Allmänt > Fria diskussioner
Varför heter vi det vi heter?
lurv:
--- Citat från: ada skrivet mån 7 jan 2008 14:02:08 ---
--- Citat från: lurv skrivet mån 7 jan 2008 13:41:08 ---LURV är mitt standardnick på de flesta sajter jag numera besöker. Det kommer från mitt och sambons nick från den sajten vi träffades på för 5½ år sedan. Vi/jag tog de 2 första bokstäverna ur vardera nicket och blandade ihop dom och vips så blev det LURV :-D
--- Slut citat ---
Låter helt underbart att ha träffat sin sambo så :)
Men det blir väldigt jobbigt det här då man får grubbla till förbannelse över vad man kan heta som börjar på två av dessa konsonanter :) det ena namnet har en vokal men det andra...
--- Slut citat ---
Det ena börjar på LV och det andra på RU. Kan ju avslöja att det är ingar namn utan andra ord RU är ett annat ord på ful kärring och LV..... ja det har ingen betydelse utan är bara hittepåord :-)
Reseda:
Jag har kallat Lilla Ä Slurvan sedan hon föddes. Hon såg ut som en liten Slurva i ett par år. Detta förkortades av Lilla Ä:s föräldrar till LURV. Trodde först det var dottern som var här och skrev :o
kikarbara:
--- Citat från: lurv skrivet mån 7 jan 2008 14:55:17 ---
--- Citat från: lurv skrivet mån 7 jan 2008 13:41:08 ---
--- Slut citat ---
Det ena börjar på LV och det andra på RU. Kan ju avslöja att det är ingar namn utan andra ord RU är ett annat ord på ful kärring och LV..... ja det har ingen betydelse utan är bara hittepåord :-)
--- Slut citat ---
Hm, eftersom jag har träffat Lurv Irl, så gissar jag osökt på Rugguggla... ::)
--- Slut citat ---
lurv:
--- Citat från: kikarbara skrivet mån 7 jan 2008 15:06:33 ---
--- Citat från: lurv skrivet mån 7 jan 2008 14:55:17 ---
--- Citat från: lurv skrivet mån 7 jan 2008 13:41:08 ---
--- Slut citat ---
--- Slut citat ---
Hm, eftersom jag har träffat Lurv Irl, så gissar jag osökt på Rugguggla... ::)
--- Slut citat ---
*ASG* Älskar dej också din bortbyting *ASG* Men du måste ju hålla med om att jag valde ett nick med lite sanning bakom :-D
--- Slut citat ---
kikarbara:
:-* Hade jag rätt? Du har faktiskt inte avslöjat det där tidigare... så jag fick gissa villt... *asg*
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion