Författare Ämne: Kul grejer ni har, tråd för att presentera något ni tycker är speciellt.  (läst 42992 gånger)

kikarbara

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
Inte annat än att det är en figurin från Lenci och den är oerhört välgjord med detaljer i metall och den är helt felfri.

Den var hur läcker som helst. Jag sitter med hakan nere vid knäna och bara beundrar måste jag säga...

Reseda

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
Både Diana och dansösen är oerhört läckra. Tur att det inte tultar runt någon lill-Reggis ännu  ::)

nisse 8

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
Visst gillar jag även denna, jag brukar vara med och bjuda på kvinnofiguriner när sådana bjuds ut på auktioner, men min framgång hos kvinnor är tydligen begränsad..............åtminstone på auktioner ;)

änglautanskor

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
Reggis! Du har en utsökt smak samt näsa för vackra föremål!!!
Jag har varit otrevligt småsint mot dig, vilket jag bara kan förklara att jag helt enkelt varit avundsjuk samt missundsam över dina inköp som du så generöst delar med dig till oss andra.
Ber om ursäkt till dig samt till alla andra här på forumet!!

Reggis

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 940
  • Av två onda ting gör jag det jag inte gjort förut.
    • Visa profil
Det behöver du inte Änglautanskor, jag tar aldrig illa upp. Det finns alltid förklaringar till allt. I alla fall det mesta tror jag, oftast i form av missförstånd.

Fjoll

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
En haklös till. Hon Diana skulle göra sig utmärkt i mitt sovrum där förresten Gretchen flyttat in. Nu har jag kommit på vad jag vill visa. Har bara inte hunnit fota men det kommer endera dagen.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

änglautanskor

• Hjältemedlem
    • Visa profil
Tack Reggis! nu kan jag utan att skämmas dregla över allas vackra föremål ,samt över mitt fynd på Tradera , en Melittafilterhållare i porslin!

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
Absolut och Nisse skall få en dam till att spana in.

nisse 8

• Hjältemedlem
  • Va??
    • Visa profil
Ooooohhh vilken toppig..............hatt, väldigt fina figuriner du har.
Ska göra en djupdykning i gömmorna och se vad jag har :)

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
Nu behöver du något riktigt bra att vila ögonen på Nesse, en Meissen på runt halvmetern stor efter en modell av Robert Ullmann från 1940.

nisse 8

• Hjältemedlem
  • Va??
    • Visa profil
Ser ut att vara en vältränad och yppig "uppig som nån sa på AP en gång i tiden" kvinna :)

änglautanskor

• Hjältemedlem
    • Visa profil
Snälla Reggis! ta hänsyn till Nisses blodtryck , kan inte vara bra för honom med alla dessa damer med sina yppiga former samt spetsiga hattar.

Moses

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
Nu har jag återkommit från ett underbart, men ack så kallt, Wien! Mitt lilla loppisinköp (som i snöstormen var det mest "wienska" jag kunde hitta på utomhusloppiset) tycker jag platsar bra under denna rubrik  ;D . Tillverkat av det ädla materialet gips, 8x5 cm.

Reggis

• Hjältemedlem
    • Visa profil
Kul grejer Moses. Själv är jag idag lottlös, gick förbi alla affärer utan att titta in. Var hungrig ville ha mat.

Chicaboom

• Seniormedlem
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
Moses, jag kan inte avgöra om den översta är ett grisansikte eller samma nakna kvinna som på bild 2 ur en annan vinkel???  :D