Porslin & Keramik > Övrigt och okänt ursprung
Kruka med mönster
ada:
Det finns en bugg i systemet som gör att den inte räknar så bra när det närmar sig maxgränsen för ett inlägg, jag själv lägger in en bild först ibland och sen en till med "ändra".
Som sagt har jag ökat nu i alla fall til 15kb för en bild och 300 för ett inlägg. (det betyder att omman vil visa 4 bilder i samma inlägg bör de vara i snitt 75 kb)
Picture manager verkar inte vara så optimalt för att lägga ut bilder på nätet (eftersom jag kunde spara om en av dina bilder och få den till 10 kb med samma yttermått) Nån som har det och kan tipsa om alternativ som sparar bättre för webben?
Kolla våra bildtips här annars: Image resizer är ett väldigt smidigt och lätt hjälpmedel http://www.retroforum.se/index.php/topic,207.0.html
Det finns ett smidigt sätt till: Högerklicka på din bild, välj "skicka till e-postmottagare" klicka för att minska ner bilderna, och skriv in din egen mailadress, så har du fått mindre bilder på kuppen, jag gjorde detta precis med originalbilden til min höstbild på över 5 mb, som blev 105 kb när jag skickade
Sussieh:
--- Citat från: ada skrivet lör 18 okt 2008 14:36:14 ---Det finns en bugg i systemet som gör att den inte räknar så bra när det närmar sig maxgränsen för ett inlägg, jag själv lägger in en bild först ibland och sen en till med "ändra".
Som sagt har jag ökat nu i alla fall til 15kb för en bild och 300 för ett inlägg. (det betyder att omman vil visa 4 bilder i samma inlägg bör de vara i snitt 75 kb)
Picture manager verkar inte vara så optimalt för att lägga ut bilder på nätet (eftersom jag kunde spara om en av dina bilder och få den till 10 kb med samma yttermått) Nån som har det och kan tipsa om alternativ som sparar bättre för webben?
Kolla våra bildtips här annars: Image resizer är ett väldigt smidigt och lätt hjälpmedel http://www.retroforum.se/index.php/topic,207.0.html
Det finns ett smidigt sätt till: Högerklicka på din bild, välj "skicka till e-postmottagare" klicka för att minska ner bilderna, och skriv in din egen mailadress, så har du fått mindre bilder på kuppen, jag gjorde detta precis med originalbilden til min höstbild på över 5 mb, som blev 105 kb när jag skickade
--- Slut citat ---
Ok tack :) ska prova de olika tipsen så får jag se om jag får till det.
Reggis:
Jag förstår att du inte blir klok på det här. Men jag är nog av uppfattningen att det handlar om någon form av kopior på föremål från Capodimonte (Neapel) gjorda i Sigma som ligger en bit från Florens. De påstås vara antika men vad jag kan finna så verkar fabriken ha varit aktiv runt 1930. Värderingen av föremålen från fabriken är också bred. Från någon 100-lapp till tusentals med kronor. Jag har sett de här vid några tillfällen och har nog betraktat det som enklare varor och att de som vill ha höga priser nog övervärderar sina föremål och missbedömmer åldern. Men jag måste erkänna att jag är inte helt säker.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida
Gå till fullversion