Allmänt > Fria diskussioner
Dagens loppisfynd
brodertuck:
Vad menar du med "slät yta i nederdelen" ada?
Jag har kollat lite närmare på bilderna och "skohyllan" ser ut att vara förstärkt med järn inuti rundningen, troligtvis för att klara en högre belastning. Kan den vara gjord att stå/kliva på?
ada:
ja du har rätt i att det är järn, jag trodde det var faner som nån satt dit av någon anledning, jag får snart börja plocka isär delarna
underhyllan verkar vara slät underifrån sett (under den svarta spånskivan) till skillnad från överhyllan som ju är spjälad
men nu hann jag ta bort en skivdel, se bild, jag trodde det som var ytan på hyllan var ursprungligt men nu ser det ut som det tillhör det tillbyggda
JJ:
Liknar en bagagehylla till en gammal tågvagn.
kas:
Jag lägger mig i om Adas vad de nu är, jag ser att det går att dammsuga så lätt under den, man ser skräpet och kommer åt skräpet... :)
ada:
så då är anti-ikean demonterad, jag har satt hälen på en av spånskivorna med spik i och blodat också :) där fick jag för att jag inte tog bort dem med en gång
Är det nån som har koll på gamla kälkar till barn? Det kunde suttit medar under. Jag fick den vilda idén att en ömsint men inte helt stilsäker fader tagit dotterns kälke och byggt om till en möbel att sätta den nyblivna tonåringens radio på?
För på en brädbit i botten står: "Barbro d. 2 juni 1962, lyssna på radio 10 i topp".
Loppis måste vara bra för hälsan, jag är vrålförkyld, hushållet ser ut som hej kom och hjälp mej, jag har ändå tagit ett loppisvarv (dock med bil) efter en tupplur sådär 14.20 -15 har jag orkat plocka isär denna tingest, må inte sonen komma hem idag för då får jag nog höra tunga suckar över vad jag hittar på när jag borde vila eller om jag nu ska göra nåt, diska upp eller så... :) (min tur att diska)
Ett sexpack Inga-skedar i kartong för 100 kr har stått två månader på ett annat ställe, jag var så fräck och ville pruta till 40 då jag sett dem gå för ett par tior på tradera, "ett skambud" sa säljaren, sa 80 men jag höll fast vid vad jag sa då jag endast hade haft dem till glöggmuggarna troligen, så nu har jag inga skedar till dem :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida
Gå till fullversion