Porslin & Keramik > Övrigt och okänt ursprung
Kruka med mönster
Sussieh:
--- Citat från: Jemmifer skrivet fre 17 okt 2008 22:04:06 ---http://www.antiquehelper.com/item.php?itemID=23688
Hittade detta, visst är stämpel likadan som på din kruka?
Tjo från mig bland flyttkartonger och dammråttor. ;D
--- Slut citat ---
Ja men titta :) det är ju samma :) ska läsa lite där nu på den sidan. Tack för den. Jag är precis i samma sits som dej, först har jag flyttat firman ( den 1 okt) och nu i dagarna håller jag på att flytta mej själv...så man är rätt så slut just nu.......
ada:
En italiensk antikvitet på retroforum, hmm, det får väl gå för den här gången :)
Ja vad gör du med dina bilder så de blir så små?
Sussieh:
--- Citat från: ada skrivet fre 17 okt 2008 22:14:10 ---En italiensk antikvitet på retroforum, hmm, det får väl gå för den här gången :)
Ja vad gör du med dina bilder så de blir så små?
--- Slut citat ---
Oj, jag hade ju ingen aning att det var det :) Nu har jag googlat på det namnet och inte blev jag nå klokare. Vart ska jag vända mej om jag vill ha reda på lite mer om denna kruka?
Jaa du...jag förminskar ju bilderna så de blir i storlek för att kunna lägga in 2 st...och då blir de så där små :( men jag har ju sett andra som är på tex 45 kb och är mycke större än mina bilder.
ada:
Man att du tar ner en bild till 50 kb nåt när den kan vara 140 kb?
Vilket program använder du, för vad du än använder gör det inte bilden bra, jag sparade om din ena bild i Photoshop och den blev 10 kb, alltså är den något som är tokigt. Minskar du pixlar eller centimetrar eller vad?
Ja gränsen för en bild var ju 140 kb, och alla 4 bilder i ett inlägg tillsammans 240 kb
det konstiga med att det inte går jämt upp(alltså t ex 140+140=280) var förinställt, och jag behöll den principen, men just nu bestämde jag att jag sätter gränsen 150 kb för en bild 300 totalt för ett inlägg.
Sussieh:
--- Citat från: ada skrivet fre 17 okt 2008 23:54:12 ---Man att du tar ner en bild till 50 kb nåt när den kan vara 140 kb?
Vilket program använder du, för vad du än använder gör det inte bilden bra, jag sparade om din ena bild i Photoshop och den blev 10 kb, alltså är den något som är tokigt. Minskar du pixlar eller centimetrar eller vad?
Ja gränsen för en bild var ju 140 kb, och alla 4 bilder i ett inlägg tillsammans 240 kb
det konstiga med att det inte går jämt upp(alltså t ex 140+140=280) var förinställt, och jag behöll den principen, men just nu bestämde jag att jag sätter gränsen 150 kb för en bild 300 totalt för ett inlägg.
--- Slut citat ---
Om mina bilder är 2.40 mb så minskar jag ner dom i % så att dom blir "lagom" för att sätta in dom. Jag kan bara få in en bild på 140 kb sen är det kört, då får jag inte in några fler. Jag använder Microsoft office picture manager...har provat med paint oxå och det går inte heller. När jag minskar ner bilderna så ser jag hur många kb dom blir och då utgår jag ifrån det. Jag är inte så haj på det här med bilder och datorer....
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion