Författare Ämne: Mykoplasma -synd om mej :(  (läst 23908 gånger)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #15 skrivet: lör 12 apr 2008 15:15:01 »
Tänk vad lite gnäll kan åstadkomma, jag fick blommor från PES!
Jag skrev och tackade där:
Citera
Tack för krya på dig-blommorna!

Det ringde ett blombud på porttelefonen jag fick släppa in, det var interflorablommor som det stod "Krya på dig! Vi på PES" på (se bild)

Det kallar jag en trevlig gest mellan forum, att skicka blommor när en admin är sjuk, så tack för det, jag är illamående för närvarande av Doxyfermen jag fick mot mykoplasman, så det fick mej lite piggare att få blommor!

Stor kram från Ada, admin på Retroforum
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Nastamuumio

  • Fullständig medlem
  • ***
  • Antal inlägg: 232
    • Visa profil
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #16 skrivet: lör 12 apr 2008 15:46:21 »
Ja,det var i sanning en juste gest!På ett av mina arbeten firas det med smörgåstårtor och kaffe med avec när näst högste vederbörande är sjuk.

Brukar medverka i dessa subtila sabotage gm e-meddelanden som berättar att chefen X är sjuk och Y vikarierar men på måndag är allt som vanligt igen...
Önskar ibland jag  hade Jamila på mitt jobb så vi kunde isa ut alla självgoda,pretentiösa småpåvar som mest bara är dryga och allmänt ivägen.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #17 skrivet: lör 12 apr 2008 16:35:18 »
Wooow!!!!!!!!! Jag blir så glad så jag bara dånar tror jag!!! Du är värd blommorna din stackare, men deras gest gör mig nästan helt gråtfärdig av glädje!!

Stort tack för er gest, ni på pes, säger jag som medlem här!!! Blir helt rörd för den fina gesten....

Hade de varit här så hade de fått en smällpuss mitt i pannan utav mig måste jag säga!  :-* :-* :-* :-* :-* :-* :-*

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #18 skrivet: lör 12 apr 2008 17:16:32 »
Jag hoppas ju att det här är första upptakten till en finsk tango... måste jag ju säga!  ;)

Dvs, ett dansant och taktfast samarbete mellan två parter som njuter av sitt samspel!
http://www.youtube.com/watch?v=JEhTXIHlGP0
(vi låter väl Frank Zappa i sann retroanda stå för musiken...).

gitzie

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 888
    • Visa profil
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #19 skrivet: lör 12 apr 2008 19:00:18 »
ADA, LYSSNA PÃ… NISSE!! Häv i dig fil nu och sedan en mugg innan du ska ta din medicin så slipper du illamåendet :)
There is just a slight difference between "hobby" and "mental illness" ;o))

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #20 skrivet: lör 12 apr 2008 19:08:33 »
ADA, LYSSNA PÃ… NISSE!! Häv i dig fil nu och sedan en mugg innan du ska ta din medicin så slipper du illamåendet :)

Är inte en mugg väldigt hårdsmält? Och finns det inte risk att man mår illa just i sväljögonblicket eller skall man krossa den först? :o

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #21 skrivet: lör 12 apr 2008 19:48:44 »
ADA, LYSSNA PÃ… NISSE!! Häv i dig fil nu och sedan en mugg innan du ska ta din medicin så slipper du illamåendet :)

Ja jag vet mamma, andra tabletten igår var på fastande mage och det fick jag lida för.

Jag ska tänka på att inte äta upp muggen Kikis, det kan inte vara bra för magen heller :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #22 skrivet: lör 12 apr 2008 20:07:04 »
Jag ska tänka på att inte äta upp muggen Kikis, det kan inte vara bra för magen heller :)

 ;D ;D ;D

Vad tyckte du om Satumaa? Jag måste säga att den har gått varm här i eftermiddag. Länge sedan jag hörde den sist, och det var efter en misslyckad vadslagning. "Zappa? Finsk tango? Satumaa? In your dreams babe, jag slår vad om vad som helst"-typ. *dunkar huvudet i väggen*.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #23 skrivet: lör 12 apr 2008 20:23:12 »
DET BEHÖVS BROAR, OCH INTE MURAR!

Kunde ju inte låta bli att tillägga detta när jag ändå höll på!  ;)

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #24 skrivet: lör 12 apr 2008 21:33:08 »
Vad tyckte du om Satumaa? Jag måste säga att den har gått varm här i eftermiddag. Länge sedan jag hörde den sist, och det var efter en misslyckad vadslagning. "Zappa? Finsk tango? Satumaa? In your dreams babe, jag slår vad om vad som helst"-typ. *dunkar huvudet i väggen*.
Vad slog du vad om?

Nu fick jag lyssnat på Zappa-Satumaa, gick tillbaka till tråden för att göra det just det och såg att du frågade. Häftigt men ändå lite skumt, var i texten är han och sjunger? (börjar sjunga efter 2.30)

Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #25 skrivet: lör 12 apr 2008 21:40:39 »
Vad slog du vad om?

Nu fick jag lyssnat på Zappa-Satumaa, gick tillbaka till tråden för att göra det just det och såg att du frågade. Häftigt men ändå lite skumt, var i texten är han och sjunger? (börjar sjunga efter 2.30)



hm, mina nederlag försöker jag i viss mån behålla för mig själv... det frestade på kan jag säga.  ;)

Ingen aning, har försökt att lokalisera hans finska till vissa delar av texten, ett och annat ord med viss besvär kan jag nog lokalisera att det kan vara en förvanskning... men hur lätt kan det vara för en amerikan att försöka läsa en finsk text?

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #26 skrivet: lör 12 apr 2008 22:02:40 »
Det här är vad jag förknippar med Frank Zappa
http://www.youtube.com/watch?v=-s-wzTRwJMg&feature=related

Men var kan man finna HOLLO Jussi, hjälp Ada du vet ju hur jag stavar finskan :-*

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #27 skrivet: lör 12 apr 2008 22:32:02 »
Det här är vad jag förknippar med Frank Zappa
http://www.youtube.com/watch?v=-s-wzTRwJMg&feature=related

Men var kan man finna HOLLO Jussi, hjälp Ada du vet ju hur jag stavar finskan :-*

Måste vara "Hullu Jussi" eller "Hullujussi" du menar :) Lite som när mina barn ville ha syltmunkar och säger galen munk istället :)
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #28 skrivet: lör 12 apr 2008 22:37:03 »

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #29 skrivet: lör 12 apr 2008 22:49:12 »
DET BEHÖVS BROAR, OCH INTE MURAR!

Broar är självklart bättre än murar. Men hur ska man tolka Pes fortsatta åtgärd? Ballo tillåter att ada får tacka för blommorna, sedan LÃ…SER han tråden; den är stängd, går inte att skriva i. Från PES, kopierat och inklistrat:

"Idag, 15:10       
ada
Avstängd
Inlägg: 1
   
Tack för krya på dig-blommorna!
Det ringde ett blombud på porttelefonen jag fick släppa in, det var interflorablommor som det stod "Krya på dig! Vi på PES" på (se bild)

Det kallar jag en trevlig gest mellan forum, att skicka blommor när en admin är sjuk, så tack för det, jag är illamående för närvarande av Doxyfermen jag fick mot mykoplasman, så det fick mej lite piggare att få blommor!

Stor kram från Ada, admin på Retroforum

Senast redigerad av Bruce den Idag klockan 21:57.

ada är inte uppkopplad      

cjf
Moderator
 
Reg.datum: Aug 2005
Ort: Lund
Inlägg: 1 126
   
Vi har stängt av den nya användaren, men inlägget betraktar vi som harmlöst och låter ligga kvar som låst.

Senast redigerad av Bruce den Idag klockan 21:52.

cjf är inte uppkopplad