Allmänt > Fria diskussioner

Dagens loppisfynd

<< < (23/78) > >>

ada:
Idag hade jag ner en liten flaska med som ett korsriddarkryss i glaset (pressat) så den gick i kras, unken vätska inuti, nån som har en uppfattning om vad det var?  Prislappen var 20 kr, jag lovade betala, men fick inte betala för det i slutändan

Jag vile ju visa min goda vilja och handlade för 40 i alla fall, kom inte på nåt jag riktigt ville ha annars, snart där igen och bidrar till verksamheten är jag säker.

Ibland kan det vara braatthasaker, som tallrikshållare man kommer hem med (10kr st)

Det andra lägger jag ut under bestick.

Reggis:
Idag är jag jättenöjd. Hittade ett fint silverhalsband i den enklare antikaffär jag brukar besöka på vägen hem från jobbet. Visst är det fint?

kikarbara:
Och så hittade jag en liten burk också, har ett motiv av en blomma, kanske en orkide på ovansida, och så känns det nästan som sten?? Är kanske inte retro alls... vet faktiskt inte alls.

Vet att det finns en rosa sten som ser ut ungefär såhär men kan inte komma på vad den heter...

Burken är kall och skulle göra väldigt ont om jag slängde den i huvudet på någon för att uttrycka det millt. Är det inte så man avgör om något är gediget metall eller sten  ;)

Moses:
kikarbara... jag har haft en tämligen snarlik burk, och den var gjord i alabaster. Har sett dem också i onyx, som ju finns i rosa, fast alla tror att att all onyx är svart... :)

kikarbara:

--- Citat från: Moses skrivet tis 29 jan 2008 18:21:22 ---kikarbara... jag har haft en tämligen snarlik burk, och den var gjord i alabaster. Har sett dem också i onyx, som ju finns i rosa, fast alla tror att att all onyx är svart... :)

--- Slut citat ---

Vad är det för burk? Skönhetscreme eller dyligt? Vet du mer om den, som när den är från etc?
Hur avgör jag om det nu skulle vara onyx?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion