Porslin & Keramik > Svenskt porslin
Gustavsberg - Colorado
JJ:
--- Citat från: JJ skrivet tis 1 sep 2009 06:46:15 ---Man ser ibland klotrunda ströare som Colorado, men detta är väl fel? Någon som vet var de hör hemma?
--- Slut citat ---
Det är den högra gula som jag menar. Ingen som vet?
JJ:
Nu har jag även en gul tillbringare - jämför med den limegröna bredvid.
Jag kan tänka mig att byta bort båda de gula delarna mot något i Colorado som jag inte har. Båda är naturligtvis oskadade.
JJ:
Här kommer en bild på mina uppläggningsfat. De tre som ligger i varann (svart, grön, svart) är den låga modellen liksom den vita som är i mellanstorleken. De andra är av den djupa modellen. Vill gärna komplettera samlingen med dessa tre färger! Har ingen djup av den största storleken och vill gärna ha fler vita av andra storlekar än den jag har. Även andra saknade varianter av storlek/färg är naturligtvis intressanta. Stort är ca 32 cm långt, mellan 27 och litet 22 cm.
JJ:
Den lilla (17,5 cm) vita fick jag från Tallen när jag besökte honom häromdan. Den storleken finns inte med i förteckningen från -62 som finns här på bild, men den vita färgen finns inte med där heller så det är en lite äldre storlek som tydligen försvann innan förteckningen gjordes. Riktigt kul att kunna komplettera med den.
Tallen:
--- Citat från: JJ skrivet fre 16 jul 2010 21:13:19 ---Den lilla (17,5 cm) vita fick jag från Tallen när jag besökte honom häromdan. Den storleken finns inte med i förteckningen från -62 som finns här på bild, men den vita färgen finns inte med där heller så det är en lite äldre storlek som tydligen försvann innan förteckningen gjordes. Riktigt kul att kunna komplettera med den.
--- Slut citat ---
Snyggt!
Jag har nu även kollat den svarta bringaren som jag misstänkte kunde vara Colorado, så var inte fallet tyvärr, det var en utländsk liknande variant...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion