Författare Ämne: Kul grejer ni har, tråd för att presentera något ni tycker är speciellt.  (läst 43019 gånger)

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
Reggis, de tavlorna kommer inte ens in på verandan.

VISA salighetsmattan!!

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Jag vet inte vilken matta du menar. Är det den här? Eller är det någon av mina Pao Tao?

Reseda

• Hjältemedlem
    • Visa profil
Den blå/röda stora som du har under bordet förstås!

änglautanskor

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
Fjoll! jag tittar oxå runt i mitt arma hem letar efter nåt som kan slå alla med häpnad förvåning , samt en djup succcccck!!!!!!!!!!!!Sneglade lite på sambon som sussar i soffan, men nej ganska unik men inget som jag direkt kan visa upp!

Anja

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
en tråd där man lägger in prylar man gillar och varför. de är kul, vackra, ovanliga, kreativa eller har högt ekonomiskt värde.  För att få lite standard på det hela så tänkte jag börja med att lägga ut en av mina målningar. Den uppfyller alla kriterierna

Du lägger ribban högt. Alldeles för högt för mig.

Jag gillar hela mitt hem, som till största delen består möbler, porslin, prylar från 50- och 60-talet. Jag gillar stilen, formgivningen och färgerna från den tiden. Kanske för att jag föddes på 50-talet ? Inget av det har ett högt ekonomiskt värde, de är inte speciellt ovanliga. Men de är kreativa! Enligt mig.

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Du är jätteduktig på miljö Anja, det har jag sett på bild. Visst passerar dina miljöer ribban med råge. Vad jag menade var inte att det behöver vara dyra objekt utan att vi inte skulle ha det gamla vanliga som man ser på mässor och liknande. Det var nog lite fel av mig att smaska på med de här målningarna och en unik keramikvas av Georg Jensen. Vart liksom fel infallsvinkel. Skall skärpa mig och titta efter lite mer lättåtkomligt men trevligt gods som man inte ser varje dag.

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Jag har inga dyrbarheter, så såna kan jag inte stoltsera med. Jag har visat denna innan men den tål att visas upp. Min pappskylt, sådär 120 hög ungefär från parfymen no 4711.

Har en större luxskylt som jag skall gräva fram och ta bild på vid tillfälle. Helt underbara.

Sen har jag även en felixsreklam med en stor stålmannen på; "potatisätare orkar mer". Skall ta bild på den med, han är så söt så.

Reseda

• Hjältemedlem
    • Visa profil
Visa mattan Reggis!!!

nisse 8

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
:o ::) ;D

Men NISSE!!!!!!!!!!! Du kunde bara inte låta bli va?

nisse 8

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
nä....du bjöd in mig :-*

änglautanskor

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
Reggis! ursäkta mig om jag har missuppfattat inläggen , men trist nog har du återigen stoltserat med dina tavlor samt vaser! klart att du är glad över dina fynd,men i mina öron så känns det som att du  själv tycker att du är så himla duktig, samt så mycket mer än alla andra........

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Det håller inte Ängla att resonera så, när poängen är att visa prylar att resonera kring, då kan vi inte föra resonemang som att någon skryter om sina saker, ska folk bli rädda för att uppfattas som skrytmånsar om de lägger ut nåt är det kontraproduktivt för forumet.

Det ska inte spela nån roll om nån ÄR en skrytmåns, om man säger så. Grejen är att kunna respektera varann i forumet trots allas fel och brister.

Jag ser för övrigt att Reggis här har haft vänligheten att försöka starta ett ämne som kunde skapa diskussion och att man visar prylar, just när vi har lågtrafik i forumet. Så som du ser är det du uppfattar som skryt något som någon annan ser som sympatiskt. Det är ett val att göra, hur man väljer att se på en annan människa.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

gitzie

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
Ja, men visst har hon rätt. Reggis gör en show off. Det är så hon brukar göra.
För min del spelar det ingen roll, eftersom jag under åren som gått "har lärt känna Reggis" och vet att hon behöver det här.
Det hade varit trevligt om Reggis hade kunnat se andras behov, inte bara sina egna.
I en annan tråd på Retro såg jag henne tänka till..........
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

ada

• Administratör
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
Ja Gitzie, men det funkar inte klaga på att någon visar nåt, det hämmar andra som inte känner inblandade parter, vi vill se läckra dyra möbler och glas och porslin mm (gärna INOM området retro  :)), det blir inte roligt om folk inte vågar visa nåt för att andra skulle tycka de är skrytmånsar.

Om man betraktar skryt och självhävdelse som en svaghet hos en osäker människa har man mindre problem med saken dessutom.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se