Allmänt > Fria diskussioner

Små och stora barn (och barnbarn)

<< < (3/9) > >>

kikarbara:

--- Citat från: Reseda skrivet sön  5 okt 2008 11:24:28 ---"Jag är en TANT, rätt och slätt!" HAhaha det har jag varit länge. Och jag trivs med det.

Att ha klarat av att fostra barnen till dugliga samhällsmedborgare, utan att sitta i madrasserad och ljudisolerad cell på mentalen, tar jag som en bonus. Det fanns tider då jag allvarligt funderade på att ta in på hotell.......

Ungarna kommer ofta. Vi kan prata om ALLT.

--- Slut citat ---

Jag trivs med att åldras och älskar att tala om för folk att meddelåldern kommer vid 35. Jag förstår inte varför folk reagerar så starkt som många gör på ett sådant uttalande? Vem orkar vara ung för evigt? Kan inte förstå sådant, inte heller när tonårsföräldrar försöker se ut som sina barn... nä. Länge leve tanten, hon är varmt underskattad, och tantåldern med för den delen. Jag är förrästen 41. Och en TANT! Jag gillar inte riktigt ordet kvinna, inte heller dam, och tjej var det länge sedan jag var... så tant passar mig bäst.

hm, dugliga samhällsmedborgare... hm, den får jag nog suga på ett tag tills jag vet mer om hur det hela utvecklar sig.

Prata om allt? Nä vet du vad, där går min gräns. Det finns allt saker jag inte VILL veta som mamma, och det får jag tyvärr påpeka för min nästälsta son mellan varven, när mina öron krullar sig av pur förlägenhet. Jag är glad om de håller sig till en viss gräns där de har en personlig integritet men springer hem och försigkommer när de gjort något dumt och talar om sanningen från början. Sen är det mycket de får behålla för sig själva, TACK! Mitt problem är nästan tvärtom, de glömmer att jag är mamma när de sätter igång. Jag vill inte ha en kompis-status med mina barn, polare finns överallt, mammor har de bara en.

engelsson:
Nej ingen kompisstatus..det är det värsta som finns..har en dam i bekantskapskretsen som shoppar o spanar på killar ihop med sin tonårsdotter..o en far 50 år fyllda  som kör!! hör o häpna streetrace med sin artonåring...men måste erkänna att det ibland är svårt o hålla masken o förbli en klolk o förståndig tant när man håller på o krevera av skratt..för det bjuder dom mig på..de små liven..många goda skratt..o kan väl tänka att jag inte alltid är så pedagogisk 

Reseda:
"Det finns allt saker jag inte VILL veta som mamma,"  håller med till 100%. Ska spöa kidsen nästa gång de tvingar mig att t ex titta på vad de får i sina mobiler.

Många ggr har jag önskat mig hörselskydd. Men man blir ju härdad :O

"spanar på killar ihop med sin tonårsdotter."  ;D ;D ;D Ja vi har alla våra små egenheter. Måste kännas för damen ifråga som att sitta barnvakt.

Sussieh:
Var på cityfest med min dotter som är 21, då hon fick frågan av en man in min ålder(45) om hon var mammavakt...kan ju gå åt det hållet oxå ::)

kikarbara:

--- Citat från: Sussieh skrivet sön  5 okt 2008 13:37:19 ---Var på cityfest med min dotter som är 21, då hon fick frågan av en man in min ålder(45) om hon var mammavakt...kan ju gå åt det hållet oxå ::)

--- Slut citat ---

*skrattar gott och härligt!*

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion