Allmänt > Fria diskussioner

BILBRÄNSLE-PRISET???

<< < (5/5)

kas:
Nu har jag äntligen testat bränslemängden jag köper! Tog en 30liters plastdunk och åkte upp till macken, och satte i kort, tankade 19,99liter! Men jag tror att ägarinnan såg mej! Kom hem och märkte för med tunn tuschpenna på 2 sidor, fyllde över i bilen...Nu kommer det roliga, jag fyllde med 1 liters mått och tratt 20 liter 2ggr. men var inte säker på att jag räknade rätt antal, då tog jag en 5 litersdunk och preparerade den med tuschpennan till 5 liter, då behövde jag bara fylla 4ggr. Det här blir värre ändå, Jag fyllde 20 liter och kommer inte upp till tusch-strecket! Jag skulle behövt fylla nästan 2 liter till, den här gången får jag ca.22 liter när jag köper 19,99 liter, va faan ska man tro? Jag tror att hon såg mej och har nån resetknapp under disken och fick panik...Kontentan av det hela just så här och nu är: Jag skulle inte kunna tanka i mer än max 38 liter i 42 literstanken! Priset var 12,50 l
Tidigare tankningar går att läsa om längre ner, lägg märke till priset tidigare, reellt ca 13,10 litern. ???

Reggis:
Väg en tub med kaviar "kas" så skall du få se. Det är jättestor skillnad mellan tuberna men ingen väger för mycket utan alla väger för lite. Med detta vill jag bara säga att jag tror dig. Vid några tillfällen har också har kunnat tanka mer än vad det skall gå i tanken. Blev förvånad men reagerade inte. Detta hände mig på den tiden då jag var Statoilkund. Men när Statoil blev ICA så slutade jag tanka hos dom eftersom jag bojkottar alla som utnyttjar barnarbete vilket ICA göra. ICA är dessutom lierat med Fortum nu för tiden.

nisse 8:
Då ska jag sluta handla på Ica för Fortum är ena riktiga iglar......fyy >:(

kikarbara:

--- Citat från: nisse 8 skrivet mån  7 jan 2008 22:45:55 ---Då ska jag sluta handla på Ica för Fortum är ena riktiga iglar......fyy >:(

--- Slut citat ---

Passa er för fortum säger jag bara!!
Jag skrev under en intresseanmälan i ett köpcenter, och det hela slutade med att de två månader senare skickade ett erbjudande som jag ringde upp och tackade nej till (tar som tur är ALLTID namn och skriver tid på sådana samtal, och det var min absolut enda räddning, annars hade jag suttit med ett tvåårigt högt avtal hos fortum...) men helt plötsligt var mitt gamla elavtal hos annan leverantör avslutat ett par månader senare... det tog ett par månader att få rätt på det hela utan att behöva betala en krona för det till fortum, men med påföljden att jag fick sex månaders retroaktiv räkning från min gamla leverantör istället, många samtal hit och dit och även papper och underskrifter hit och dit, etc.

Går du förbi ett stånd med bra förslag om elavtal etc, så gå förbi. Stanna inte och vad du än gör, lämna INTE en intresseanmälan!!!!!!!!!!!!!!!!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion