Allmänt > Fria diskussioner

Har någon kameran Advent MP5

<< < (2/7) > >>

Reggis:
Jag gillar också Paintshop, enkelt och bra.

Har du slagit på kameran när du har kabeln i? Den måste vara påslagen.

Kolla på "Den här datorn" om det dyker upp någon drajv. Annars kan den kräva en viss drajvbeteckning och då måste du gå in och ändra den om den redan är upptagen av en DVD eller liknande. Det kan gå med "Anslut nätverksenhet" i filhanteraren. 

gitzie:
Jajamensan, kameran påslagen. Min vanliga digitalkamera är det inga som helst problem med. Den kommer upp direkt. Likaså kamera nr 2 i huset.
När man kopplar till någon form av maskinvara tex usbminne eller kamera plingar det till i datorn när den känner att en usbkabel är ansluten, men inte med den "nya"kameran.

Fjoll:
Minnet i kameran ska fungera som vilken minnesenhet som helst. Prova att ha kameran inställd på olika lägen, ex vis påslagen med visning vald eller de val som du kan göra. Om du har XP kan du hö klicka när du står med markören på den här datorn. Välj sedan Hantera. När den kommit upp går du och markerar Enhetshanteraren. Därefter högerklickar du på "Den här datorn" eller vad du ev döpt datorn till (högst upp till höger). Då dyker ett val upp som säger "Sök efter maskinvaruförändringar". Då borde den dyka upp när du dubbelklickar på "Den här datorn". Jag vet inte vilka sk uppmappningar du har, dvs bokstäver på olika tillbehör som CD DVD osv. Den kan få enhetsbokstav E, G eller så. Kanske kan du redan detta och då är det bara att strunta i mitt inlägg.

Reggis:
Det troliga är att du har en "Bokstavskollition" Du gör så här:

Kontrollpanel
*Administrationsverktyg
**Datorhantering
***Lagring
     -Diskhantering

Högerklicka och ändra bokstav på drajven som motsvarar den som inte får bokstav, du ser den i den nedre halvan.

Lycka till.

BF:

--- Citat från: gitzie skrivet tis 10 jun 2008 22:57:38 ---Snälla,rara vännerna! Tror ni inte att jag har petat i USBkabeln i datorn ??? ??? ;)
Datorn känner inte ens av kameran :-[

--- Slut citat ---

Så beter sig även min kamera,
MEN, om jag pluggar in USB-kabeln med avslagen kamera,
så upptäcker iallafall min dator kameran när jag slår på den (kameran alltså).
Prova får du se, går det så går det, lycka till

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion