Design, övrigt > Silver & bestick

Gense Focus de luxe

<< < (7/11) > >>

JJ:

--- Citat från: Jemmifer skrivet tis 18 mar 2008 22:29:07 ---Tack så mycket för det mycket snabba svaret. Springer ju och rotar i besticklådor titt som tätt så om jag hittar några bestick från Gense så ska jag tänka på dig. Är din ambition att ha ett visst antal (6, 8, 12 t.ex.) och sen inte köpa flera eller är du som jag och vill ha så många som möjligt av allt?

Man vet ju aldrig, endera dan kanske man har en middagsbjudning för 20 personer eller så...... :D (eller så är man bara lat och struntar i att diska i vecka eller så)

--- Slut citat ---

Jag har inte direkt bestämt hur många som jag skall ha av varje. Det har mest blivit att jag har köpt när andan faller på och priset är rätt. I fina antikaffärer kostar de 150-250 kr per del.

Men egentligen är det ganska onödigt med många eftersom det bara är jag som äter med dem, så en av varje hade räckt...

Jemmifer:

--- Citat från: JJ skrivet tis 18 mar 2008 22:34:01 ---Jag har inte direkt bestämt hur många som jag skall ha av varje. Det har mest blivit att jag har köpt när andan faller på och priset är rätt. I fina antikaffärer kostar de 150-250 kr per del.

Men egentligen är det ganska onödigt med många eftersom det bara är jag som äter med dem, så en av varje hade räckt...

--- Slut citat ---

150-250 spänn!!! Dånar på min sida av skärmen, känns som att de här besticken inte lär dyka upp hos Myrorna eller liknande.

Nu ska lilla jag våldföra mig på min kudde och hoppas att de otäcka  ;) barnen stannar i sina sängar.......

JJ:
Hur ofta ser man till delar med röda eller gråa handtag? Jag kan inte påminna mig om att jag har sett några på Tradera, men jag har inte haft full koll på dem där.

JJ:
Nu har jag i alla fall köpt en gaffel och en kniv med röda handtag. En sked också skulle inte vara dumt! Tipsa gärna om ni ser!

För jämförelse så tog jag med en svart av varje också på bilden.

Domino:
Tips om sked med grått skaft, samt andra bestick med svarta skaft. Kanske någon som är intresserad! http://www.tradera.com/Diverse_Bestick_Focus_De_Lux_Gense_Folke_Arstrom_13_delar-auktion-61811956

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion