Författare Ämne: Förbättringsförslag välkomnas!  (läst 26725 gånger)

Moses

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 908
    • Visa profil
SV: Förbättringsförslag välkomnas!
« Svar #15 skrivet: ons 28 nov 2007 13:11:14 »
här i Österbotten finns det ett uttryck för när nånting är riktigt illa "öde på elände, sa tiggarn när han låg på fattighjonet."

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
SV: Förbättringsförslag välkomnas!
« Svar #16 skrivet: fre 4 jan 2008 11:28:44 »
Hade det inte varit kul att utöka finska dragspel till retro musikinstrument i allmänhet? Själv lever jag med en man som samlar på 60-talsgitarrer och även om jag inte spelar själv tycker jag att de är väldigt intressanta rent designmässigt. :)
Sen hade jag älskat en kategori om retro-kläder då det är vad mitt samlande i första hand handlar om, fast det är kanske bara jag som är intresserad av sånt?

convallaria

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 670
    • Visa profil
SV: Förbättringsförslag välkomnas!
« Svar #17 skrivet: fre 4 jan 2008 12:39:26 »
Retrokläder är kul. Jag har också samlat.
Allt går.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Förbättringsförslag välkomnas!
« Svar #18 skrivet: fre 4 jan 2008 14:39:08 »
Det finns ju textilier som kategori. Kläder, mattor och gardiner - de borde väl kunna samsas där?

Fjoll

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 631
    • Visa profil
SV: Förbättringsförslag välkomnas!
« Svar #19 skrivet: fre 4 jan 2008 16:18:08 »
Oops, jag hade skrivit 60-talskläder vilket jag nu ändrat. Retro låter bättre tycker jag.
Drottningen är den som skapar alla regler, jag är drottning. Jag skapar alltså reglerna. Som jag uppför mig, sådan är också god sed, avundas ni mig inte?
(P-O Enquist, Livläkarens besök)

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Förbättringsförslag välkomnas!
« Svar #20 skrivet: fre 4 jan 2008 18:50:30 »
Hade det inte varit kul att utöka finska dragspel till retro musikinstrument i allmänhet? Själv lever jag med en man som samlar på 60-talsgitarrer och även om jag inte spelar själv tycker jag att de är väldigt intressanta rent designmässigt. :)
Sen hade jag älskat en kategori om retro-kläder då det är vad mitt samlande i första hand handlar om, fast det är kanske bara jag som är intresserad av sånt?

Vinkar högt så du ser mig, nej, det är inte bara du som är intresserad av sådant!! Det enda jag nog egentligen samlar på mig för egen del är väl egentligen postorderkataloger, inte minst för att kunna datera kläderna som kommer in, varav mycket är sextiotal.

kikarbara

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 443
  • Gamla knappar och dekorband i focus.
    • Visa profil
    • blogg
SV: Förbättringsförslag välkomnas!
« Svar #21 skrivet: fre 4 jan 2008 19:21:18 »
Jag skulle vilja föreslå en kategori under samma som leksaker, nämligen barnvagnar.

Då kanske vi kan få fram lurv ur gömmorna, har allt sett att hon smyger runt här... Och så noterade jag just att swinghunny ochså hittat hit... (du måste vara en bra bit över 100 vagnar nu, sh?) Vinkar till Tamate med!
« Senast ändrad: fre 4 jan 2008 20:41:49 av kikarbara »

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
SV: Förbättringsförslag välkomnas!
« Svar #22 skrivet: fre 4 jan 2008 21:07:53 »
Det finns ju textilier som kategori. Kläder, mattor och gardiner - de borde väl kunna samsas där?

Ja fast textilkategorin ligger under möbler och inredningsdetaljer så det kan ju bli lite knasigt.... ;) Men visst borde det egentligen vara knutet till textilkategorin på nåt sätt.

Kul att fler verkar intresserade av sånt. :)
« Senast ändrad: fre 4 jan 2008 21:10:42 av Chicaboom »

Frippe i skafferiet

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
SV: Förbättringsförslag välkomnas!
« Svar #23 skrivet: fre 4 jan 2008 21:46:39 »
Hade kke varit mer träff med "BARNRETRO", det innefattar ju väl det mest du pratar om :)

Frippe i skafferiet

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
SV: Förbättringsförslag välkomnas!
« Svar #24 skrivet: fre 4 jan 2008 22:02:56 »
FÖRBÄTTRINGSFÖRSLAG VÄLKOMNAS, var det ja...Hmmm, är splitterny på denna sida, men har väl genast några tankar, om än så blygsamma. Första tanken var att all information såg så likartat ut, skulle vilja ha grupperna mer ordnade i både olika färg och bildikoner. Däröver ha underrubriker, om man är riktigt intresserad ett speciellt ämne. Som grymt intresserad av retro, vill man inspireras redan vid första sidan ;D

änglautanskor

  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 640
    • Visa profil
SV: Förbättringsförslag välkomnas!
« Svar #25 skrivet: fre 4 jan 2008 22:22:28 »
Hej och välkommen Frippe.eller vad det Wruppe?
Eftersom jag är både mormor och farmor så tycker jag att vi kan ha en artig ton här på forumet,jag tycker att det är så himla roligt med ungdomar som gillar att fynda på loppis för att inreda sina hem.

JJ

  • Global moderator
  • Hjältemedlem
  • *****
  • Antal inlägg: 2 872
  • Teakfreak
    • Visa profil
SV: Förbättringsförslag välkomnas!
« Svar #26 skrivet: fre 4 jan 2008 22:31:56 »
Första tanken var att all information såg så likartat ut, skulle vilja ha grupperna mer ordnade i både olika färg och bildikoner.

Bildikoner på huvudgrupperna tycker jag var en utmärkt idé, men jag vet inte om programmets konstruktion tillåter detta.

Frippe i skafferiet

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
SV: Förbättringsförslag välkomnas!
« Svar #27 skrivet: fre 4 jan 2008 22:34:28 »
Oj, nu blev jag ställd... Ungdom? tack iofs, men jag är 38 och bildlärare. Uppskattar verkligen sidan...

Frippe i skafferiet

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
SV: Förbättringsförslag välkomnas!
« Svar #28 skrivet: fre 4 jan 2008 22:38:56 »
Änglautanskor- vaddå vruppe? ???

Chicaboom

  • Seniormedlem
  • ****
  • Antal inlägg: 284
    • Visa profil
SV: Förbättringsförslag välkomnas!
« Svar #29 skrivet: fre 4 jan 2008 22:42:33 »
Tjoho, nu blev jag glad, jag fick både kläder och musikinstrument!  :D Tack Ada :-*