Loppisar, antikbodar och retromiljöer > Loppisar

Ada!

<< < (4/8) > >>

kikarbara:
Sicken vecka det blev... dottern är nyopererad för mandlar och polyper och häromnatten brast ett blodkärl. Det var mindre kul och det blev inläggning på sjukhus där ett tag. Men i vilket fall som helst, det blir dina trakter för oss Ada; vi åker ikväll och är kvar över natten.

Hoppas att du har sett att du har ett meddelande i inkorgen. Jag kommer att vara i affären idag och det är tveksamt om jag kommer åt internet efter 10 ca idag.

ada:
Jag skickade sms igår, men jag får se över om mina sms kommer fram alls, då ho skriver på detta vise.. :)

kikarbara:
Tack så super-jätte-hjärtligt för idag, Ada!! (som jag ju envisades med att kalla dig även Irl...).
Att ta en loppisrunda med denna dam var fantastiskt roligt, och jag måste ju bara berätta om första stället vi körde förbi. Två stycken herrar står utanför före öppningstid och grejjade, och Ada kör fram bilen bredvid dem, vevar ner fönstret på lingonbilen, lutar sig fram och ler förföriskt:
-Hej snyggingar, klockan är inte tio än, men visst släpper ni in oss ändå? Och så blinkade hon vänt.

Jag ger mig attans på att hon har gått en hemlig snabbkurs hos Reggis? *skrattar och blinkar lite retsamt till Ada*.

Och jodå, vi fick gå in trots att de inte hade öppnat ännu.

Sedan avverkade vi några ställen till. Dottern gjorde ett superkap när hon hittade ett par blåa retro solglasögon som matchade hennes klänning (blå med vita prickar) galant, dem är hon jättefin i. Nu behöver hon bara ett par vita skor med, sen är den outfitten komplett och perfekt. Själv gläds jag enormt mycket åt en kasse med roliga tidningar, bland annat veckorevyn och novelltidningar från tidernas begynnelse bland annat. Det blir nattens sällskap i bingen.

ada:
Nu gör du mej generad *rodnar* Jag hasplade visst ur mej det där "hej snyggingar" i vanliga fall är det bara sönerna som får höra sånt...

Jag nämnde din dotters taktik att få plagg efter plagg med taktiken "om du älskar mej mamma, så..."  Då jämförde sonen med att få ett par jeans för 900 "javisstja det var farmor som betalade". Det går ganska många loppisplagg på det va? Det var den sonen som när jag frågade vad han önskade till sin födelsedag (augusti) sa att han önskade mamma blev av med sin getingfobi med ett jätteleende och mor åkte och köpte kaptalvara på elgiganten...

JJ:

--- Citat från: ada skrivet sön 29 jun 2008 00:43:40 ---Nu gör du mej generad *rodnar* Jag hasplade visst ur mej det där "hej snyggingar" i vanliga fall är det bara sönerna som får höra sånt...

--- Slut citat ---

Ja för mig är det omöjligt att ta till den metoden. Inte heller kan jag charma mig från spårvagnskontrollanter, eller poliser vid fortkörning! Orättvist, det är vad det är! :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion