Allmänt > Om Retroforum
Om forumpolitik
Fjoll:
För ett antal dagar sedan skrev jag ett något irriterat inlägg på AP om just ordet forum. Själv uppfattar jag det som märkligt att få ett meddelande om att något är fel och admin ska kontakta mig för att ev åtgärda felet när det i verkligheten är en sådan futtig sak som att jag skrivit forum. För den icke invigda ger det helt andra signaler och den stackars frågeställaren kanske väntar och väntar och väntar. Jag visste faktiskt inte att det var förbjudet så jag fick trixa ett bra tag innan jag fann rätt "fel" ord. Tråden ströks emellertid så jag vet inte vad som hände, förmodligen fick jag en massa skit, vore intressant om någon visste vad där stod.
ada:
--- Citat från: Reggis skrivet ons 7 maj 2008 12:08:27 ---Jag håller naturligtvis med Domino men jag måste ändå retas med Ada.
Det är inte bara könsord Ada ogillar kan jag tala om. Ett ord hon inte gillar är slida, det strök hon för mig, fast det är helt OK med stake har jag lärt mig. Kan inte annat än tolka det som diskriminering av av kvinnor. Hur kan det annars vara OK med stakar men inte med slidor?
Förklara det Ada om du kan.
--- Slut citat ---
Tänk för att det kan jag. Att tomten ber att man polerar hans stake, är en antydan och dubbeltydighet med finess, att man gör det meddels den självsmörjande *** blir bara smaklöst, som synes är det sammanhanget och orden ihop som jag inte uppskattar, inte själva ordet slida.
För övrigt så jobbar jag just nu :) eftersom mycket jag gör är hemma vid datorn är jag HÄR OCH BEVAKAR ER HELA TIDEN ;D
kikarbara:
--- Citat från: Reggis skrivet ons 7 maj 2008 12:08:27 ---Jag håller naturligtvis med Domino men jag måste ändå retas med Ada.
Det är inte bara könsord Ada ogillar kan jag tala om. Ett ord hon inte gillar är slida, det strök hon för mig,
--- Slut citat ---
Hm, om jag vill visa bild på en gammal morakniv i ***** skall jag då återge att "här den med sin orginalfi**a" eller hur skall jag göra?
(rodnande så böt jag ut två t-n mot **).
ada:
--- Citat från: kikarbara skrivet ons 7 maj 2008 13:02:28 ---Hm, om jag vill visa bild på en gammal morakniv i ***** skall jag då återge att "här den med sin orginalfitta" eller hur skall jag göra?
--- Slut citat ---
Ett alldeles utmärkt exempel, här visar sammanhanget att "originalslida" är ett lämpligt ordval :)
Annars tycker jag att det bäddar för missförstånd, och den man för dialog med kontrar med "Originalf**ta kan du va själv!" ;D
Var sak har sin plats, Retroforum är ett offentligt rum där läsarna kan förskonas från de värsta kraftuttrycken, de hör hemma i privatlivet tycker jag, eller går det bra att sälja barnkläder tycker du Kikis och uttrycka sej så? :)
kikarbara:
--- Citat från: ada skrivet ons 7 maj 2008 15:19:22 ---Var sak har sin plats, Retroforum är ett offentligt rum där läsarna kan förskonas från de värsta kraftuttrycken, de hör hemma i privatlivet tycker jag, eller går det bra att sälja barnkläder tycker du Kikis och uttrycka sej så? :)
--- Slut citat ---
Jag uttrycker mig inte så till vardags, tar inte det ordet i min mun i en vardagsdialog, men jag känner inte till så hemskt många synonymer för ordet s**** så därför testar jag de jag kan. ;D
Ã… andra sidan så tycker jag iofs inte att vi behöver skämmas för de stackars små få ord som finns för att benämna ett kvinnligt könsorgan, egentligen. För de manliga organen finns det många ord, alla med olika värdeladdningar och olika grad av intensitet. Men inte för kvinnors... om vi nu skall ta diskussionen om att sätta ord på kvinnans kön.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion