Allmänt > Fria diskussioner
Förresten nyårslöften någon? Och hur går det?
Domino:
Inte sluta med kaffet tjejer och killar... förhindrar demens enligt en ny undersökning, högt 3 koppar dock!
Själv ska jag fortsätta med min GI-mat, nappade på Lotta Bromés diet som hon startade i nov med Ola Laurin... och tänk jag har rasat i vikt (9 kg) helt otrolig, så jag fortsätter på samma linje! :D
ada:
En kompis lät mej förstå att det kommit en ny undersökning. Mitt svar på det var att jag dricker (grönt te) för att glömma :)
Men pappa fick en Moccamaster av mej i 70årspresent så det är väl inte så illa tänkt
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=873871&rss=554
Grattis till viktnedgåndgen D, här har vi ätit fläskkarre med bara grönsallad till middag, skulle unna oss en blåbärspaj på det, men det står nu en paj med svarta vinbär i ugnen...
Reggis:
Du skall inte äta frukt om du vill gå ner i vikt Ada. Frukt är socker och lika nyttigt som Coca Cola (ej diet). Det ligger en massiv lobbing bakom myten om fruktens nyttighet. Bästa sättet är att stryka kolhydrater. Du kan läsa på Doktor Dahlqvist blogg hur du skall göra.
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
Här har du en kostgenomgång där vad som är bra eller inte klassas. Undvik kolhydrater (socker) och byt mot annat. Alla grönsaker är inte nyttiga heller. I stort sett skall du äta det som växer ovan jord (brockoli, vitkol, etc) och undvika det som växer under jord (potatis, morötter etc.).
http://www.pagina.se/filer/Kostprogram%20f%C3%B6r%20LCHF.pdf
Följer du det här och skiftar från kolhydrater till fett så går du ner garanterat.
kikarbara:
--- Citat från: Reggis skrivet tor 15 jan 2009 21:42:54 ---
Följer du det här och skiftar från kolhydrater till fett så går du ner garanterat.
--- Slut citat ---
??? Det där förstår jag inte alls. Enda gången jag har gått ner REJÄLT i vikt snabbt var när jag av hälsoskäl inte kunde äta något med fettinnehåll alls. Levde på kokt ris och kokt kyckling och ett par gurkor om dagen i ett halvår eller så. Hyn var helt perfekt, inte en blemma eller tendens till orenhet och vikten rasade så det var synligt från dag till dag. Var det hälsosamt.... tja, jag tappade en hel del hår på kuppen så det antar jag att det inte var, och det tog ett par års tid att återfå en rest av det tidigare fallet.
Men jag får inte in i skallen att man skulle gå ner i vikt av att äta fett?
ada:
jag kan inte äta en hög procent fett (får ont i gallan), reggis. när jag försöker slutar det med att jag äter LCLF low carb low fat, och då har poängen försvunnit
kikis, de säger att äta mer fett gör att man mättnar fortare och viktminskningen kommer därför. jag läste också om håravfall när man äter LCHF, så jag tror nog att extrema dieter är dåliga alternativ
här hemma gäller just nu att maten ska vara nyttig, inga tomma kalorier, massor av antioxidanter, vitaminer, rätt sorts fett, gärna mat som höjer dopamin/serotoninhalt mm vi är överens om att inte inta aspartan och och andra sötningsmedel heller. man kanske orkar röra på sej mera då...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion