Det är naturligtvis fråga om att hämta de elever, där inget annat argument biter, varken på elevar eller föräldrar.
Elever som i stället för att vara i skolan, driver vind för våg på stan. Det farligaste som finns, är när alla slutar bry sig.
Ett barn som aldrig behöver deltaga i familjens vardagliga arbete, känner sig inte önskad och behövd. Det är jättefarligt.
Tänk er, att ingen brydde sig om, ifall ni kom till jobbet eller inte. Att ni fick er lön för att vara frånvarande. Hur inverkar det på självkänslan? Just detta, att få beröm för att man deltager i familjens arbete och gör något bra, är mycket viktigt.
Jag anser att det är BRA, att polishämtning finns som sista utväg. De unga måste få klart för sig, att man inte får bete sig hur som helst. Sätter inte familjen gränser och skolan inte har makt att göra det,
töjs gränserna tills allt brister ut i kriminalitet.
Det behövs hårda tag. Inte hjälper det med små samtal hos socialen eller kurator. Vi har alltför många bevis på detta, som sitter på landets fängelser idag. Frågar man buset VARFÖR?? så får man till svar: Ingen brydde sig.Ingen sa ifrån. Ingen satte gränser.
Ni får gärna skälla på mig. Men i detta VET jag att jag har rätt.
Låt oss samtidigt betänka, att de som sitter på fängelserna, en gång var ett oskyldigt nyfött barn.
Ett barn som gjort allt för att få trygghet inom rimliga gränser. Som känt sig oönskat p g a föräldrars slapphet. Som enbart upplevt sig störande, eftersom de fått som straff att bli utsatta för socialt flummande.
Usch jag blir så upprörd. Vi måste ta hand om barnen. Inte låta dem flyta runt...........