Glas > Övrigt och okänt ursprung

Ännu mer okända glas...

<< < (3/4) > >>

gitzie:
Tallen, de två höga färgade glasen på din andra bild tror jag kommer från Lindshammar.

Tallen:

--- Citat från: gitzie skrivet mån 13 okt 2008 17:30:21 ---Tallen, de två höga färgade glasen på din andra bild tror jag kommer från Lindshammar.

--- Slut citat ---

Ja, det är kanske en tänkbar kandidat! Jag är ju inte så bra på glas, så jag är tacksam för alla förslag! Jag ska leta lite på det, så får vi se om det dyker upp nåt!

engelsson:
Lindshammar ..det var ett nytt bud..intressant

engelsson:
Tallen hittade glas från Johansfors som liknade dina glas nr 6 på översta bilden de finns på Bothnia Antik

Tallen:

--- Citat från: engelsson skrivet mån 13 okt 2008 23:16:17 ---Tallen hittade glas från Johansfors som liknade dina glas nr 6 på översta bilden de finns på Bothnia Antik

--- Slut citat ---

Ja, jag misstänker att det är Johansfors, jag tror tom att de kallas  "Ettan". Jag har tre olika storlekar av dessa, slumpade ihop dem på tre olika ställen på kort tid!

Här är en bild på gröna som jag hittade när jag letade efter  intressant info om Lindshammar... :D

Frågan är  om måtten stämmer, ska kolla lite och återkomma!

paus----------------------------------->Tyvärr stämde inte måtten alls, dessutom ser jag att mina är smalare upptill!

Bilden kommer ifrån http://www.1900-ting.se/glas/glas.htm

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion