Allmänt > Fria diskussioner
Jag älskar kyrkogårdar!!!!!!!!
Reseda:
OK, får väl fråga nya prästen om han är intresserad av att extraknäcka ;D
Fjoll:
Ännu en kyrkogård i mitt inre samlande. Denna gång en katolsk. Egentligen hiskeliga monument men det var vackert på sitt sätt. Flarran glömde jag och ska jag vara riktigt ärlig så var det en medveten glömska. Jag är inte säker hur de katolska byinvånarna ser på att jag skålar med deras döda men framförallt är jag osäker på vad carabinieri eller polizia skulle säga om de kom på mig. Jag är allt en liten fegis då det kommer till kritan.
Reggis:
Det är lite kul med katolska kyrkogårdar. De ger först ett rätt skräpigt intryck eftersom gravarna ofta ligger så tätt. Sen alla dessa attribut i form av skulpturer och annat förstärker det intrycket. Men när man varit där ett tag då vänjer man sig och precis som du säger Fjoll, så blir det en viss stämning och man börjar gilla det och tycker det är vackert.
JJ:
På mina semesterresor brukar jag även besöka kyrkogårdar. Jag kan rekommendera kyrkogården i samma ort som det danska konstmuseet Loisiana ligger (har glömt namnet). Väldigt välskött och "dejlig". Även kinesiska kyrkogården i Manila är klart sevärd. Allt från mastodontgravar till pyttesmå.
När jag själv en gång slutar mina dagar vill jag att mitt stoft sprids i havet. Onödigt att binda upp en bit mark som ingen ändå kommer att besöka.
Clintan82:
Har du inte möjlighet att sköta graven? på www.gravplantering.se kan du beställa planteringsabonnemang, tvätt av gravsten, riktning av gravsten & ljuständning på Stockholms kyrkogårdar & begravningsplatser
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion