Allmänt > Fria diskussioner

Böcker böcker böcker....

<< < (3/4) > >>

Reggis:
Har ni inte läst ”En jävla helg” av Helen Zahavi så tycker jag ni skall göra det. Jag har aldrig skrattat så mycket som när bokens hjältinna slår ihjäl en man med en hammare, helt underbart. Det är en klassiker som alla borde läsa.

Bifogar också en länk med Kvinnokraft, det behövs här.

http://www.youtube.com/watch?v=vBPOxPDKHGE

http://www.youtube.com/watch?v=q53Ajkll_kw&feature=related

JJ:

--- Citat från: Fjoll skrivet mån 12 maj 2008 23:43:31 ---Men hallå hallå hallå. Då provar vi med nästa Västerbottensförfattare. Torgny Lindgren. Även han en av mina favvoförfattare. Om ni vill läsa något av honom kan jag varmt rekommendera Merabs skönhet. En samling underbara berättelser, inte minst om kärleken.

--- Slut citat ---

Nu har jag möjlighet att lämna meddelanden här också.

När jag var ute och backpackade för några år sedan så fanns på ett ställe en samling böcker. Man lämnade en utläst och kunde ta en annan. Det fanns inte många på svenska, men Jag tog en Torgny Lindgren (titel kommer jag inte på nu). Jag försökte verkligen läsa ut den men jag förstod mig inte på den alls - tyckte mest att författaren försökte briljera med att skriva samma saker på en massa olika sätt hela tiden.

Deckare är inte min grej heller. Visst, på TV såg man en hel del sådana när man växte upp. Favoriten var Ellery Queen som tydligen ingen annan som jag har diskuterat detta med kommer ihåg. Men det blir inget sådant i bokform nuförtiden.

När jag var yngre läste jag nästan bara Sci-fi. Arthur C Clark fastnade jag mest för. "Ã…r 2001, en rymdodysé" läste jag och sedan såg jag filmen (regiserad av Kubrick). Om man vill förstå hela berättelsen så bör man läsa boken och se filmen! Det finns saker i boken som inte finns med i filmen och tvärtom.

ada:
Jag har läst mängder av Sci fi också, alla stiftelsenböckerna t ex, men kommer nog inte ihåg så hiskeligt mycket då det stora bokslukandet nog också innebar att en del gick in bara för att gå ut igen..

Klämmer Tyskungen av Camilla Läckberg nu, det är sommar för mej att plöja igenom en deckare, jag skiter högaktningsfullt i om litteraturen inte är fin nog, nån gång måste man få bränna hjärnceller på sånt också

JJ:
Jag försöker att läsa ut en biografi varje sommar. Annars blir det mest faktaböcker och heminrednings- och designtidningar. De flesta böckerna lånar jag på biblioteket.

kikarbara:
Just nu håller jag på med boken "Att älska som en porrstjärna- en sedelärande historia" av Jenna Jameson. Jag rekommenderar det mycket mycket varmt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion