Loppisar, antikbodar och retromiljöer > Loppisar

Loppisar i Göteborg

<< < (5/15) > >>

kikarbara:

--- Citat från: JJ skrivet ons  6 feb 2008 21:14:48 ---Jag lovar att Andra Långgatan är betydligt bättre än första på vardagarna. Jag antar att du tittade in i den relativt nyöppnade (December) affären som ligger där "Udda ting" låg förut. De har mycket kitch och 50/60-tal, mycket lampor också. Och så har vi "Plastac" som ligger där "F-design" låg för några år sedan. Mycket glas och porslin från 50-70-tal, men även en del möbler och lampor. Det finns ingen skylt på någon av dessa två affärer, och den första har inget namn ännu.

--- Slut citat ---

*skrattar* fast tack för att du inte tog för givet att det var de små suspekta biograferna jag strosade runt i.... för det är väl på 2:a långgatan de ligger med, va?  ;D

JJ:

--- Citat från: kikarbara skrivet ons  6 feb 2008 21:37:59 ---*skrattar* fast tack för att du inte tog för givet att det var de små suspekta biograferna jag strosade runt i.... för det är väl på 2:a långgatan de ligger med, va?  ;D

--- Slut citat ---

Nja, biograferna är väl borta för länge sedan. Men det finns ett antal ställen som säljer DVD och tdiningar innehållande folk med alldeles för lite kläder på sig, och dessutom "leksaker" typ handbojor mm.

kikarbara:

--- Citat från: JJ skrivet ons  6 feb 2008 21:46:53 ---Nja, biograferna är väl borta för länge sedan. Men det finns ett antal ställen som säljer DVD och tdiningar innehållande folk med alldeles för lite kläder på sig, och dessutom "leksaker" typ handbojor mm.

--- Slut citat ---

Så välorienterad var väl jag... Fick dock berättelsen en gång om striitans historia när jag besökte göteborgsfontänen vid något tillfälle.

123456:
Utav Bellevue & Kommersen så har sistnämnda Hemsida !

JJ:
Och här kommer länken:

http://kommersenloppmarknad.se/#

Det verkar som att Bellevue har blivit mycket populärare än Kommersen nu, men det kan bero på att det knappt är någon värme i Kommersen så säljarna ibland står där och hoppar för att hålla värmen.

Hittade även Bellevue Marknads hemsida:

http://www.bellevuemarknad.com/

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion