Allmänt > Fria diskussioner
BILBRÄNSLE-PRISET???
kas:
Vet ni hur mycket bränsle, tanken i er bil rymmer?? Står i instrucktionsboken!
-Kollar ni hur stor mängd/liter ni får i när ni tankar??
-Tankar ni där priset förefaller vara "billigast??
-Vet ni att min bil rymmer 10 liter mera nu, än vad den gjorde i Februari.
-Testa och kör ner till tom tank och skvätta i så ni kommer till lågprismacken.
-Varför startar jag denna tråd? Jo, vi är utsatta för ett lurendrejeri i miljonklass!! Jag har kvitto på 2 tankningar, där tanken tar emot 50 liter a 11.00 skr! Problemet är att den rymmer bara 42 liter, varav 6 liter i reserv, har lyckats fylla till locket och få i lite till (vid långkörning).
-Kolla, priset blir 550 skr!
-Vad händer nu om jag räknar på 42 liter?: Jo priset blir: 13.10 skr litern!
-Ett spel om våra pengar, som går bra för att vi är vanedjur som har så bråttom att vi inte kollar upp vad som händer!! Skärpning!!
-Läste att motortidningar uttalar sig om att nya bilar, inte håller bränsledeklarationen som tillverkaren sätter ut i sin reklam...Tror fan det, när man räknar centilitrar vid provkörning/tester!
- 1 liter har förvandlats till 0:84 liter eller tvärtom om ni behagas av det.
- Jag kommer 75-80 mil på full tank, men kommer inte längre ändå för att det står lögnaktiga 50 liter på kvittot som genererar en vinst på 90 skr för falsk reklam som går till staten och mackägaren...
-Frugan kör upp en tank i veckan, så utslaget på året så skänker vi bort ca:5000 skr per år!
Nå vad tycker ni? Börjar det löna sig att kolla var "redan skattade pengar tar vägen"? >:(
brodertuck:
Vem skulle ligga bakom lurendrejeriet? Alla bränslepumpar är väl krönta? Felet måste alltså ligga någon annan stans. Eller är kontrollanterna köpta av bränslemaffian? :D
kas:
-Intressant fråga!!Jag har konfronterat föreståndaren direkt, och ifrågasatt mätverket(troligen typ PCstyrt), Du skulle bara höra vilket kvalificerat svammel som presenterades: Att tanken är utbytt, att det går 3-4 liter i påfyllningsröret, visade blyertsanteckningar vid båda tillfällena ca. 4 mån. emellan, att "dom" hade varit där och kontrollerat, en sån slump då att "dom" varit där strax före jag tankade.
-Jag misstänker inte kontrollen typ Statens xxxx, jag tror att de kan sätta volymen själva , när "dom" åker till nästa bränslestation...
-Dessutom är jag inte särskilt trevig att ha att göra med när jag blir förbannad, in med föreståndaren i hörnet bara,(jag biter mig fast) frågor och hög röst så alla ska höra, hon var påtagligt nervös och kunde inte förklara nånting! (Det hela bygger på folks godtrogenhet). >:(
-Nu har jag scannat kvitton till Uppsala Nya Motor bilaga och redogjort för Red. hur det ligger till och skriver dom inte(Red. lovade), då kör jag på Sverker Olovsson på TV. >:( >:(
- Summering: Bygden är inte bekänt av att ha en sådan bensinstation som inte går runt utan stöld!!!
-Dessa falsarier pågår hela tiden överallt.
Reseda:
kas, snart kommer Robban Aschberg hem till dig! Vi såg "Grannfejden" i TV 3 igår. Tycker din beskrivning påminner..... :o ;D ::)
brodertuck:
Har du gjort någon egen mätning av tankrymden på din bil? Det KAN ju faktiskt ligga lite i att påfyllningsröret rymmer en del, men inte så mycket som 10l. Skulle ju vara lite tråkigt att stå med rumpan bar hos Sverker i TV, om det visar sig att siffrorna i instruktionsboken inte överensstämmer med verkligheten.
Sen undrar jag vad dragspelet har med saken att göra ??? Dekoration av inlägget? ;D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion