Allmänt > Fria diskussioner
Har någon kameran Advent MP5
ada:
--- Citat från: gitzie skrivet tis 10 jun 2008 22:57:38 ---Snälla,rara vännerna! Tror ni inte att jag har petat i USBkabeln i datorn ??? ??? ;)
Ada, jag kan nästan inte ett smack om photoshop, men däremot Paintshop Pro ;) ;D
--- Slut citat ---
Aha, jag trodde det vara Photoshop du moddade bilder i så fint.
Kolla kabeln om du kan, byt kamera som är ansluten till den, eller om du har två likadana kablar och du vet att en fungerar, om du nu har sån tur att det är samma anslutning på kamerasidan om man säger så.
Har du två kameror med samma kamerakort peta kortet i den kameran som överföring fungerar på.
Kolla usb-porten på datorn med vilken manick som helst, så du vet att den funkar också.
Felet kan ju sitta i drivrutinerna i själva kameran också. Kan vara svårt att lösa då.
(Finns alltid möjligheten att gå till fotoaffär med kameran och peta i kortet i kortläsare där och få ut bilder den vägen)
Reggis:
Det är det problem som jag säger. Du skall byta drajvbeteckning för den står som "D" eller något annat som standard. Är då denna upptagen så kan den inte anslutas korrekt. Ett vanligt fenomen även när det gäller USB-minnen och annat.
brodertuck:
Min gamla Minolta var jag tvungen att ställa i läge PC och ha kameran på när jag stoppade i USB-kabeln för att få kontakt med datorn, kan det vara något sådant?
Problemet som Reggis talar om har jag faktiskt aldrig stött på, trots att jag har två externa hårddiskar och ett USB-minne anslutet, plus kamera och MP3 ibland. Jag har alltid fått en ny enhetsbokstav automatiskt.
Reggis:
Det var mycket vanligt problem Broder och den här kameran har ett par år på nacken. Framför allt var det minneskortläsare med flera fack som ville allokera "en boskatav" per fack som gav problem. Men även annan utrustning kan bete sig på detta sätt. Det händer än idag faktiskt med nya grejer.
Jag kommer i kontakt med 100-tals olika enheter som ansluts i nätverket eller till arbetsplatsutrustning. Att du som "amatör" kanske inte stött på det är inte så konstigt.
Fjoll:
Problemet som Reggis beskriver med uppmappning mot enhetsbeteckning var mycket vanligt under windows 95 och före. Windows NT kunde också ha problem med detta men mer sällan. Med XP och Vista är det extremt ovanligt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion