Allmänt > Fria diskussioner
Engla......
ina:
Jag instämmer i att de är emotionellt störda, men när inte samhället tar sitt ansvar och spärrar in dessa (på våran bekostnad) utan låter dem vara där ute och ställa till det. Vad göra??
Hur kan du säga att kastrering är 100% skydd, har du någon fakta som bevisar att det verkligen hjälper? ???
Hur kan du jämföra en sådan olycka med detta? det har jag svårt att göra och jag undrar om någon i ens närhet skulle bli drabbad, hur skulle man tycka då ???
Bara lite funderingar som jag inte får ihop,så hjälp mig gärna :-\
Fjoll:
Dödsstraff, kastrering, sterilisering, lobotomering + all annan stympning, skulle det inte vara straff?
Jag håller med dig Reggis, det är människor som gått sönder. En gång var de också små och sköra. Men det gör dem inte mindre farliga för ev framtida offer. För deras skull så tror jag på inlåsning men definitivt inte kastrering. Kastrering är stympning och stympning hör medeltiden till, åtminstone sett från min horisont.
Reggis:
Jag vet inte men var jag man skulle jag nog välja kastrering om valet stod mellan förvaring (inlåsning) och kastrering. Folk kastrerar ju katter och det verkar inte uppröra på detta sätt.
änglautanskor:
Men om brottet inte har med sexuellt utnyttjande ,utan om makt och kontroll över andras rätt eller inte rätt att få leva.
Så spelar det ju ingen roll om han är kastrerad eller inte, har aldrig hört talas om nån som blivit strypt av en penis, däremot strypt av händer............
Lås in den djäveln för all evig tid!!
Fjoll:
Helt överens med dig Ängla! Så måste det bara vara.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion