Allmänt > Fria diskussioner

Ernst eller sommartorpet?

<< < (3/5) > >>

pelle:
Ser nästan aldrig på TV och när jag tittar så inte är det på några svenska kanaler. Livet är för kort för sånt. Men jag har en krypande känsla av att jag nån gång sett Farbror Ernst som hallåtant? Om hans senare berömmelse har jag endast informerat mig via bladen. Men vad ni än tycker om Ernst kan jag glädja er med att motsvarande program på SVTs förebild BBC är bra mycket sämre. För fullt så usla kan inte svenska TV-program vara ens med en invandrad österrikisk fjolla som Ernst.

nisse 8:
Jag kollar på Ernst i detta fall och tycker det är trevligt.

Reseda:
"Jag retar ihjäl på Ernst gemytliga skratt ..............."

Bara en stillsam undran: Hur kan man reta ihjäl sig på ett GEMYTLIGT SKRATT?

Fjoll:
Hmmm, hörru Pelle, vad är nu detta för påhopp? Ett litet Fjoll ska man inte förakta. Namnet till trots kan det (alltså Fjollet) inrymma mycken kraft och styrka.

gitzie:

--- Citat från: pelle skrivet fre 25 jul 2008 23:38:50 --- För fullt så usla kan inte svenska TV-program vara ens med en invandrad österrikisk fjolla som Ernst.

--- Slut citat ---
Jag gillar inte Ernst, men det förknippar jag varken med honom som invandrare eller österrikare.
Det är hans sätt att vara och att uttrycka sig som inte till talar mig. Det finns gott om "helsvenska" typer som är precis likadana.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion