Allmänt > Fria diskussioner
Missförstå vad jag säger...
kikarbara:
--- Citat från: Reggis skrivet mån 6 okt 2008 13:06:51 ---Är det så du vill ha det, ingen sprit på julen. Då får man bulla upp med cola och puff i stället. Det går lika bra puff som man brukar säga och när man behöver en ögonlocksöppnare så är det bara att snorta lita cola. Julen kommer att bli fantastiskt, inga spyor i julgröten, bara det.
--- Slut citat ---
Kalaspuffar och coca-cola, jag vet inte om det gör en julafton... men visst funkar det. Om du snortar cola, finns det inte risk att du dregglar eller spiller och blir helt brun på framsidan av blusen?
Att julen kommer att bli fantastisk när Inga spyr i gröten kan jag dock inte hålla med om. Tycker att hon kan gå på toa och äckla sig...
Reseda:
Milda makaroner, är det fler än jag som har kvar sypuffen? Denna förnämliga möbel......Men inte används väl den på julafton??
änglautanskor:
Sybuffen är mitt gladaste julminne, min mor och mormor satt alltid vid sybuffen och sjöng vemodiga julsånger , sånger om stoppad korv och feta skinkor. rökta eller saltade.
Sybyffen var alla kvinnors bästa tid tillsammans, det värsta var tiden för Griffontiden då männen fick slita för att sybuffen skulle jämna ut allas plågor
Reggis:
Det du skriver Änglautanskor får mig att tänka på vår arvssynd. Jag funderar på att sy fast den ena armen vid den andra för att sona vad mina syndiga händer har gjort.
Då sade Herren, har din arm syndat så hugg av den. Det är bättre att du blir av med en arm än att hela kroppen förgås. Har ditt öga syndat så stick ut det för det är bättre att du blir av med ett öga än att hela kroppen förgås.
Oh herre tag av mig de kroppsdelar som äro befläckade med synd och bered av dem en gryta som gamar kunna kalasa på. Skicka grytan till Göteborg för där är det snart dags för soppkök med anledning av det ökande antalet personer som hamnar i utanförskap. Då kan min syndiga lekamen till sist komma till nytta. Hon gav sin kropp för att de stackars människorna i Göteborg skulle bli mätta. Låt er väl smakas där nere i Götet.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida
Gå till fullversion