Allmänt > Fria diskussioner
Små och stora barn (och barnbarn)
Moses:
Du Kanon, underskatta inte små tanter, vi kan dölja tigrar inom oss. Dessutom, när jag läste dina inlägg, kom jag på ytterligare en sak, som jag har att tacka ålderdomen för: jag har inte längre samma behov av att hävda mig som i yngre dagar. Ofta rycker jag numera bara på axlarna.
Fjoll:
Ja visst är de underbara de små liven. Min tös skakade loss häromkvällen till någon rmb-låt och visade hur man skakar loss rumpan. Alltså som magdansarna gör. Jag skrattade så tårarna rann och så gjorde även resten av familjen. Inte åt henne, hon är en jätteduktig liten dansare, men väl åt mig själv. Hon ville att jag skulle lära mig, ja herre min skapare, att lära sig är en sak men att visa upp det på lokal, nej aldrig någonsin i detta levande livet. Men tösen, hon tyckte på fullt allvar att jag skulle vara helcool om jag kunde dansa så när jag och min man gick ut nästa gång.
kikarbara:
--- Citat från: Fjoll skrivet mån 6 okt 2008 09:31:03 ---Ja visst är de underbara de små liven. Min tös skakade loss häromkvällen till någon rmb-låt och visade hur man skakar loss rumpan. Alltså som magdansarna gör. Jag skrattade så tårarna rann och så gjorde även resten av familjen. Inte åt henne, hon är en jätteduktig liten dansare, men väl åt mig själv. Hon ville att jag skulle lära mig, ja herre min skapare, att lära sig är en sak men att visa upp det på lokal, nej aldrig någonsin i detta levande livet. Men tösen, hon tyckte på fullt allvar att jag skulle vara helcool om jag kunde dansa så när jag och min man gick ut nästa gång.
--- Slut citat ---
Ã…h, jag dööööör... ser det framför mig hur vi ärovördiga damer shakar loss rumpan när vi dansar på lokal framöver... säg till henne att hon får hålla kurs för oss allihop, vi vill ochså vara med. Glömt är väl vandra-sida-till-sida-disco-dans-vaggande-i-takt-till-musik (min dotter skrattar jämt åt mig om jag dristar mig till att ta ett danssteg, hallå, jag var faktiskt disco-virtuos när det begav sig... :o) och bump till daddy coool? Det vet hon inte ens vad det är. Keep on jogging skrattar hon åt. Men hallå, så springer de här och snor våra benvärmare och långa tröjjor och tights, men säger att VI är mossiga när vi faktiskt gör som vi gjorde dååå?
Fattar ingenting....
Reggis:
Finns det något mer patetiskt än ett gäng med överåriga damer som efter lite överförfriskning regregerar till tonårsstadiet och shakar loss. Det finns speciella ställen för detta, Ã…landsbåtar heter dom. Fläsket svänger och kläderna som ofta är en storlek för små är troligtvis från â€dotterns†avlagda garderob, tvii. Tillsammans med camping och det mjukismode som florerar på campingplatser är detta bara för mycket. Visste man inte att det är verkligt så skulle man tro att man hamnat i inspelningen av någon sorts retrofilm. Skärp er kärringar, lite finess om jag får be.
kikarbara:
--- Citat från: Reggis skrivet mån 6 okt 2008 12:54:03 ---Finns det något mer patetiskt än ett gäng med överåriga damer som efter lite överförfriskning regregerar till tonårsstadiet och shakar loss. Det finns speciella ställen för detta, Ã…landsbåtar heter dom. Fläsket svänger och kläderna som ofta är en storlek för små är troligtvis från â€dotterns†avlagda garderob, tvii. Tillsammans med camping och det mjukismode som florerar på campingplatser är detta bara för mycket. Visste man inte att det är verkligt så skulle man tro att man hamnat i inspelningen av någon sorts retrofilm. Skärp er kärringar, lite finess om jag får be.
--- Slut citat ---
Jag visste väl att Tant Reggis också vill hänga med och motionera gäddhänget! Du är vaaaarmt välkommen när vi öser på. Finlandsbåten, där kan ju allt hända, så det var kanske inget dåligt förslag från dig. När åker vi? ;D ;D ;D :-*
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion