Författare Ämne: Mykoplasma -synd om mej :(  (läst 23907 gånger)

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #30 skrivet: lör 12 apr 2008 22:58:15 »

Senast redigerad av Bruce den Idag klockan 21:57.

Vi har stängt av den nya användaren, men inlägget betraktar vi som harmlöst och låter ligga kvar som låst.

Senast redigerad av Bruce den Idag klockan 21:52.

Observera att Ballongreven var inne och redigerade både adas och CJF:s inlägg. Jag vet  inte vad som togs bort/ändrades.

Klockslagen funderar jag på ?

Originalet:
http://www.precisensan.com/antikforum/showthread.php?t=9998

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #31 skrivet: lör 12 apr 2008 23:04:54 »
Jag hade ett fönster öppet så jag kan förmedla vad det stod först, då var jag inte avstängd, det gjorde Bruce och ändrade texten

Citera
Idag, 20:20    #2  
cjf
När det gäller förhållandet till andra forum är vi lika hemlighetsfulla som UD är när det gäller förhållandet till främmande makt...

Eftersom denna tråd knappast var avsedd som diskussionstråd så låser vi den.

Före det var det ett krya-på-dig-inlägg av Tingeling som CJF tog bort

Och till CJF och Bruce kan jag bara säga att avsikten med tråden vara att tacka för blommorna. Jag kanske missuppfattade alltihop och skulle ta blommorna som ett jag-vet-var-din-brevlåda-bor-hot?
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #32 skrivet: lör 12 apr 2008 23:10:34 »
Jag fattar inte ett jota och skrev till CJF via PM om varför det blev redigerat och blir väl avstängd på¨kuppen....och.
Jag fattar inte varför inte ett samarbete kan utvecklas av dessa forum då dom kompleterar varandra väldigt bra.
Puss på dig Ada :-*

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #33 skrivet: lör 12 apr 2008 23:17:25 »
Puss på dej Nisse

Och Anja, din första tidpunkt var från mitt inlägg, då Bruce varit inne och tänkt redigera tydligen då inget är ändrat vad jag kan se.
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

Anja

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 540
    • Visa profil
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #34 skrivet: lör 12 apr 2008 23:24:22 »
Observera att Ballongreven var inne och redigerade både adas och CJF:s inlägg. Jag vet  inte vad som togs bort/ändrades.

Jag hann läsa på annat ställe. Något som censurerades var att en PES-medlem skrev att hon/han besökt Retro för första gången och att det blir fler tillfällen.





kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #35 skrivet: lör 12 apr 2008 23:24:53 »
Men vad i helv... är det där då??? Varför blev du avstängd mitt i alltihop??
Var buketten inte från forumägarna på PES?

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #36 skrivet: lör 12 apr 2008 23:35:33 »
Hmmmmmm??
Här är det inte helt enkelt att fatta vem som egentligen är den som är vad eller vem som har åsikter?
Trist nog har detta forumet totalt fallerat, enligt min åsikt.

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #37 skrivet: lör 12 apr 2008 23:44:26 »
Jag hänger inte alls med, det kan vara så att det är jag som har fallerat?

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #38 skrivet: sön 13 apr 2008 00:06:35 »
ängla, läs tråden f o m att Ada skriver att hon fått krya-på-dig-blommor från PES, så kommer nog allt att klarna.

Jaså Nisse är också avstängd nu? Det fattar du väl, att du inte ska ha samröre med Retro om du är en PESARE. Att sedan ifrågasätta något som de höga vederbörande i kraft av sin MAKT gjort, det måste vara alltför övermaga. Har du inte fått din blommiga knapp att bära på rockuppslaget? Tyvärr så kan jag bara gratulera dig att du äntligen kommit till insikt!

ada

  • Administratör
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 4 043
    • Visa profil
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #39 skrivet: sön 13 apr 2008 01:10:20 »
Säga vad man vill men jag behöver med tanke på agerandet av PES administration inte ha dåligt samvete för http://www.retroforum.se/index.php/topic,1157.0.html
Mitt senaste projekt www.ipnr.se

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #40 skrivet: sön 13 apr 2008 09:46:58 »
Jaså Nisse är också avstängd nu?

Vad jag kunde se så är INTE Nisse avstängd, fattas bara att medlemmar här drabbas för att de är medlemmar här... vore väldigt väldigt tragiskt om så blev.

Tyvärr verkar det väl inte som att blombuketten var förankrad "därborta" så någon tog nog ett eget beslut om den, eller så är det ett försenat aprilskämt. Vore väldigt intressant att veta vilket.
Men att det kunde ta den här vändningen är så oerhört både tråkigt och mentalt snålt och måste helt enkelt handla om självhävdelsebehov och ingenting annat.
Vore det inte roligare om forumen kunde samverka? Något som pes verkligen har är en gedigen och outstanding kunskap om glas mm, och här finns det kunskaper om andra inriktningar där de inte har den samlade potentialen att slå retro på fingrarna. Det hade varit så jäkla schysste om sidorna med lätthet hade kunnat skriva att "Kolla med dem på pes också för säkerhets skull" och vice versa.

Men det är lite roligt att det finns tre konkurrerande sidor i gemet, varav två med manlig ledning och ett med kvinnlig. Och det är bara i det sista man får lov att både lägga länk och uttala något positivt om de andra. Se här alla ni som besöker sidan och tråden tillfälligt; jag kommer inte att bli avstängd för detta:

http://www.precisensan.com/antikforum/index.php
http://www.antikviteter.net/antikprat/

Hade jag gjort en motsvarighet på någon av de andra sidorna hade jag blivit avstängd med omedelbar verkan. DET säger en hel del om vilken inverkan för små saker har på tillvaron och bemötande av andra.

nisse 8

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 872
  • Va??
    • Visa profil
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #41 skrivet: sön 13 apr 2008 10:45:34 »
Nej jag är inte avstängd.

Reseda

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 1 238
    • Visa profil
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #42 skrivet: sön 13 apr 2008 11:05:21 »
Nisse, Håhåhåjaja jag läste för slarvigt och utgående från min egen erfarenhet av PES. Jag blev avstängd därifrån, bara för att jag är jag. Fick aldrig någon förklaring alls trots flera mail till Ballonggreven. Varför jag antog att detta också kommit dig till godo.

Eftersom Adas tack för buketten och bild på densamma ligger kvar, fattar jag inte varför inlägg av medlemmar som hälsar till Ada har strukits.  ???

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #43 skrivet: sön 13 apr 2008 12:00:08 »
Nisse, Håhåhåjaja jag läste för slarvigt och utgående från min egen erfarenhet av PES. Jag blev avstängd därifrån, bara för att jag är jag. Fick aldrig någon förklaring alls trots flera mail till Ballonggreven. Varför jag antog att detta också kommit dig till godo.

Eftersom Adas tack för buketten och bild på densamma ligger kvar, fattar jag inte varför inlägg av medlemmar som hälsar till Ada har strukits.  ???

Nej, och varför skickar man vackra blommor till någon som man sedan stänger av när de tackar varmt för dem?

Ja, ja... *hundar-prata-med-dig, hundar-pratar-med-dig-minen på*...

Ada, jag tror ärligt talat att det är ett dolt frieri. Vi kommer väl ihåg hur det gick med flätorna i sandlådan? Tror att någon gillar dig, jag... 

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Mykoplasma -synd om mej :(
« Svar #44 skrivet: sön 13 apr 2008 12:09:12 »
Hm... men det är väl själva fa-en att det skall bli mer infekterat efter en gest som den här vackra buketten blommor?

Att "kriget" trappas upp är inte lyckligt för någon, ärligt talat. I min lilla värld av blommor och på min gata i stan, där gillar folk att umgås, dela med sig och förhålla sig med respekt och kamratlighet till andra.

Jag vågade inte ställa frågan på Pes, ärligt talat, men här kan jag göra det.
Vad kan man göra för att förbättra läget istället för att göra det hela mer infekterat? Vi är ju många här som gärna dyker på alla tre ställen av olika skäl, måste man verkligen välja sida?

Har någon något att säga mig personligen om mitt inlägg så inboxa mig, men det vore roligt om vi kunde få en bra dialog!
Kan vi inte börja prata med varandra istället för att försöka hitta den där bryggan som kanske räcker mellan sajterna, i varje fall de två som har en lite öppnare attityd gentemot varandra?

Jag tror ärligt talat att blommorna var en gest på något men att något oförutsett hände på vägen... det kan inte ha varit ett roligt sinne för ironi eller annat!