aldrig i livet att jag skulle släppa in dem! Jag vill bestämma själv.

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #54 skrivet: tis 11 mar 2008 11:49:13 »
Ingen kritik till dig, men aldrig i livet att jag skulle släppa in dem! Jag vill bestämma själv.

och jag skulle släppa in vem som helst som inte har ett teveteam med i följe, vill någon rota runt och ändra om, måla och spika upp tavlor så varsågod! =)! Jag skall inte hindra dem, tycker jag inte om det sen kan jag alltid ta bort skiten igen.

Jag är och förblir världens sämsta hemmafru.

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
« Svar #55 skrivet: tis 11 mar 2008 18:54:21 »
Nu får jag ena gnälla lite, jag är så förkyld, och måste rensa ur kyl frys och fläkthylla... städa bakom spisen...  placera 2x200 inbokade barn i salongen ikväll och jobba imorgon (själva jobbet är ju ett nöje men att vara sjuk..) under tiden byter de ut kyl, frys, spis, fläkt, sen på möte klockan 14... Suck
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
« Svar #56 skrivet: tis 11 mar 2008 18:55:39 »
Nu får jag ena gnälla lite, jag är så förkyld, och måste rensa ur kyl frys och fläkthylla... städa bakom spisen...  placera 2x200 inbokade barn i salongen ikväll och jobba imorgon (själva jobbet är ju ett nöje men att vara sjuk..) under tiden byter de ut kyl, frys, spis, fläkt, sen på möte klockan 14... Suck

Underlättar det om du låtsas att du är hos någon annan och att du är på bakteriejakt med ett teveteam i ryggen?

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #57 skrivet: tis 11 mar 2008 20:13:51 »
Jag såg filmiska scener som passar i "Rent hus" när jag drog ut spisen, tyvärr äger jag inga tops så jag kunde ta bakterieprover och leka filmstjärna...

Inte blev det bättre av att det går en reklam på Mix Megapol (eller vad det var)just när jag skurar bakom spisen: "Var med och tävla om Sveriges skitigaste hem, den som vinner, alltså har Sveriges skitigaste hem, får ett års städning gratis" Det kändes lite som fel strategi då att städa...

Nu duger spisen, utrymmet bakom, fläkthyllan, skåpet höger om, bara resten kvar, tar paus me Bygglov, de slängde ut ett skönt gammalt bakbord just när jag kom in i programmet, hmm. Ska man reta sej på när de slänger ut grejer i program också? Spott, fräs, tvi och ve!!!

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
« Svar #58 skrivet: ons 12 mar 2008 00:18:10 »
Bra att ni fejar och står i. Ni vet ju att Påsktuppen kommer till duktiga flickor.

Har fixat duschen idag med Cillit Bang (orange kork) VARFÖR har inte detta städmedel uppfunnits tidigare? Suveränt mot kalkavlagringar.

Nu vill jag klaga över alla de gånger då jag slitit ve och fasa i 50 år, för att få bort kalk.

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #59 skrivet: ons 12 mar 2008 00:43:55 »
ååh, påsktuppen :) ::) :P