Allmänt > Fria diskussioner
Facebookgruppen Retroiterna!
convallaria:
Det kanske är gränssnittet, Gitzie? Själv tycker jag gränserna mellan den yttre och inre röran liksom flyter ihop... Ungdomarna säger att det inte finns nåt som heter IRL längre för FB och allt annat ärIRL.
ada:
--- Citat från: convallaria skrivet fre 3 apr 2009 18:18:16 ---Det kanske är gränssnittet, Gitzie? Själv tycker jag gränserna mellan den yttre och inre röran liksom flyter ihop... Ungdomarna säger att det inte finns nåt som heter IRL längre för FB och allt annat ärIRL.
--- Slut citat ---
Vadå IRL, sonen säger bestämt att det inte finns längre, att det heter AFK
(svar kommer senare, för den som inte vet :) roligare så)
Convallaria, jag ser att det prrydligt strukturerade du har på skärmen skapar ordning och reda i din tillvaro :)
convallaria:
Ja, och utan den strukturen skulle jag verkligen stå mig slätt!
Jag njuter av AFK varje gång. Men eftersom det nästan alltid är kombinerat med BRB så blir det bara korta stunder av njutning.
kikarbara:
Jag vet inte vad afk innebär. Jag har precis lärt mig begrepp som lol brb tbx irl så ställ inte till det för mig nu.
Har dock ökat min närvaro på facebook markant sista månaden, fanns viss risk för beroendeframkallning på sidan, märkliga oförståeliga spel och enkäter inte minst alla tester som innebär att man får veta att man varit drottning kristina i ett tidigare liv, är en grön person och egentligen är miljöpartist och liknande. Framförallt riktigt riktigt roligt att helt plötsligt få en vänförfrågan som skall bekräftas och så visar det sig att det är någon man tappade för tjugo år sedan som faktiskt lagt både namnet på minnet och verkligen satt sig ner och sökt efter en. Mycket glädjande!
Facebook är inte alls så dumt, användbart till mycket (inte minst när det gäller att gifta bort sin dotter *skratt* Henne har jag lyckats att lova bort den senaste tiden, vi inväntar spänt midsommar, om det nu var 2014...).
ada:
Just det, och det är min yngre son det gäller (vi valde länge och väl vilken av dem som var lämpligast för nämnda dotter), jag hittade i databastabellen till Retroforums kalender att midsommarafton är den 20:e juni år 2014 då jag och Kikis kommit fram till att de bör gifta sig :)
(Sonen måste ha missat diskussionen helt för han har inte kommenterat, jag får be honom läsa när han är hemma från LAN:et igen -detta medan jag kan se hans ansiktsuttryck :) )
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion