Allmänt > Fria diskussioner

Engla......

<< < (6/8) > >>

Anja:
Jag såg delar av Efterlyst ikväll. De mord Eklund har erkänt har inte föregåtts av sexuellt utnyttjande. Är han en seriemördare?

Skit samma. Hade jag bara haft ett barn och det barnet blivit mördat som Engla, så hade jag gjort allt jag kunnat för att döda den djävul som gjort det.

Jag gillar inte mitt eget resonemang, men jag har tänkt så mycket på det så att jag menar det.

Reseda:
"Jag såg delar av Efterlyst ikväll. De mord Eklund har erkänt har inte föregåtts av sexuellt utnyttjande. Är han en seriemördare?"

Jag såg också programmet. VAD är det som drivit detta odjur att utföra morden?
Jag har, liksom vad jag tror många ándra gjort, utgått från att det var ett sexbrott.
Kan bara instämma i att han måste vara mentalt MYCKET SJUK. Det sades att han begått brotten i fylla eller bakfylla. Han har då  också kört rattfull och genom det satt ännu fler liv i fara.

Livstids inlåsning borde väl straffet bli. Jag tror inte att en så sjuk hjärna går att rehabilitera.

Reggis:
Han startade sin karriär som blottare och det är inte ovanligt. Vilket jag skrev ovan så finns det personer vars sexualitet styrs av våld. Det är svårt för oss att förstå men detta är sex för den här personen. För att tala klarspråk, den här mannen får helt enkelt utlösning av att strypa en kvinna eller flicka. Tar man då bort sexualdriften så försvinner motivet för honom att strypa kvinnor. Därför är kastrering effektivt.

Att det skulle finnas män som använder sin penis som strypsnöre har jag aldrig hört talas om eller ens kunnat tänka mig Änglautanskor. Fast nu när du berättar om dina tankar så tror jag nog att dessa kan ha ett visst intresse som sexuell fantasi. Undrar om det var liknande fantasier som inspirerade Franz von Stuck till nedanstående målning.

ada:
Jag köper beskrivningen av sexualitet styrt av våld, men om vi kan styra diskussionen om Engla vidare från behovet att utbrista "kastrera den jäveln" till något konstruktivt (som inte innebär frotterande i sexuella fantasier) så är det bra, annars går det på tomgång

Reseda:
Såg någon av er Uppdrag granskning i onsdags 20.00? Det handlade om kriminalvården.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion