Allmänt > Fria diskussioner
Gardinproblem!
JJ:
Jag försökte ta en bild på fästena, men det är inte helt lätt då kameran inte har något närbildsläge. Så här blev resultatet iaf.
änglautanskor:
Tycker fortfarande att du ska kräva att Ada ska fixa dina gardinproblem, det är ju rätt kvinna att fixa detta, eftersom jag hade fortfarande hade häftat fast gardinerna om inte tejpen hade fungerat.
ada:
Ser bilden du lagt ut, du säger det är sp små hål, såna brukar kunna ta en fingerkrok annars, men är det smått är det väl klämmor som gäller.
Hittar bara såna man klämmer på ringar (såna har jag bara 10 som jag själv använder)
http://www.jotex.se/DetailPages/DetailPage.aspx?categoryid=22148&productId=202677&SellingFlag=SearchText&SearchBackLink=
Då får du bända till varje "s" i 90 grader så det hänger snyggare
Men såna här hittar man överallt där de säljer stänger med ringar
JJ:
De vita borde fungera rent tekniskt, men det blir ett litet glapp över gardinen som kanske inte ser så bra ut. Jag skall kolla med ett ställe där jag brukar lämna in kläder för lagningar vad det kan kosta att sy fast fingerkroksband på det tyget som jag har sett ut. De är ganska billiga så det kanske inte blir så dyrt, om det finns fingerkrokar som passar i hålen. Tack i alla fall för all hjälp!
ada:
Det är det som är det fina med fingerkrokar, det döljer bakomliggande skena eller stång.
Sen är det inte så komplicerat att sy på ett fingerband, det är raksöm längst kanterna bara, det fixar du själv :)
Sen finns nåt som heter rynkbandskrok (till rynkband) som är en liten krok, kanske den går i hålet?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion