Loppisar, antikbodar och retromiljöer > Loppisar
Loppisar i Göteborg
JJ:
Vi kanske kan ha något slags möte flera av oss som bor i närheten när det är något större arrangemang på gång - då känner vi igen varann. Kanske om det blir någon GP jätteloppis nu i år.
Jag var på Holmens från 10.00-10.30 ungefär. Innan dess var jag på den årliga veteranmarknaden i Ullvigaraget mellan 06.15-09.30.
Antikaffären är öppen Onsdag-Fredag 10-18, Lördag-Söndag 10-15. Måndag och Tisdag är det alltså stängt.
JJ:
Idag öppnade Röda Korset en second-hand-butik i Göteborg. Den ligger på Första Långgatan, ungefär mitt emot Kommersen. Det finns mest kläder där, men en hylla med glas och porslin fanns också - inga bättre grejer däremot. Jag såg även att i samma hus en liten bit bort hade "Second hand börsen" numera sina lokaler - de låg ju förut vid Brunnsgatan bredvid den stora godisbutiken. Där finns också mest kläder förresten.
kikarbara:
--- Citat från: JJ skrivet ons 6 feb 2008 20:17:58 ---Idag öppnade Röda Korset en second-hand-butik i Göteborg. Den ligger på Första Långgatan, ungefär mitt emot Kommersen. Det finns mest kläder där, men en hylla med glas och porslin fanns också - inga bättre grejer däremot. Jag såg även att i samma hus en liten bit bort hade "Second hand börsen" numera sina lokaler - de låg ju förut vid Brunnsgatan bredvid den stora godisbutiken. Där finns också mest kläder förresten.
--- Slut citat ---
Nämen åh, jag var där i krokarna igår, närmare bestämt på andra långgatan och parkerade vid masthuggstorget. Nu är jag ju bara glad att du sa att de öppnade idag och inte igår... när jag ändå var där liksom.
JJ:
Jag lovar att Andra Långgatan är betydligt bättre än första på vardagarna. Jag antar att du tittade in i den relativt nyöppnade (December) affären som ligger där "Udda ting" låg förut. De har mycket kitch och 50/60-tal, mycket lampor också. Och så har vi "Plastac" som ligger där "F-design" låg för några år sedan. Mycket glas och porslin från 50-70-tal, men även en del möbler och lampor. Det finns ingen skylt på någon av dessa två affärer, och den första har inget namn ännu.
kikarbara:
--- Citat från: JJ skrivet ons 6 feb 2008 21:14:48 ---Jag lovar att Andra Långgatan är betydligt bättre än första på vardagarna. Jag antar att du tittade in i den relativt nyöppnade (December) affären som ligger där "Udda ting" låg förut. De har mycket kitch och 50/60-tal, mycket lampor också. Och så har vi "Plastac" som ligger där "F-design" låg för några år sedan. Mycket glas och porslin från 50-70-tal, men även en del möbler och lampor. Det finns ingen skylt på någon av dessa två affärer, och den första har inget namn ännu.
--- Slut citat ---
Nej; jag var uppe hos en dam där vars mamma hade haft en handarbetsaffär en gång i tiden och kikade på spetsar, band och axelbandskuddar (för damer med tung byst) från 40-50-talet. Mycket trevligt måste jag säga!! Så själva området märkte jag knappt av.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion