Porslin & Keramik > Svenskt porslin

Gustavsberg - Colorado

<< < (16/17) > >>

JJ:

--- Citat från: Tallen skrivet sön 18 jul 2010 08:49:24 ---Snyggt!
Jag har nu även kollat den svarta bringaren som jag misstänkte kunde vara Colorado, så var inte fallet tyvärr, det var en utländsk liknande variant...

--- Slut citat ---

Ingen fara. Jag köpte en svart i Degeberga för ett bra pris! Och tre uppläggningsfat som jag inte hade förut.

JJ:
Efter Degeberga så har samlingen med uppläggningsfat/skålar växt betydligt. Fat till höger - skålar till vänster. Ett stort limgrönt fat hade suttit fint, och gärna fler vita. Kanske i Helsingborg eller Markaryd...

Tallen:

--- Citat från: JJ skrivet lör 12 jun 2010 19:29:02 ---Det är den högra gula som jag menar. Ingen som vet?

--- Slut citat ---

Jag löst denna gåta i alla fall! Kryddsatsen heter Rondell och är formgiven av Britt-Louise Sundell. den utgick 1961 ur sortimentet. Ber om ursäkt för bildkvaliteten, fixar en bättre vid ett senare tillfälle!

JJ:
Riktigt kul att detta har kommit fram! Ingen verkar ha vetat om detta - tills nu.

JJ:
Har precis varit och hämtat mitt nyinköpta (19 kr) vita hänkelfat i Coloradoserien. På bilden finns alla mina fem st. Förutom ett gult har jag även ett extra limegrönt som jag kan byta bort eller spara. Annars var tanken från början att jag skulle ha ett svart, ett vitt och ett limegrönt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion