Allmänt > Fria diskussioner
Nu blommar det......
gitzie:
--- Citat från: Reseda skrivet lör 30 aug 2008 01:38:33 ---I år har jag satt nya skott i 3 krukor. Det finns nu PINNAR med små blad i toppen i alla krukorna.
--- Slut citat ---
Reseda, min man skär ner stammarna i ca 40cm:s bitar nu på hösten och kör ner dem i planteringsjord i plasthinkar (med små hål i botten). Vattnar dem och sedan åker de ner i källaren. Där får de stå ifred till våren (Har de tur får de en slurk vatten några ggr under vintern).
På vårkanten när frostrisken är borta planterar han om dem och vårdar dem sedan ömt ;D
Reseda:
Jahaja!! Det är precis så jag gjort i flera år nu. De överlever vintern. Får ny jord i stora krukor på våren. Får gå utomhus då frostrisken är över. Har placerats på olika ställen på tomten.
Alltid samma resultat. PINNAR PINNAR PINNAR små gröna blad.
NU är de 3 krukorna vattenfyllda av regnandet. Där ska pinnarna få stå och skämmas i vinter. De ska få STÃ… UTE hela vintern.
Ps: Grannens Ä............r blommar lika grant som dina. >:( >:( >:(
JJ:
--- Citat från: Reseda skrivet lör 30 aug 2008 01:38:33 ---JJ, "danska vilstolar i teak".Haha dem kan man inte sitta och "gungsa i". Pool har vi men med trätrall runt. Svart skiffergolv bränner man nog sönder fötterna på då solen steker.
--- Slut citat ---
Vilstolarna kan man ligga och slöa i. Och man kan ha tofflor på fötterna - fast naturligtvis inte dessa hemska foppatofflor! Hoppas att ingen här har sådana :)
änglautanskor:
Bra Rededa, håller med dig blommor som jäklas bör straffas, ut med dom bara i vintervädrer ,låt dom böna och be om förskoning förhoppningsvis tar dom lärdom av denna hårda läxa.
Jag har fyra renoveringsobjekt av liknande gamla tiders Grythyttans stolar samt en bordskiva utan ben,( obs inte äkta Grythyttans ) Trädgårdstolar med mysigt gung i, helt underbara att sitta i .Nån är kanske intresserad av dessa?
änglautanskor:
Foppatofflor är helt värdelösa , tvättade ett duntäcke ,letade efter något att torktumla med detta, mina ögon föll på mina nya Foppatofflor för 400 kronor, slängde in dessa med täcket. Duntäcket blev fluffigt och fint, men Foppatoffeln kom ut helt förvriden av värmen . Ack ja!!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion