Porslin & Keramik > Övrigt och okänt ursprung
Kruka med mönster
Sussieh:
Är intressant att få reda på vad det är som avbildas, (Baccus?) vem som tillverkat, designer, och ett värde på denna.
Krukan är 12.3 cm hög och 8.3 cm i diameter. Har kostat 25 pund en gång i tiden.
Sussieh:
Här kommer signatur...eller vad man nu ska kalla det för....
Reggis:
Kan du försöka tolka texten i stämpeln. Den är svår att läsa. Eller så ta en närbild på stämpeln. Är det keramiskt material eller är det någon form av pressmassa?
Sussieh:
--- Citat från: Reggis skrivet fre 17 okt 2008 14:55:16 ---Kan du försöka tolka texten i stämpeln. Den är svår att läsa. Eller så ta en närbild på stämpeln. Är det keramiskt material eller är det någon form av pressmassa?
--- Slut citat ---
Det är nåt keramiskt. På stämpeln är det 4 rader och det är bara halva stämpeln. På översta raden så ser det ur som det står DINI, på andra raden ser jag inte, på tredje ser det ut som det kan sluta på AI och på sista syns det inte heller. Ska be min dotter ta en närbild när jag kommer hem, hon har en mycket bättre kamera än mej, jag försökte få till en närbild men det där var det närmaste jag kom. Ja just...det står ett nr oxå som jag tror är 1599.
Jemmifer:
http://www.antiquehelper.com/item.php?itemID=23688
Hittade detta, visst är stämpel likadan som på din kruka?
Tjo från mig bland flyttkartonger och dammråttor. ;D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion